główna zawartość strony
Drogie Żabki zachęcam do dalszej pracy pod hasłem,, Lato".
1.,, Tato, czy już lato?"- słuchanie wiersza B. Szelągowskiej.
Dzieci wypowiadają się pełnymi zdjęciami, rozpoznają cechy charakterystyczne dla lata (chętni mogą opanować treść pamięciowo).
> Tato, czy już lato?
Powiedz proszę! Powiedz, tato,
po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu: po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i zbóż,
I... już!
*Dzieci rozmawiają na temat utworu:
Po czym można poznać lato?
Czy ty lubisz lato?
Jeśli tak, to dlaczego?
*,, Co ukryło się w literkach? - rozwiązanie hasła, utrwalenie liter, czytanie wyrazów, utrwalenie nazw figur geometrycznych.
POTRZEBNE: 4 figury geometryczne (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt z napisanymi na odwrocie literami) np. LATO Instruować dziecko jak ma ułożyć figury, aby powstało hasło - LATO Dzieci wymieniają wszystkie litery i odczytują hasło.
*,, ASEJA BUM CZIKA BUM"-zabawa doskonaląca koordynację wzrokowo - ruchowo - słuchową. Dziecko staje przed rodzicem i jak echo powtarza po nim słowa i ruchy... Za pierwszym razem tylko słowa.
> Aseja bum, CZIKA bum (klaskanie w dłonie, uda, dłonie, uda)
Aseja bum, czika bum (jw.)
Bum czika raka (klaskanie w dłonie trzy razy)
Bum czika raka (uderzanie w uda trzy razy)
Czika raka, czika raka bum (klaskanie w dłonie cztery razy i raz w uda)
* Karta pracy: Przyjrzyj się symbolom przedstawiającym pogodę, która może wystąpić latem. Pod każdą ilustracją narysuj właściwe symbole... Narysuj obrazek.
2.,, Zagadka o truskawce"- omówienie wartości odżywczych truskawek, ustalenie, że przed jedzeniem myjemy ręce, oglądanie truskawki w przekroju, liczenie truskawek, jedzenie truskawek. > Czerwona jest i soczysta, zjeść ją to przyjemność czysta. Wczesnym latem się pojawia, w ustach słodki smak zostawia. (truskawka)
*,, Jedz i rośnij zdrowo"- zabawa językowa. Kończenie zdań wyrazami, które się rymują.
> Wszyscy mamy słodkie minki, bo zjadamy..... (witaminki)
> Marchew i sałata zrobią z ciebie.....(chwata)
> Truskawki i maliny jedzą.... (super dziewczyny)
> Jedz banany, a będziesz.... (kochany)
> Jedz owoce i jarzyny, w nich mieszkają.... (witaminy)
> W zdrowym ciele zdrowy.... (duch)
> Przez cały rok pij marchewkowy.....(sok).
*,, Truskawka"- praca plastyczna. Rozwijanie wyobraźni, twórczej aktywności oraz ekspresji plastycznej dziecka.
POTRZEBNE BĘDĄ: gotowy szablon truskawki, klej, pędzelek, farby plakatowe - czerwona i zielona, cukier.
> Wnętrze truskawki wypełniamy klejem (gruba warstwa) i posypujemy cukrem. Kiedy cukier zmiesza się z klejem, czekamy do wyschnięcia. Następnie malujemy truskawkę czerwoną farbą, a szypułkę - zieloną.
http://lubietworzyc.blogspot.com/2015/07/truskawka-cukrem-malowana. html
3.,,Po łące biega lato"- nauka piosenki. Rozwijanie umiejętności muzycznych i rytmicznych, dostrzeganie zmiany charakteru muzyki, rozwijanie pamięci słuchowej.
https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
> I. Po łące biega lato uwija się jak bąk.
,, Dzień dobry" mówi kwiatom i pieści każdy pąk.
Ref. Kto chce się z latem spotkać, niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka pokażą drogę nam.
II. Pomaga lato pszczołom, na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło i w berka z wiatrem gra.
III. Gdy lato jest zmęczone, w szałasie sobie śpi.
I we śnie gra w zielone, bo łąka mu się śni.
*,, Owocowe wyliczanki"- zabawa językowa. Próby tworzenia własnych słów, eksperymenty językowe, dobieranie w pary rymujących się słów. Dziecko wymyśla rymowankę lub wyliczankę, zawierającą nazwy owoców.
PROPOZYCJE:
> Czereśni - trzy deczka, porzeczek łyżeczka. Kto powie to ładnie, ten nie odpadnie. Raz, dwa, trzy - mówisz ty.
