główna zawartość strony

Witajcie drogie Żabki!

To już ostatnie zadania dla Was w tym roku szkolnym, a tematyką będą oczywiście,, Wakacje"

1.,, Góry, nasze góry"- słuchanie wiersza Janiny Porazińskiej. Dzieci utrwalają zasady bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych, ćwiczą logiczne myślenie, rozwijają pamięć słuchową. 

Góry, nasze góry.

Hale, nasze hale.

Kto was zna tak dobrze,

jako my, górale.

Góry, nasze góry.

Wy, wysokie szczyty.

Kto was przewędrował?

Góral rodowity.

* Dzieci odpowiadają na pytania: Kto to jest góral? Gdzie według wiersza góral wypasa owce? Co to są hale? Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?

* Podpowiedzi na pytania znajdziecie w krótkim filmiku Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://slideplayer.pl/slide/10412972/

* Karty pracy:

1.Podaj nazwy przedmiotów i ptaka widocznych na obrazkach i podziel je na sylaby... Dopisz brakujące sylaby.

2. Podaj nazwy przedmiotów i zwierzęcia. Wpisz litery we właściwe okienka. Odczytaj hasło krzyżówki.

*,, Górski pejzaż"- praca plastyczna. Rozwijanie motoryki małej, koordynacji wzrokowo - ruchowej.

> Dzieci formują z pogniecionego papieru pasmo górskie, przyklejają je na kartce bloku, malują farbami na różne odcienie brązu; malują drzewa iglaste u podnóża gór.

2.,,Wakacyjne rady"- słuchanie wiersza Wiery Badalskiej. Utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach, wdrażanie do rozpoznawania symboli i znaków oraz podawania ich nazw.

Głowa nie jest od parady, służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj, kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda chłodna, bystra, czysta,

tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane, gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! - bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie, jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz, nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie, ale ważna rada:

- idąc na wycieczkę pieszą dobre buty wkładaj!

* Dzieci wymieniają i omawiają wszystkie rady, które się znalazły w wierszu. Mogą je zanotować w dostępny sposób (narysować lub napisać).

* Zapraszam do obejrzenia filmu na temat zachowania bezpieczeństwa podczas wakacji

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=cn5pS8xXXFU

* Karty pracy:

1.Poruszaj się po polach zgodnie z kodem... Powiedz, co można zrobić w wakacje w miejscach przedstawionych na zdjęciach.

2. Napisz wyrazy po śladzie. Połącz wyrazy z właściwymi obrazkami.

*,, Tacki z piaskiem"- zabawy grafomotoryczne. Dzieci wykonują rysunki według własnego pomysłu - palcem, patykiem, drugą stroną kredki.

3.,,Kropelka złotych marzeń"- nauka piosenki. Rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie koordynacji ruchowej. 

I. Kiedy już trzeba będzie powiedzieć cześć,

Kiedy już lato pęknie i spadnie deszcz,

Co Ci dać, przyjaciółko mych słonecznych dni,

Żeby czas nie zamazał tych wspólnych chwil.

Ref.: Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży,

Słoneczna kropelka, kropelka złotych marzeń,

Bursztynek, bursztynek położę Ci na dłoni,

Gdy spojrzysz przez niego, mój uśmiech Cię dogoni...

II. Kiedy znów się spotkamy za wieków sześć,

Kiedy znów powiesz do mnie po prostu,, cześć".

Może nawet nie poznam przez chwilę Cię,

Ale ty wtedy prędko wyciągniesz ten...

Ref.: Bursztynek...

* Dzieci dowolnymi ruchami naśladują słowa piosenki, mogą wyklaskiwać refren, wygrywać go wykorzystując np. sprzęty kuchenne (łyżki, pokrywki).

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=jEArQKYCXQ8

*,, Mój przyjaciel"- rozmowa na temat przyjaciół, dzieci starają się określić, kto to jest przyjaciel? Czym różni się od kolegi? Jak powinien zachowywać się przyjaciel? Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie? Kto z was ma przyjaciela?

* Karta pracy: W kolejnych kolumnach tabeli odszukaj nazwy przedmiotów przedstawionych na zdjęciach. Skreśl litery tych nazw.

4.,,Góralskie liczenie"- ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu. Rozwijanie umiejętności matematycznych, rozpoznawania i nazywania poznanych cyfr i znaków.

* ZADANIA:

1) Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie. Dwie w góry mu uciekły - Ile teraz masz owiec, juhasie?

> Dzieci układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Udzielają odpowiedzi na pytanie: Teraz jest 8 owiec. Zapisują działanie: 10 - 2 = 8 Tak samo postępują przy innych zadaniach.

2) Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody. Ale 4 starsze owce uciekły z zagrody. Policz teraz szybko mi - ile owiec w zagrodzie śpi?

3) Na hali, na hali raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły. Powiedz teraz mi, ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

4) Na łące pod górą juhas owce pasie; cztery czarne owce i pięć białych hasa. Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

*,, Odgadnij, co będę robił podczas wakacji?"- zabawa pantomimiczna.

