Witam cieplutko wszystkie Żabki i zachęcam do wspólnych ćwiczeń i zabaw z rodzicami.

1.,, Bajeczka wielkanocna"- uważne słuchanie utworu czytanego przez rodziców (www.edukacja.edux.p - 3695 - baj...).

*Podczas słuchania dzieci starają się zapamiętać, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedzi dzieci mogą narysować w dowolny sposób.

*Odpowiadają na pytania:

Kogo najpierw obudziło słońce? Kto był drugi? Kto - trzeci? Dlaczego słońce budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka? Jakie święta się zbliżają? Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych? Jakie znacie tradycje świąt Wielkanocnych?

*Zachęcam do zapamiętania wierszyka kończącego opowiadanie.

*Rysowanie kredkami,, Koszyczka wielkanocnego''

2.,, O gościach w glinianym garnku '' - słuchanie bajki.

Pewnego dnia wybrał się dziadek na targ, żeby sprzedać gliniane garnki. Droga wiodła przez las, przez pole. Nagle wóz wjechał na kamień i się przechylił, a na drogę stoczył się jeden gliniany garnek. Dziadek tego nie zauważył i pojechał dalej. Leżał sobie ten garnek na drodze i leżał, aż zaczęli odwiedzać go pewni goście. Dziadek wracał z targu - patrzy, a tu jego garnek na drodze. Na szczęście nikt go nie rozjechał. Dziadek zszedł z wozu, podchodzi, wyciąga rękę aby go podnieść. I nagle co to? Słyszy dobiegające odgłosy z garnka. Zaczął więc nasłuchiwać - pi, pi, pi, pi.... Czyje to mogły być odgłosy?

*Rozmowa na temat wysłanej bajki

*Dzielenie wyrazu,, garnek '' na sylaby.

*Zabawa ruchowa,, Zbieramy kółeczka '' - należy wyciąć z kolorowego papieru kółeczka w kolorze żółtym i zielonym, rozsypać je na podłodze. Rodzice pokazują różne przedmioty, zabawki, a dziecko bierze kółeczko żółte lub zielone, jeśli w danym przedmiocie taki kolor występuje. Następnie dziecko przelicza uzbierane kółeczka i porównuje, których ma więcej, a których mniej.

3.,, Wielkanocna piosenka '' - rozwijanie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki, nauka słów metodą ze słuchu. *Podczas słuchania piosenki dzieci próbują naśladować ruchami ciała to, co dzieje się w utworze. *Starają się zapamiętać występujące symbole wielkanocne oraz słowa piosenki. (YouTube - Mcandrea 60).

*,, Co włożymy do koszyczka? '' - zagadki.

*Dzieci bawią się w parach z rodzicami. *Do zabawy wykorzystujemy naturalne okazy lub narysowane i wycięte z kartonu.

*Gracze wypowiadają słowa: Do koszyczka włożę produkt, który...(tu opisują słowami wygląd produktu). Gdy zagadka zostaje rozwiązana, następuje zmiana ról. Wygrywa ten, kto odgadnie więcej produktów.

4.,,Tworzę świąteczną grę ścigankę”- wg metody prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Dziecko z pomocą dorosłego tworzy prostą grę na dużym kartonie. Najpierw ustala, kto będzie się ścigał po pisanki (wybiera dwie kolorowe nakrętki jako pionki). Wyznacza na kartce miejsce startu, rysuje chodnik za pomocą mazaka, wyznacza metę. Można dodać ułatwienia i przeszkody. Kiedy gra jest gotowa, dziecko gra w nią z rodzicem. Do gry można wykorzystać jedną lub dwie kostki (w zależności od tego, do ilu potrafi dziecko liczyć).

*Zabawa ruchowa,, Kto zbierze najwięcej pisanek do koszyczka "- podczas słuchania piosenki,, Wielkanocna pisanka''- dzieci chodzą po pokoju i zbierają kulki z gazet. Gdy muzyka cichnie liczą ich ilość.

5.,, Moje pisanki '' - praca plastyczna. - zainteresowanie kulturą polską, zwyczajami regionalnymi, rozwijanie zdolności manualnych.

*Wykonanie pisanek dowolną techniką z wykorzystaniem dostępnych materiałów np. mazaki, farby, włóczka, bibuła, plastelina... Zrobienie zdjęć wykonanym pisankom - chętnie obejrzę wykonane prace!

* „Przygotowania do świąt”- zabawa naśladowcza z rodzicami. Dziecko ruchem przedstawia czynność, jaką wykonuje się w domu przed świętami: odkurzanie, pieczenie, mycie okien, ścieranie kurzu, trzepanie dywanów itp. Domownicy odgadują, jaka to czynność. Ten, kto zgadnie, prezentuje następną czynność. Jeśli dzieci mają trudności z wymyślaniem czynności, można przygotować obrazki przedstawiające je w sposób schematyczny.

WESOŁYCH, ZDRWYCH ŚWIĄT