WITAM WSZYSTKIE DZIECI!

NA POCZĄTEK PRZESYŁAM WAM ĆWICZENIA Z NIETYPOWYMI PRZYBORAMI. POĆWICZCIE SOBIE OD CZASU DO CZASU, WSZYSTKIE POTRZEBNE PRZYBORY MACIE W ZASIĘGU RĘKI.

Zabawy z gazetami

v „Zabawy z gazetami” – dzieci otrzymują gazety. Swobodnie machają gazetami wg. poleceń słownych – wysoko, nisko, jedną ręką, drugą ręką;

v „Ruch przy muzyce” - dzieci tańczą w rytm melodii, trzymając gazetę na głowie, na ramieniu, na otwartej dłoni;

v „Kałuża” – dzieci obunóż, na jednej nodze, na drugiej nodze podskakują na rozłożonych na gazetach;

v „Skoki przez przeszkodę” – gazety leżą na dywanie dzieci chodzą po dywanie, gdy napotkają przeszkodę wykonują przeskoki przez rozłożoną gazetę;

v „Froterujemy podłogę” – gazeta między kolanami – dzieci wykonują skoki obunóż w różnych kierunkach, tak by gazeta nie wypadła i równocześnie uważając aby nie potrącić kolegi;

v „Wycieranie plamy na podłodze” – dzieci stoją w rozkroku, wykonują skłon w przód i przesuwają złożoną gazetę między stopami w tył i w przód naśladując wycieranie podłogi;

Zabawy z plastikowymi butelkami

v „Wałkujemy ciasto” – siad klęczny, butelka przed kolanami; dzieci trzymają dłonie na butelce, przesuwanie butelki w przód i przysuwanie jej do kolan;

v „Koszykarze” – dzieci stoją w małym rozkroku, przekładają butelki na przemian pod kolanami, raz prawym, raz lewym tworząc ósemkę, następnie w marszu jw.;

v „Karuzela” – dzieci w siadzie skulnym przetaczają butelkę wokół siebie starając się butelkę turlać dłońmi;

v „Sprytne stopy” – w siadzie podpartym dzieci starają się chwycić butelkę stopami i unieść ją do góry;

v „Luneta” – dzieci leżą na brzuchu, ręce oparte na łokciach, patrzą w lunetę raz prawym, raz lewym okiem;

v „Wędrujące butelki” – w leżeniu na brzuchu, dzieci z ramionami wyprostowanymi na podłodze przetaczają butelkę między rękami, z jednoczesnym podniesieniem tułowia do góry;

v „Podrzuć i chwyć” – dzieci w siadzie skrzyżnym podrzucają w górę butelki tak, aby móc je chwycić;

Zabawy ze sznurkami lub wstążkami:

v „Kołyska” – dzieci w siadzie na podłodze, opierają stopy o trzymany w rękach sznurek, wykonują kołyskę;

v „Winda” – dzieci stojąc unoszą palcami stóp sznurek do góry i opuszczają w dół, następnie zmiana ról;

v „Kulawy wróbelek” – dzieci skaczą na jednej nodze, drugą nogę zgiętą w kolanie trzymają uniesioną na wstążce w okolicy kostki, skaczą dookoła siebie;

v „Koniki” – dzieci stoją w parach, jedno za drugim, trzymają w dłoniach sznurki, biegają swobodnie po sali „konik” unosi wysoko kolana , następnie zmiana ról;

v „Płotki” – dzieci stojąc trzymają za końce naciągnięte sznurki, na polecenie nauczyciela przechodzą przez sznurek, przeciągają go za plecami unoszą nad głową i przenoszą do przodu;

v „Ślimak” – dzieci w leżeniu tyłem przekładają nogi przez naciągnięty w dłoniach sznurek do przodu i do tyłu;

Zabawy z kłębkiem wełny:

v „Mostek” – dzieci w parach, jedno w klęku podpartym wykonuje mostek, a drugie przetacza pod mostkiem kłębek i przechodzi na czworakach pod kilka razy i zmiana;

v „Maszerują żołnierze” – dzieci rytmicznie maszerują z wysokim unoszeniem kolan i przekładają kłębek pod kolanem;

v „Spacerujący stoliczek” – dzieci chodzą na wszystkich kończynach, brzuchem zwróceni ku górze, z kłębkiem wełny na brzuchu, „stolik” może przesuwać się do przodu lub do tyłu, tak aby kłębek nie spadł;

v „Klaśnij i złap” – dzieci stojąc podrzucają kłębek do góry, klaszczą i starają się złapać spadający kłębuszek do rąk;

v „Podrzuć i łap” – dzieci podrzucają i chwytają kłębki wełny na przemian, lewą i prawą ręką;

v „Złap myszkę” – dzieci leżą na plecach, starają się między stopami podnieść kłębek do góry;

v „Rzuć w okienko” – dzieci z wyznaczonego miejsca celują do kosza, powtarzają ćwiczenie prawą i lewą ręką ;