> Dzieci naśladują czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Rodzice odgadują, o jaką czynność chodzi (zamiana ról).

* Karty pracy:

1. Połącz liczby od najmniejszej do największej. Narysuj elementy po śladzie. Połącz kropki... Zapisz działania w kratkach i oblicz.

2. Oblicz i połącz lody z właściwymi opisami na dole strony

5.,, Japonki na wakacyjną podróż"- praca plastyczno - sensoryczna. Doskonalenie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo - ruchowej.

* Dzieci malują jednym kolorem farby plakatowej stopy i odciskają je na kartonie. Gdy farba wyschnie, wycinają odciski stóp - w kształcie klapek. Przyklejają odpowiednio przycięte słomki do napojów tak, aby powstały japonki. Na kartce rysują miejsce do którego chciałyby się wybrać na wakacje. Gdy obrazek będzie gotowy, naklejają na niego zrobione wcześniej japonki.

*,, Bezpieczne wakacje"- określanie zdań fałszywych i prawdziwych. - jeśli przeczytane zdanie przez rodzica będzie prawdziwe - dzieci robią 2 przysiady, jeśli fałszywe - 2 podskoki.

> Na plaży można palić ognisko.

>Gdy świeci słońce, należy smarować się kremem do opalania.

> Biała flaga oznacza, że można się kąpać.

> Można chodzić po wydmach.

> Można spacerować po górach w klapkach.

> Na plaży nie można śmiecić.

> Podczas jazdy na rowerze trzeba mieć kask.

> Można wchodzić do wody na niestrzeżonej plaży.

*,, Szum fal"- ćwiczenie relaksacyjne. Dzieci słuchają nagrania odgłosu fal morskich uderzających o brzeg, leżąc z zamkniętymi oczami na dywanie. Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=E29TkWp8PGI

* Dzieci nazywają usłyszane odgłosy, określają czy ten odgłos był przyjemny, pokazują rękami, jak porusza się fala.

*Dzieci kończą zdanie: Chciałbym (chciałabym) pojechać nad morze, bo....

6.,,Księga"- wiersz W. Faber. Podkreślenie ważnej roli edukacji przedszkolnej w życiu dziecka, rozumienie konieczności pożegnania przedszkola.

Po raz pierwszy idziemy do szkoły,

Pożegnaliśmy zabawki w przedszkolu.

Czy jest wśród nas może ktoś taki,

Co w przedszkolu zostać by wolał?

A w szkole na nas czeka rzecz nowa:

Obowiązek.

I coraz mniej zabawek

I coraz więcej książek.

I choć może trudniejsze będą,

Następne lata,

Otworzy się nam wielka

Ciekawa księga świata.

* Dzieci wspominają chwile spędzone w przedszkolu, swoją salę, zabawki, kolegów...

* Zapraszam do wspólnej zabawy Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

*,, Mój przyjaciel"- praca plastyczna, rysowanie kredkami. Rozwijanie zdolności manualnych nadgarstka, dłoni i palców, dbanie o estetykę pracy.

7.,,Przedszkola czas już minął nam"- śpiewanie piosenki. Rozwijanie zdolności wokalnych, kształtowanie pozytywnej postawy wobec przedszkola, zwrócenie uwagi na miły czas dzieciństwa spędzonego w przedszkolu. 

I. Przedszkola czas już minął nam

i jest nam jakoś smutno,

a nasza pani w kącie łka,

bo rozstać nam się trudno.

Patrzmy na nią z żalem tak,

a w oczach pełno łez.

Jesteśmy znowu w sali,

gdzie wspomnień tyle jest.

Ref. W jednym uścisku złączmy dłonie,

niech wszystkie panie przyjdą też,

I tak się wspólnie pożegnamy,

przedszkola nadszedł kres.

II. W serduszkach naszych pamięć tkwi

o dniach spędzonych tutaj,

Tak dobrze razem było nam,

w przedszkolnych, ciepłych murach.

W przedszkolu to ostatni dzień,

rozstania nadszedł czas

I powolutku, cicho, już opuszczamy was.

Ref. W jednym...

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.yutube.com/watch?v=8JYycoeSl_c

*,, Bańki mydlane"- ćwiczenia oddechowe. Dzieci starają się umiejętnie wypuszczać powietrze, by utworzone bańki nie pękały. Możecie zorganizować zawody, kto zrobi jak największą bańkę mydlaną.

*,, To ja"- narysujcie swój autoportret i prześlijcie mi swoje prace... Będę czekała na portrety od wszystkich dzieci!

Kochane Dzieci i drodzy Rodzice!

Ten rok szkolny kończy się w nietypowy sposób... Mam jednak nadzieję, że spędzone razem chwile w przedszkolu zostaną na długo w naszej pamięci i będziecie je wspominać z uśmiechem na twarzy. Życzę wszystkim bezpiecznych, słonecznych wakacji, a dzieciom samych sukcesów w szkole.

Do zobaczenia! Ciocia Krysia