główna zawartość strony

1. Głoskowanie, czyli fachowo mówiąc, analizę słuchową wyrazu rozpoczynamy od ćwiczeń wyróżniających pojedynczą głoskę – w nagłosie, wygłosie i śródgłosie (na początku, na końcu i w środku wyrazu. Nie zapominajmy również o syntezie słuchowej, czyli połączenie jednej głoski z wyrazem (lub odwrotnie), aby na koniec powstał inny wyraz.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.szkolneinspiracje.pl/gloskowanie-rozwijanie-sluchu-fonematycznego-cz-1/

2. Co to za cyfra? - prosta gra, która ogranicza się do tego, by skojarzyć graficzną postać cyfry z jej rzeczywistym odzwierciedleniem.

3. Klamerki Przyda się kilka patyczków od lodów, sporo klamerek i pisaki. Na patyczkach napisz wyraźnym kolorem cyfry, np. od 1 do 10. Zadaniem dziecka jest przyczepienie do jednego patyczka odpowiedniej liczby klamerek.

• Narysuj na kartce cyfry. Zadaniem dziecka jest postawienie odpowiedniej liczby klocków (w jednym kolorze), obok napisanej cyfry.

• Narysuj na kartce wieżę z kilku kolorów klocków. Zadaniem dziecka jest ułożenie takiej samej wieży z klocków.

• Na klockach napisz kolejne liczby. Zadaniem dziecka jest ułożenie wieży z liczbami w odpowiedniej kolejności.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://dziecisawazne.pl/10-zabaw-w-matematyke/

4. Jak ćwiczyć z dzieckiem motorykę małą? Motoryka mała, znana też pod pojęciem sprawności ruchowej dłoni, nóg i twarzy.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.jaskoweklimaty.pl/

- przewlekanie sznurówek, włóczki przez otwory

– obrysowywanie przedmiotów i szablonów – dorysowywanie brakujących części na obrazkach

– zbieranie drobnych przedmiotów do pudełka (monet, guzików, ziarenek, patyczków, zapałek)

– modelowanie z mas plastycznych, lepienie z plasteliny, ciastoliny

– ugniatanie papierowych kul i rzucanie nimi – stemplowanie pieczątkami, kawałkami warzyw

– malowanie pęczkiem waty – przekalkowywanie wzoru

– rysowanie szlaczków, wzorów literopodobnych

– rysowanie i pisanie po śladzie

– kreślenie wzorów na tacce z materiałem sypkim palcem, patykiem, piórkiem

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://pedagogika-specjalna.edu.pl/rewalidacja/jak-rozwijac-motoryke-mala/

Miłej zabawy!!!