główna zawartość strony
1. Głoskowanie, czyli fachowo mówiąc, analizę słuchową wyrazu rozpoczynamy od ćwiczeń wyróżniających pojedynczą głoskę – w nagłosie, wygłosie i śródgłosie (na początku, na końcu i w środku wyrazu. Nie zapominajmy również o syntezie słuchowej, czyli połączenie jednej głoski z wyrazem (lub odwrotnie), aby na koniec powstał inny wyraz.
https://www.szkolneinspiracje.pl/gloskowanie-rozwijanie-sluchu-fonematycznego-cz-1/
2. Co to za cyfra? - prosta gra, która ogranicza się do tego, by skojarzyć graficzną postać cyfry z jej rzeczywistym odzwierciedleniem.
3. Klamerki Przyda się kilka patyczków od lodów, sporo klamerek i pisaki. Na patyczkach napisz wyraźnym kolorem cyfry, np. od 1 do 10. Zadaniem dziecka jest przyczepienie do jednego patyczka odpowiedniej liczby klamerek.
• Narysuj na kartce cyfry. Zadaniem dziecka jest postawienie odpowiedniej liczby klocków (w jednym kolorze), obok napisanej cyfry.
• Narysuj na kartce wieżę z kilku kolorów klocków. Zadaniem dziecka jest ułożenie takiej samej wieży z klocków.
• Na klockach napisz kolejne liczby. Zadaniem dziecka jest ułożenie wieży z liczbami w odpowiedniej kolejności.
https://dziecisawazne.pl/10-zabaw-w-matematyke/
4. Jak ćwiczyć z dzieckiem motorykę małą? Motoryka mała, znana też pod pojęciem sprawności ruchowej dłoni, nóg i twarzy.
https://www.jaskoweklimaty.pl/
- przewlekanie sznurówek, włóczki przez otwory
– obrysowywanie przedmiotów i szablonów – dorysowywanie brakujących części na obrazkach
– zbieranie drobnych przedmiotów do pudełka (monet, guzików, ziarenek, patyczków, zapałek)
– modelowanie z mas plastycznych, lepienie z plasteliny, ciastoliny
– ugniatanie papierowych kul i rzucanie nimi – stemplowanie pieczątkami, kawałkami warzyw
– malowanie pęczkiem waty – przekalkowywanie wzoru
– rysowanie szlaczków, wzorów literopodobnych
– rysowanie i pisanie po śladzie
– kreślenie wzorów na tacce z materiałem sypkim palcem, patykiem, piórkiem
https://pedagogika-specjalna.edu.pl/rewalidacja/jak-rozwijac-motoryke-mala/
Miłej zabawy!!!