główna zawartość strony

Drogie Żabki zachęcam do dalszej pracy pod hasłem,, Lato".

1.,, Tato, czy już lato?"- słuchanie wiersza B. Szelągowskiej.

Dzieci wypowiadają się pełnymi zdjęciami, rozpoznają cechy charakterystyczne dla lata (chętni mogą opanować treść pamięciowo).

> Tato, czy już lato?

Powiedz proszę! Powiedz, tato,

po czym można poznać lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu: po słodkich malinach,

po bitej śmietanie z truskawkami,

po kompocie z wiśniami,

po życie, które na polach dojrzewa,

po słowiku, co wieczorami śpiewa,

po boćkach uczących się latać,

po ogrodach tonących w kwiatach,

po świerszczach koncertujących na łące,

po wygrzewającej się na mleczu biedronce,

po zapachu skoszonej trawy i zbóż,

I... już!

*Dzieci rozmawiają na temat utworu:

Po czym można poznać lato?

Czy ty lubisz lato?

Jeśli tak, to dlaczego?

*,, Co ukryło się w literkach? - rozwiązanie hasła, utrwalenie liter, czytanie wyrazów, utrwalenie nazw figur geometrycznych.

POTRZEBNE: 4 figury geometryczne (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt z napisanymi na odwrocie literami) np. LATO Instruować dziecko jak ma ułożyć figury, aby powstało hasło - LATO Dzieci wymieniają wszystkie litery i odczytują hasło.

*,, ASEJA BUM CZIKA BUM"-zabawa doskonaląca koordynację wzrokowo - ruchowo - słuchową. Dziecko staje przed rodzicem i jak echo powtarza po nim słowa i ruchy... Za pierwszym razem tylko słowa.

> Aseja bum, CZIKA bum (klaskanie w dłonie, uda, dłonie, uda)

Aseja bum, czika bum (jw.)

Bum czika raka (klaskanie w dłonie trzy razy)

Bum czika raka (uderzanie w uda trzy razy)

Czika raka, czika raka bum (klaskanie w dłonie cztery razy i raz w uda)

* Karta pracy: Przyjrzyj się symbolom przedstawiającym pogodę, która może wystąpić latem. Pod każdą ilustracją narysuj właściwe symbole... Narysuj obrazek.

2.,, Zagadka o truskawce"- omówienie wartości odżywczych truskawek, ustalenie, że przed jedzeniem myjemy ręce, oglądanie truskawki w przekroju, liczenie truskawek, jedzenie truskawek. > Czerwona jest i soczysta, zjeść ją to przyjemność czysta. Wczesnym latem się pojawia, w ustach słodki smak zostawia. (truskawka)

*,, Jedz i rośnij zdrowo"- zabawa językowa. Kończenie zdań wyrazami, które się rymują.

> Wszyscy mamy słodkie minki, bo zjadamy..... (witaminki)

> Marchew i sałata zrobią z ciebie.....(chwata)

> Truskawki i maliny jedzą.... (super dziewczyny)

> Jedz banany, a będziesz.... (kochany)

> Jedz owoce i jarzyny, w nich mieszkają.... (witaminy)

> W zdrowym ciele zdrowy.... (duch)

> Przez cały rok pij marchewkowy.....(sok).

*,, Truskawka"- praca plastyczna. Rozwijanie wyobraźni, twórczej aktywności oraz ekspresji plastycznej dziecka.

POTRZEBNE BĘDĄ: gotowy szablon truskawki, klej, pędzelek, farby plakatowe - czerwona i zielona, cukier.

> Wnętrze truskawki wypełniamy klejem (gruba warstwa) i posypujemy cukrem. Kiedy cukier zmiesza się z klejem, czekamy do wyschnięcia. Następnie malujemy truskawkę czerwoną farbą, a szypułkę - zieloną.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://lubietworzyc.blogspot.com/2015/07/truskawka-cukrem-malowana. html

3.,,Po łące biega lato"- nauka piosenki. Rozwijanie umiejętności muzycznych i rytmicznych, dostrzeganie zmiany charakteru muzyki, rozwijanie pamięci słuchowej.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

> I. Po łące biega lato uwija się jak bąk.

,, Dzień dobry" mówi kwiatom i pieści każdy pąk.

Ref. Kto chce się z latem spotkać, niech idzie z nami tam.

Rumianek i stokrotka pokażą drogę nam.

II. Pomaga lato pszczołom, na kwiatach też się zna.

Uśmiecha się wesoło i w berka z wiatrem gra.

III. Gdy lato jest zmęczone, w szałasie sobie śpi.

I we śnie gra w zielone, bo łąka mu się śni.

