główna zawartość strony

Zapraszam wszystkie Żabki do dalszej pracy. Temat tygodnia:,, Polska to mój dom".

1.,, Polska"- słuchanie fragmentu wiersza M. Strzałkowskiej (chętni mogą opanować pamięciowo tekst). Dzieci rozpoznają, identyfikują i podają nazwy określanych symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy).

Polska leży w Europie.

Polska to jest kraj nad Wisłą.

Polska leży nad Bałtykiem.

I to wszystko?

Nie! Nie wszystko!

Polska naszą jest ojczyzną

- Tu żyjemy, tu mieszkamy.

Tu uczymy się, bawimy,

I marzymy, i kochamy.

Herb, czasami zwany godłem,

To jest wspólny znak rodaków.

Orzeł na czerwonej tarczy

To odwieczny herb Polaków.

Flaga jest symbolem państwa.

Tak wygląda polska flaga

- Biały kolor to szlachetność,

Czerwień - męstwo i odwaga.

Polskim Hymnem Narodowym

Jest,, Mazurek Dąbrowskiego".

,, Jeszcze Polska nie zginęła"

- Któż z Polaków nie zna tego?

*Zachęcam do obejrzenia filmu o polskich symbolach narodowych:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBqFPBA&list=PLUNWMLbyWHuDidBuDhWzsJxZXTe9jk3T0

*Karta pracy - napisz wyrazy po śladzie, przeczytaj.

2.,, Mazurek Dąbrowskiego "- utrwalenie wiadomości o hymnie narodowym, doskonalenie pamięci i uwagi słuchowej.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtbe.com/watch?v=MyLFTSURy8

*Dzieci słuchając hymnu przyjmują postawę na baczność.

*Odpowiadają na pytania:

W jakich okolicznościach słyszymy hymn Polski?

Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest grany, gdy Polacy zwyciężają w ważnym turnieju?

*Rozwiąż rebus. Czy zgadzasz się z tym stwierdzeniem?

Karta pracy 3.,, J jak jama"- wprowadzenie litery J, j małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

*Dzielenie wyrazu,, jama" na sylaby i głoski poprzez wyklaskiwanie, uderzanie dłońmi o kolana, wytupywanie.

*Karta pracy z literą J, j.

*Ułożenie modelu wyrazu,, jama", określanie spółgłosek i samogłosek, zastąpienie nakrywek literami.

*Wykorzystanie karty pracy - dorysowanie elementów do litery ,, J", by powstał Smok Wawelski, napisać wyrazy po śladzie i litery. Próby samodzielnego pisania w liniaturze... Wykorzystać zeszyty.

4.,,Legenda o powstaniu Wisły"

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube. com/watch?v=hTty90b73Dg

*Dzieci wypowiadają się na temat obejrzanego filmu.

*Przeczytaj tekst i narysuj godło stolicy Polski: karta pracy 5.

,, Zapisz treść zadania"- rozwijanie umiejętności matematycznych dodawania i odejmowania, zapisywanie treści w dostępny sposób (cyframi, symbolami).

- W koszyku było 5 jabłek. Ania poszła do sadu i zebrała jeszcze 3. Włożyła je do koszyka. Ile razem jabłek było w koszyku?

- Mama kupiła 8 bułek. Przyniosła do domu i położyła na stole. Tata zjadł 3 bułki, a Zosia 1. Ile bułek zostało?

*Zabawa ruchowa,, Orzeł"- dzieci biegają, maszerują lub podskakują po pokoju. Na hasło ,, orzeł" kładą się na plecach i poruszają rękami w górę i w dół, naśladując rozpościerające się skrzydła orła.

*Wykonaj obliczenia i zadania wykorzystując kartę pracy.

Życzę moim Żabusiom i Rodzicom dużo zdrowia i miłej zabawy połączonej z nauką.

Ciocia Krysia