Drodzy Rodzice dzieci z grupy Krasnoludków!

Tematykę jaką będzie z dziećmi realizować w tym tygodniu to: „ZWIERZETA NA WSI”.

PONIEDZIAŁEK:

• „W zagrodzie” – zabawa ruchowa – naśladowanie poruszania się oraz odgłosów jakie wydają zwierzęta mieszkające na wsi:

- Piesek szczeka: Hau, hau, hau.

- Kotek miauczy: Miau, miau, miau.

- Kura gdacze: Kod, ko, dak.

- Kaczka kwacze: Kwa, kwa. Kwa.

- Gąska gęga: Gę, gę, ge.

- Owca beczy: Be, be, be.

- Koza meczy: Me, me, me.

- Indor gulgocze: Gul, gul, gul.

- Krowa ryczy: Mu, mu, mu.

- Konik parska: Pry, pry, pry.

- A piesek warczy: Wrr, wrr, wrr.

• Zapoznanie nowej litery „G” – (jeśli jest możliwość wydrukowania to proszę wydrukować dzieciom w celu ćwiczenia pisania litery w liniaturze).

WTOREK:

• „Matematyka w zagrodzie” - rodzice musza przygotować liczmany , a będą to nakrętki po napojach.

Dziecko układa układa je zgodnie z treścią zadania i przelicza np.

a) W gospodarstwie pani Marysi są: 2krowy, 3 kozy, i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?

b) Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?

c) Po podwórku chodzi i krowa, 3 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?

d) W gospodarstwie były 4 kury i 5 kaczek. Ile ptaków było w gospodarstwie?

• Rysowanie przez dzieci domku w jakim mieszka któreś zwierzę z podwórka(dowolny wybór).

ŚRODA:

• „Odgłosy z wiejskiego podwórka” - utrwalanie słów znanej dzieciom piosenki o zwierzątkach:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.dailymotion.com/video/x6hmycb

• Zapoznanie z obrazem graficznym litery Ł, napisanie przez dziecko litery po śladzie oraz samodzielnie.

CZWARTEK:

• „Ale jaja!” - Rodzic zadaje dziecku pytania, zadaniem dziecka jest odpowiadać na pytania rodzica:

a) Kto znosi jajka?

b) Do czego są potrzebne w kuchni jajka?

c) Jakie potrawy robimy w kuchni z jaj?

d) Czy jajka są zdrowe?

• Eksperyment: „Wirujące jajko” - proszę ugotować 1 jako a 2 jajko surowe. Rodzic niech pokaże dziecku dwa jednakowe jajka i zapyta dziecko: po czym można poznać, że jedno jajko jest surowe a drugie gotowane. Dziecko niech spróbuje podać swoją propozycję a następnie niech dziecko wprawi w ruch obrotowy oba jajka i określa które z nich kręci się wolniej a które szybciej. Rozbijają jajko i sprawdzają czy miały rację. Gotowane jajko wiruje szybko, natomiast surowe kołyszę się i obraca wolniej. Dzieje się tak, ponieważ jajko ugotowane (szczególnie to na twardo) ma stały środek, a surowe nie może obracać się łatwo i szybko - jego płynny środek przesuwa się wewnątrz skorupki na wszystkie strony.

• Dla zachęty z rozbitego jajka można żółtko oddzielić od białka i do żółtka dodać cukier i zrobić kogel-mogel.

Pozdrawiam, Justyna Piotrowska.