*,, Owocowe wyliczanki"- zabawa językowa. Próby tworzenia własnych słów, eksperymenty językowe, dobieranie w pary rymujących się słów. Dziecko wymyśla rymowankę lub wyliczankę, zawierającą nazwy owoców.

PROPOZYCJE:

> Czereśni - trzy deczka, porzeczek łyżeczka. Kto powie to ładnie, ten nie odpadnie. Raz, dwa, trzy - mówisz ty.

> Jedz marchewki surowe, bo są smaczne i zdrowie. Do tego jabłuszko, a szepnę ci na uszko, że przez te witaminki mamy wesołe minki.

* Karta pracy: Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem.

4.,,Matematyka z ogródka"- zadania matematyczne. Wykonanie obliczeń na liczmanach w zakresie odejmowania, udzielanie odpowiedzi pełnymi zdaniami.

* Dziecko ma do dyspozycji zestaw 10 liczmanów (patyczki, karmienie, nakrętki). Rodzic przedstawia zadania z treścią, dziecko dokonuje obliczeń.

> W ogródku rosło 10 dyń, ogrodnik zerwał 5. Ile dyń zostało?

> Na talerzu leżało 7 truskawek. Ala zjadła 4. Ile truskawek zostanie na talerzu?

> Na straganie stało 9 pojemników z malinami. Właściciel sprzedał 6 pojemników. Ile pojemników zostało jeszcze do sprzedania?

> Na grządce w ogrodzie rosło 8 cebul. Mama potrzebowała do obiadu 3 cebule. Ile cebul zostało na grządce?

> Na krzaku rosło 10 truskawek. Krzyś zerwał 4 dojrzałe owoce. Ile truskawek zostało na krzaku?

*,, Truskawka - czereśnia"- zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa.

Dziecko maszeruje w kręgu.Na hasło: TRUSKAWKA - kuca i rysuje na podłodze palcem: małe kółeczka. Na hasło: CZEREŚNIA - wspina się na palce i próbuje sięgnąć jak najwyżej raz jedną ręką, raz drugą.

* Karty pracy:

1. Skreśl figury tak, aby działania pod nimi były prawidłowe. Oblicz i wpisz wyniki do odpowiednich kratek.

2. Podaj nazwy przedmiotów, roślin i zwierząt na zdjęciach... Otocz te wyrazy pętlami... W kratki przy zdjęciach wpisz cyfry odpowiadające rzędom, w których znajdują się te wyrazy.

*,, Puzle"- doskonalenie percepcji wzrokowej. > Dowolną pocztówkę należy pociąć na 6 - 8 części. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka.

5.,,Smakowite lody"- praca plastyczna. Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi, dbanie o estetykę pracy.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://dzieciakiwdomu.pl/2015/07/lody-praca-plastyczna-na-upalne-dni.html

PRZYGOTOWAĆ: trzy okrągłe płatki kosmetyczne do demakijażu, brązowy papier z bloku technicznego, klej, biała kartka papieru, nożyczki, farby plakatowe.

> Pomalować płatki dowolnymi kolorami (trzy smaki lodów jakie lubi dziecko). Z brązowego papieru wyciągnąć trójkąt (rożek loda) i przykleić na białą kartkę. Z wacików uformować na rożku lody (można płatki posypać brokatem).

*,,Taniec marzyciela"- muzyczna zabawa ruchowa. Ilustrowanie muzyki ruchem,, Marzenie miłosne" Franciszka Liszta.

*Dziecko wykonuje fantazyjne ruchy z wykorzystaniem dużej apaszki.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtbe.com/watch?v=H0kCVZV6qRM

*,, Prawda czy fałsz? "- zabawa dydaktyczna. Rozwijanie myślenia i kompetencji językowych.

POTRZEBNE: 2 koła - czerwone i zielone. Rodzic zadaje pytania. Zadaniem dziecka jest pokazanie odpowiedniego koła. Jeśli zdanie jest prawdziwe - dziecko pokazuje koło zielone, jeśli fałszywe - czerwone. PROPOZYCJE ZDAŃ (zachęcam do wymyślania własnych zdań).

> Ogórek jest czerwony.

> Jabłko jest owocem.

> Pszczoły mieszkają pod ziemią.

> Motyle zapylają kwiaty.

> Owady to pożyteczne zwierzęta. Itp.

* Karta pracy: Przyjrzyj się obrazkom. Jaki twoim zdaniem będzie wynik tego doświadczenia? Narysuj to w żółtej ramce. Przeprowadź doświadczenie. Narysuj w niebieskiej ramce swoje obserwacje.

Dziękuję tym Dzieciom i Rodzicom, którzy korzystali z przesyłanych dla Was zadań i zabaw. Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście, a zarazem zdobyliście wiedzę, która na pewno przyda Wam się w szkole. Pozdrawiam cieplutko!

Ciocia Krysia