główna zawartość strony

Witam wszystkie Żabki i zachęcam do wspólnych zabaw. W tym tygodniu będziemy mówić o rodzinie, z okazji Święta Rodziców.

1.,,Rodzina"- rozmowa kierowana.

Poszerzanie słownika czynnego dzieci o skojarzenia że słowem,, rodzina". Dzieci oglądaj ilustrację i opowiadają kto należy do Waszej Rodziny.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://cloud2n.edupage.org/cloud?z%3AsX0JPLxNm7Zhef%2BrD27cNdBbWd0fTF3ZXBII0kGYa4BIpzq9mv%2FUHCtMyFrmBHWP

*Karta pracy: Przeczytaj zdania. Opowiedz jak wygląda twoja mama. Co lubi robić? Narysuj to w ramkach poniżej. Napisz zdania po śladzie.

Zadania na 25 - 29 maja 2020

*,, Bańka w bańce"- eksperyment.

Do szklanki z wodą wsypcie 1 łyżeczkę cukru. Dodajcie 2 łyżeczki płynu do mycia naczyń. Pomieszajcie. Zwilżcie blat stołu powstałym płynem. Dmuchajcie przez słomkę na płyn wylany na stół. Uporządkujcie miejsce zabawy!

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtbe.com/watch?v=BaFejpsGhWE

2.,,Piękny dzień"- słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego. Chętne dzieci mogą opanować treść pamięciowo. Uważne słuchanie utworu i rozumienie jego treści, rozwijanie pamięci słuchowej i odtwórczej.

>Marysia mówi: - Piękny dzień mamy.

- A jaki piękny? - Jak uśmiech mamy.

Taki pogodny, jasny od rana,

jak oczy matki, gdy patrzą na nas.

Żeby w tych oczach była pogoda

czysta jak błękit, jak modra woda,

by był w nich uśmiech jasny i świeży,

to przecież od nas trochę zależy.

*Dzieci rozmawiają na temat wysłuchanej treści:

O jakim dniu jest mowa w wierszu?

Jaki powinien być Dzień Matki?

Dlatego od nas zależy, jaki będzie ten dzień?

*,, Mama - czarodziejka"- zabawa ruchowo - naśladowcza.

>Mama bieże do ręki słomkę - różdżkę - i zapowiada, że jest mamą, która umie czarować. Dziecko porusza się po pokoju w dowolnym rytmie muzycznym. Na przerwę w muzyce i hasło, dzieci naśladują wskazane przez mamę postacie (psy, kurczątka, lwy i inne zwierzęta).

*Karta pracy: Narysuj po śladzie bukiet kwiatów. Wyklej kwiaty kawałkami kolorowego papieru. Po skończonej pracy wręcz laurkę mamie!

Zadania na 25 - 29 maja 2020
Zadania na 25 - 29 maja 2020
Zadania na 25 - 29 maja 2020

3.,,Mój tato"- słuchanie wiersza B. Formy, poszerzanie słownika czynnego dzieci o skojarzenia ze słowem,, tata", doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

>Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

- życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

*Dzieci odpowiadają na pytania:

Jak ma na imię twój tatuś?

Jak wygląda twój tata?

Jaki jest?

Co robisz wspólnie z nim?

Kim jest z zawodu twój tata?

*,, Tata i ja"- zabawa ruchowa z tatą.

Odgrywanie scenek - np. Tata z dzieckiem idzie na spacer, trzymając się za ręce, kopią do siebie piłkę, siłują się...

*,, Mój tata"- dziecko maluje farbami portret taty. Rozwija zdolności manualne i plastyczne.

* Wykonajcie kartę pracy z monetami

4.,,Moja wesoła rodzinka"- słuchanie piosenki, tworzenie improwizacji ruchowych (głową, rękami, górną częścią tułowia.

I. My rodzinę dobrą mamy,

zawsze razem się trzymamy!

I choć czasem czas nas goni,

my jak palce jednej dłoni!

Ref. Mama, tata, siostra, brat i ja

- to mój cały świat

! Dużo słońca, czasem grad

- to wesoły jest mój świat!

