główna zawartość strony

W tym tygodniu będziemy mówić o książkach.

Zapraszam dzieci i rodziców do wspólnej zabawy i nauki.

1.,,Jak powstaje książka"- dokładne słuchanie utworu

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

Dzieci ćwiczą sprawność językową, rozwijają umiejętności logicznego myślenia.

*Dzieci odpowiadają na pytania:

Jakie mamy rodzaje książek?

Jak nazywają się ludzie pracujący w wydawnictwie?

Wymień etapy powstawania książek?

*,, Polisensoryczna książeczka"- przestrzenna praca plastyczna.

Doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania emocji, rozwijanie sprawności manualnej.

*Zadaniem dzieci jest stworzenie książki, za pomocą której dzieci będą mogły opowiedzieć o swoich uczuciach, jakie towarzyszą im w domu. Książka nie może zawierać słów ani typowych obrazków. Wszystkie informacje mogą być w niej odczytane jedynie za pomocą dotyku.

*Na kartkach bloku dzieci przyklejają tkaniny o różnych fakturach, można wykorzystać kaszę, nasiona zbóż, makaron... Sklejają wyklejone kartki, bądź łączą za pomocą zszywacza.

2.,,F jak fotel"- wprowadzenie litery F, f małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Rozwijanie umiejętności identyfikowania litery F, f, utrwalenie jej kształtu, sposobu kreślenia.

*Dzieci rozwiązują zagadki:

1. W pewnym pudełku mieszka ich wiele, a do tych krążków śpieszy pędzelek? (farby)

2. Jak się nazywa cienka i zwiewna, sukienka dla każdego okienka? (firanka)

3. Zrobi fryzurę, ładnie ostrzyże, czy już wiesz kto to? (fryzjer)

4. Tuż przy ziemi niziutko, płatki z łodyżką krótką. Fioletowy, wesoły, bo to przecież... (fiołek)

5. Nie jest skoczkiem, ma tyczkę, przerośnie ogrodniczkę. Zdobi działki, ogródki, w nazwie ma trzy nutki... (fasola)

6. Łatwa zagadka - krzesło dla dziadka... (fotel)

*Określanie na jaką głoskę zaczynają się wyrazy - rozwiązania zagadek?

*Ile głosek jest w tych wyrazach?

*Dzielenie wyrazu,, fotel" na sylaby i głoski.

*Budowanie schematu wyrazu - fotel, zastępowanie nakrywek literami.

*Określanie rodzaju głoski,, f"- wypowiadanie głoski długo, potem krótko (spółgłoska).

*Wykorzystujemy zdjęcia z kartami pracy.

Zadania na 27 - 30 kwietnia 2020
Zadania na 27 - 30 kwietnia 2020

3.,,Wielki skarb"- słuchanie wiersza Barbary Stefani Kossuth.

Rozwijanie słownika czynnego dzieci.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://www.pse.edu.pl/grupy/elfy/wiersze-i-piosenki-2018-2019/wielki-skarb-b-st-kossuth

*Dzieci przypominają, czego można dowiedzieć się z książek?

Co oznacza sformułowanie,, Książka moim przyjacielem"?

*Dzieci wykorzystują karty pracy dotyczące przeliczania książek, uzupełniania zbiorów, zapisywania i rozwiązywania działań matematycznych.

Zadania na 27 - 30 kwietnia 2020
Zadania na 27 - 30 kwietnia 2020

*Do utrwalania wyglądu monet, można zaproponować dzieciom kalkowanie przy użyciu białej kartki i ołówka - monetę chowamy pod kartką i pocieramy odwrotną stroną ołówka.

4.,,Zagadki - rymowanki"- ćwiczenia uwagi, pamięci słuchowej, koordynacji ruchowo-słuchowej.

*Odpowiedź na zagadkę powinna się rymować:

- W Krakowie mieszka wawelski smok, co zieje ogniem przez cały... /rok/

- Krasnoludek jest malutki, tak jak wszystkie... /krasnoludki/

- Kto z krasnalami w tym domku mieszka? To jest na pewno Królewna... /Śnieżka /

- Kto był dobry dla Kopciuszka? Chrzestna matka, czyli... /wróżka /

- Czerwony Kapturek do babci wędrował, lecz wilk się zaczaił, za drzewem się... /schował/

- Groźna Baba Jaga domek ma z piernika. Kto ją spotka w lesie, niechaj prędko... /zmyka/ - Gdy kot buty dostał, Janek księciem... /został/

*,, Ulubiona postać z bajki"- dzieci tworzą z plasteliny formę przestrzenną.

*,, Jeżeli ci wesoło"- zabawa ruchowa do piosenki. Dzieci gestem ilustrują tekst.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://youtube.com/watch?v=T5UoFi8JszM

Życzę Dzieciom i Rodzicom dużo zdrowia, wytrwałości i przyjemnie spędzonej majówki!

Ciocia Krysia