Zabawy z workami na śmieci:

v „Zające” – dzieci wykonują skoki obunóż w workach z zachowaniem ostrożności;

v „Siłacze” – dzieci w parach w siadzie skrzyżnym naprzeciw siebie trzymają w dłoniach worki – liny; przeciąganie liny z zachowaniem ostrożności;

v „Wycieranie ręcznikiem” – siad skrzyżny, worek z tyłu za plecami, dzieci przesuwają worki poziomo i skośnie tak jak przy wycieraniu ręcznikiem;

v „Skoki” – dzieci wykonują dowolne skoki przez worek – przodem, bokiem, tyłem;

v „Ukłony” – dzieci w siadzie klęcznym trzymają worek za końce oburącz, wzniesione w górę, wykonują głęboki skłon tułowia w przód do „ukłonu japońskiego” i wyprost;

v „Odpoczynek” – dzieci leżą na plecach z workiem trzymanym w dłoniach, ramiona wyprostowane, podnoszenie się do pozycji siadu;

v „Taniec - wywijaniec” – dzieci stojąc na worku wykonują skręty tułowia naśladujące taniec – na całych stopach, na piętach, na palcach;

Zabawy z rolkami od papieru:

v „Żonglerka” – dzieci w siadzie skulnym podpartym lub leżeniu tyłem, stopami obejmują rolkę, wznoszą nogi nad podłogę i obracają rolkę stopami;

v „Po drabinie” – dzieci w leżeniu tyłem – toczą rolkę stopami po ścianie, nogi w kolanach zgięte;

v „Wałkujemy” – dzieci siadają na piętach trzymają z przodu pod rozłożonymi dłońmi rolki tocząc je w przód i w tył na zmianę lewą i prawą oraz obiema dłońmi;

v „Leniuszek” – dzieci w leżeniu tyłem, mają ugięte nogi w kolanach, dłonie położone wzdłuż tułowia – wzniesienie bioder na kilka sekund i przełożenie rolki pod sobą, a następnie powrót do pozycji wyjściowej;

v „Ćwiczenie szyi” – dzieci chodzą w zmiennym tempie wg. poleceń nauczyciela, po sali z rurką włożoną pod brodą;

v „Kalejdoskop” – dzieci leżą na brzuchu i unosząc tułów do góry patrzą przez lunetę, raz prawym, raz lewym okiem;

Zabawy z gąbkami:

v „Akrobaci” – dzieci w marszu i w biegu przekładają gąbki z ręki do ręki z przodu, z tyłu, wokół siebie, pod kolanem itp.;

v „W cyrku” – dzieci układają gąbki na stopie, podrzucają w górę i starają się złapać;

v „Pingwinki” – podskoki obunóż z gąbką między kolanami, chód z gąbkami;

v „Przeplotka” – dzieci w leżeniu na plecach – unoszą gąbki między stopami za głowę, następnie rękami przenoszą gąbkę w przód przechodząc do siadu itd.;

v „Sztuczka” – dzieci w staniu rozkrocznym rzucają gąbki między nogami w tył ponad siebie, tak by przeleciała w przód ponad głową;

v „Szybki i zwinny” – dzieci stojąc rzucają gąbką w górę i przed chwytem starają się wykonać np. klaśnięcie w dłonie, wykonać obrót, zrobić przysiad itp.;

v „Czatujące koty” – dzieci na czworakach popychają gąbkę ręką i starają się naśladować ruchy skradającego kota, tak samo z gąbką na plecach;

Zabawy z kasztanami i szyszkami:

v „Bliźniaki” – dzieci biorą dwa kasztany, jeden trzymają w rękach, drugi kładą na ziemi, starają się uderzać o kasztan leżący na ziemi tak, aby potoczył się w kierunku wybranym przez dziecko;

v „Jeżyki” – dzieci na czworakach popychają kasztany czołem i czworakują za swoimi kasztankami;

v „Podaj do mnie” – dzieci siedząc w rozkroku naprzeciwko siebie ze złączonymi stopami, turlają kasztany w parach, raz prawą, raz lewą ręką;

v „Złap i podnieś” – dzieci w siadzie podtartym, z uniesionymi kolanami starają się podnieść do góry palcami stóp kasztany lub szyszki, prawą i lewą stopą na zmianę;

v „Skoczek” – dzieci przeskakują przez kasztan leżący na ziemi do przodu, do tyłu, w prawo, w lewo, na jednej nodze, obunóż;

v „Zwinne paluszki” – każde dziecko ma po dwa kasztany, dzieci zaciskają palce stóp na kasztanach i starają się chodzić, tak by kasztanów nie wypuścić.