Dziecko pozna zwyczaje i tradycje świąteczne. Utrwali litery. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy spostrzegawczość oraz umiejętność przeliczania i logicznego myślenia. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych związanych z Wielkanocą.
Poniedziałek
Praca z KP 3. str 48-49 – wypowiedzi na temat ilustracji, budowanie krótkiej wypowiedzi na podstawie swojej wiedzy, odszukiwanie elementów, kolorowanie wg wzoru.
Wyszukiwanie w najbliższej okolicy elementów, które można nazwać tradycyjnymi. Zwrócenie uwagi na zmiany w środowisku w związku z nadejściem wiosny, porównywanie wyglądu drzew, krzewów, zwrócenie uwagi na prace w ogródkach lub na polu.
„Nasze tradycje” – wykonanie plakatu – dzieci wykonują rysunki dotyczące tradycji, które pielęgnuje się w ich domach, nadają swojej pracy tytuł np. WSPÓLNE CZYTANIE.
Rodzice możecie zagrać z dzieckiem w „Statki”
WTOREK
„Wielkanoc, to…” – zabawa językowa – budowanie zdań o wskazanej liczbie wyrazów
Praca z KP 3 str 50 – czytanie wyrazów, wycinanie, budowanie wypowiedzi na temat tradycji wielkanocnych. Praca z Cz i P str 57 – rysowanie po śladzie, kolorowanie, pisanie po śladzie.
„Przedświąteczne remanenty” – zabawa matematyczna - mierzenie długości za pomocą metrowego sznurka ,kroków lub stóp. Zapisujemy zmierzony dywan, stolik, ustalając np 1 metr/ krok/ stopa to jedna kratka, po której boku należy narysować linie. Należy porównywać wyniki.
Praca z L str 57 – mierzenie umowną miarką, porównywanie wysokości, kreślenie cyfr.
Praca z KP 3 str51 – rysowanie pośladzie, rysowanie w lustrzanym odbiciu, czytanie, wskazywanie elementów związanych z Wielkanocą.
ŚRODA
„Wielkanocne dekoracje” - potrzebna będzie: zielona kartka A4, kolorowy papier, nożyczki, klej, ołówek. Zieloną kartkę składamy krótszymi bokami do siebie, zostawiając margines 4-5 cm. Krótszy bok nacinamy w formie trawki i zakręcamy każdy pasek na ołówku. Na kolorowym papierze rysujemy owale i wycinamy je. Doklejając lub dorysowując szczegóły, zróbcie kurczaczki, zajączki i pisanki. Przyklejcie na dłuższej ściance, pod trawką. Powodzenia!
Praca z CziP str58 – analiza i synteza głoskowa wyrazów, wypełnianie diagramu, kreślenie liter.
Praca z KP3 str 52 – odczytywanie rytmu, czytanie wyrazów, wycinanie.
Zabawa plastyczna „Kartka świąteczna” - złóżcie na pół kolorową kartkę A5 ( zieloną). Z drugiej kartki innego koloru wytnijcie koło o średnicy około 14 cm i złóżcie na pół . Narysujcie i wytnijcie mniejsze koło, które też złóżcie na pół – to będzie skrzydło kurczaka. Z czerwonego kartonu wytnijcie trójkąt – dziób. Złożony na pół trójkąt naklejamy na zgięciu prostokątnej kartki tak, by wystawał za nią. Na dziób nałóżcie i przyklejcie złożone na pół duże koło. Doklejcie skrzydło. Z czerwonego papieru wytnijcie nogi i naklejcie je. Ogon zróbcie z trzech kawałków kolorowego papieru w kształcie łezki. Narysujcie lub naklejcie oko. Powodzenia!
ŚRODA
Praca z KP 3 str 53 – uzupełnianie ilustracji i wypowiedzi na jej temat, ćwiczenie spostrzegawczości.
„Wielkanocne memory’ – proszę przygotować 20 kartek , na 10 napisać wyrazy z liter drukowanych - KURA, JAJKO, MAZUREK, KOS, TRAWA, SOK, LAS, PALMA, itp. Dziecko losuje wyraz i na kartce z liniatura ( w zeszycie) stara się napisać, wylosowany wyraz literami pisanymi.
Praca z KP 3 str 54 – ćwiczenia w czytaniu i liczeniu, kolorowanie wg instrukcji
Praca z Czi P str 59 – rysowanie po śladzie, kreślenie ornamentów, pisanie wyrazów po śladzie.
CZWARTEK
„Zajączek praca plastyczna z wykorzystaniem KP 3 str 63 - wycinanie, składanie papieru wg instrukcji, łączenie elementów
Praca z KP 3str 55 – rysowanie po śladzie, kolorowanie, czytanie, przeliczanie, kreślenie cyfr.
Praca z L str 59 – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, ćwiczenia w logicznym myśleniu: pisanie cyfr w liniaturze.
„Wielkanocny koszyczek’ – zabawa językowa – dzieci układają zagadki na temat produktów znajdujących się w koszyku wielkanocnym.
PIĄTEK
Praca z KP 3 str 56 – ćwiczenia w czytaniu, następstwo czasu, dobieranie podpisów do obrazków, pisanie cyfr w kratkach, rysowanie baranka.
„Mazurowe wzorki” – zabawa grafomotoryczna - na tacy z mąką - jest to ich mazurek – ozdabiają go, wymyślając wzory, rysują palcem, nie odrywając ręki.
Praca z Czi P str – 60 – ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia percepcji wzrokowej i logicznego myślenia
Praca z L str 60 – kolorowanie wg kodu, dekodowanie informacji .
POWODZENIA PRACUJCIE PILNIE! POZDRAWIAM CIOCIA RENATA.
Skróty:
> KP 3 - „KARTY PRACY 3”
> CziP – „Czytanie i Pisanie”
> L – „Liczenie”