główna zawartość strony

1.Zabawa pudełkami – ćwiczenie rozwijające percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo- ruchową, kreatywność 

Co potrzebujemy: pudełka różnej wielkości, opcjonalnie: markery, taśma, nożyczki 

Co można zrobić z pudełkami? - poukładać - zrobić wysoką wieżę - zrobić schodki (nawet takie, po których można chodzić :)) - rozłożyć pudełka dookoła i chodzić po nich - posortować pudełka według: kształtu, rozmiaru (duże/małe), koloru, faktury (szorstkie/gładkie), wagi (ciężkie/lekkie) - pozbierać różne drobiazgi np. nakrętki, guziki, małe figurki, piłeczki, poklasyfikować je i powkładać do pudełek - bawić się, że pudełka to domy, meble, samochody itd. 

Korzyści, jakie przyniesie ta zabawa: - rozwija podstawowe umiejętności wzrokowo-motoryczne: skupienie wzroku – patrzenie na cel, przenoszenie wzroku, ogniskowanie – przenoszenie wzroku z przedmiotów na bliższym planie na przedmioty znajdujące się dalej i odwrotnie, patrzenie obuoczne – koordynowanie ruchów obu oczu, tak aby „pasowały” razem - poszukiwanie odpowiedniego pudełka rozwija umiejętności wzrokowo-przestrzenne – dyskryminacja wzrokowa, percepcja figura-tło (zwracanie uwagi na cechy wyróżniające dany obiekt, ignorowanie pozostałych), wizualizacja (rozwój wyobraźni) - zabawa ta poprawia integrację wzrokową, w tym koordynację wzrokowo-ruchową - budowanie wieży i miast z pudełek, wchodzenie do pudełek, na pudełka, obchodzenie ich dookoła wzmacnia świadomość ciała, siłę, planowanie motoryczne