> Jedz marchewki surowe, bo są smaczne i zdrowie. Do tego jabłuszko, a szepnę ci na uszko, że przez te witaminki mamy wesołe minki.
* Karta pracy: Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem.
4.,,Matematyka z ogródka"- zadania matematyczne. Wykonanie obliczeń na liczmanach w zakresie odejmowania, udzielanie odpowiedzi pełnymi zdaniami.
* Dziecko ma do dyspozycji zestaw 10 liczmanów (patyczki, karmienie, nakrętki). Rodzic przedstawia zadania z treścią, dziecko dokonuje obliczeń.
> W ogródku rosło 10 dyń, ogrodnik zerwał 5. Ile dyń zostało?
> Na talerzu leżało 7 truskawek. Ala zjadła 4. Ile truskawek zostanie na talerzu?
> Na straganie stało 9 pojemników z malinami. Właściciel sprzedał 6 pojemników. Ile pojemników zostało jeszcze do sprzedania?
> Na grządce w ogrodzie rosło 8 cebul. Mama potrzebowała do obiadu 3 cebule. Ile cebul zostało na grządce?
> Na krzaku rosło 10 truskawek. Krzyś zerwał 4 dojrzałe owoce. Ile truskawek zostało na krzaku?
*,, Truskawka - czereśnia"- zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa.
Dziecko maszeruje w kręgu.Na hasło: TRUSKAWKA - kuca i rysuje na podłodze palcem: małe kółeczka. Na hasło: CZEREŚNIA - wspina się na palce i próbuje sięgnąć jak najwyżej raz jedną ręką, raz drugą.
* Karty pracy:
1. Skreśl figury tak, aby działania pod nimi były prawidłowe. Oblicz i wpisz wyniki do odpowiednich kratek.
2. Podaj nazwy przedmiotów, roślin i zwierząt na zdjęciach... Otocz te wyrazy pętlami... W kratki przy zdjęciach wpisz cyfry odpowiadające rzędom, w których znajdują się te wyrazy.
*,, Puzle"- doskonalenie percepcji wzrokowej. > Dowolną pocztówkę należy pociąć na 6 - 8 części. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka.
5.,,Smakowite lody"- praca plastyczna. Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi, dbanie o estetykę pracy.
https://dzieciakiwdomu.pl/2015/07/lody-praca-plastyczna-na-upalne-dni.html
PRZYGOTOWAĆ: trzy okrągłe płatki kosmetyczne do demakijażu, brązowy papier z bloku technicznego, klej, biała kartka papieru, nożyczki, farby plakatowe.
> Pomalować płatki dowolnymi kolorami (trzy smaki lodów jakie lubi dziecko). Z brązowego papieru wyciągnąć trójkąt (rożek loda) i przykleić na białą kartkę. Z wacików uformować na rożku lody (można płatki posypać brokatem).
*,,Taniec marzyciela"- muzyczna zabawa ruchowa. Ilustrowanie muzyki ruchem,, Marzenie miłosne" Franciszka Liszta.
*Dziecko wykonuje fantazyjne ruchy z wykorzystaniem dużej apaszki.
https://www.youtbe.com/watch?v=H0kCVZV6qRM
*,, Prawda czy fałsz? "- zabawa dydaktyczna. Rozwijanie myślenia i kompetencji językowych.
POTRZEBNE: 2 koła - czerwone i zielone. Rodzic zadaje pytania. Zadaniem dziecka jest pokazanie odpowiedniego koła. Jeśli zdanie jest prawdziwe - dziecko pokazuje koło zielone, jeśli fałszywe - czerwone. PROPOZYCJE ZDAŃ (zachęcam do wymyślania własnych zdań).
> Ogórek jest czerwony.
> Jabłko jest owocem.
> Pszczoły mieszkają pod ziemią.
> Motyle zapylają kwiaty.
> Owady to pożyteczne zwierzęta. Itp.
* Karta pracy: Przyjrzyj się obrazkom. Jaki twoim zdaniem będzie wynik tego doświadczenia? Narysuj to w żółtej ramce. Przeprowadź doświadczenie. Narysuj w niebieskiej ramce swoje obserwacje.
Dziękuję tym Dzieciom i Rodzicom, którzy korzystali z przesyłanych dla Was zadań i zabaw. Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście, a zarazem zdobyliście wiedzę, która na pewno przyda Wam się w szkole. Pozdrawiam cieplutko!
Ciocia Krysia