II. Mama zawsze kocha czule,

ja do mamy się przytulę.

Tata kocha, lecz inaczej,

uspokaja, kiedy płaczę.

Ref. Mama, tata...

III. Gdy napsocę i nabroję,

siedzę w kącie, bo się boję!

Tata skarci, pożałuje,

a mamusia pocałuje!

Ref. Mama, tata...

IV. Kiedy nie ma taty, mamy.

wszyscy sobie pomagamy!

I choć sprzątać nie ma komu,

jest wesoło w naszym domu!

*Dzieci wystukują rytm piosenki używając dużych łyżek, starają się zapamiętać słowa i melodię.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=dxKA0073O34

*Karta pracy: Przyjrzyj się zdjęciom. Przeczytaj zdania. Pokoloruj ramki, które opisują sytuacje przedstawione na zdjęciach.

*Zaproś Rodziców na wiosenny spacer.

Na kartce należy zaznaczyć, jak najwięcej skarbów natury. Cieszcie się wspólnymi chwilami!

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://ztorbynsuvzycielki.pl/wp-content/uploads/2020/05/SKARBY-NATURY.pdf

5.,, Rodzinne gotowanie"- rozwijanie zdolności kulinarnych, walorów smakowych.

*Dzieci uczestniczą w zabawie słuchowej,, Co lubimy"

- Należy przygotować przedmioty, których nazwy zaczynają się samogłoskami, np. igła, obrazek, ogórek, arbuz, agrafka. Następnie Rodzice wymyślają zadania, których zakończeniem są nazwy przedmiotów, ale podaje z niej tylko pierwszą głoskę, np. Mama lubi jeść zielonego o... (ogórka}. Tata wiesza na ścianie o... (obrazek)....

*,, Budyniowa napoleonka"- wspólna praca z rodzicami.

SKŁADNIKI:

2 paczki krakersów (na dużą blachę), kostka margaryny "Kasi", 2 szklanki mleka 1 szklanka cukru, 3 łyżki mąki pszennej, 1 i 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej, cukier wanilinowy, cukier puder.

Przypominam o założeniu fartuszków, chusteczek lub czepków i dokładnym umyciu rąk!

SPOSÓB WYKONANIA:

*Dzieci przy pomocy rodziców wykładają blaszkę pergaminem, na którym układają krakersy. Rodzice  gotują budyń (w garnku lekko zagotowujemy 1 szklankę mleka, z 1 szklanką cukru. Do miseczki wlewamy 1 szkankę mleka, dodajemy obie mąki i cukier waniliowy, całość dobrze mieszamy i wlewamy do garnka, gotujemy budyń). Po wystygnięciu budyniu dodajemy stopniowo do utartej margaryny i ucieramy na jednolitą masę. Na ułożone krakersy wykładamy masę budyniową, przykrywamy warstwą krakersów i posypujemy cukrem pudrem.

Życzę wszystkim SMACZNEGO!

*,, Napoleonkowa uczta dla całej rodziny"- degustacja przygotowanego ciasta. Dzieci pomagają nakryć stół obrusem, ustawiają talerzyki, widelczyki lub łyżeczki do ciasta, kubki do napojów, rozkładają serwetki. Zadaniem dzieci jest dokładnie policzyć osoby, które będą jadły ciasto, rozłożyć odpowiednią ilość porcji, sztućców i serwetek.

*Zapraszam Dzieci i Rodziców do zabaw, w rytm podanej muzyki.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=1hSM1InXHQ

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/wstch?v=1j8WIR01sCU

*Karta pracy: Przeczytaj zdania. Jak wygląda twój tata? Narysuj go w niebieskiej ramce. Jakie jest jego ulubione danie? Narysuj je w czerwonej ramce. Napisz zdania po śladzie.

Zadania na 25 - 29 maja 2020

*Dla relaksu obejrzyjcie wspólnie bajkę,, Złotowłosa i trzy misie"

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=FsXHqwBfGto

Wszystkim wspaniałym Rodzinom życzę dużo zdrowia, ciepła i serdecznych uczuć. Niech każdy dzień spędzony razem będzie dla Was jak bajka!