główna zawartość strony

Witam wszystkie Żabki i zachęcam do dalszej zabawy.

W tym tygodniu będziemy zajmować się "Pracą rolnika"

1. "Co to jest farma? "- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat pełnymi zdaniami.

*Co to jest farma? Czym zajmuje się rolnik?, Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście?, Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt, jak się nimi opiekuje? Co robi rolnik rano, w południe, a co wieczorem?, Co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie?

*Opowiadanie obrazka przedstawiającego farmę i pokolorowanie go.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://e-kolorowanka.pl/gallery/farmy-i-gospodarstwa-kolorowanki

*Naśladowanie odgłosów zwierząt gospodarskich.

2. "Karmimy kurki"- zabawa matematyczna połączona z usprawnianiem aparatu mowy.

*Dzieci rysują na kartonie duży kwadrat i duże koło, kolorują na wybrany przez siebie kolor, wycinają.

*Niepotrzebne fragmenty papieru tną na niewielkie kawałki - będzie to "pokarm dla kurek". Następnie za pomocą słomek przenoszą papierowe ścinki na dowolne, wycięte figury, liczą je i porównują liczbę przeniesionych "ziarenek", zapisują ilość za pomocą cyfr.

* "Kurki dziobią ziarenka"- dzieci naśladują kurki - chodzą w przysiadzie po pokoju, machając "skrzydełkami", co pewien czas stukają palcem w podłogę - naśladują dziobanie ziarenek.

3. "Smakowita świnka"- stwarzanie dziecku możliwości do działania kulinarnego.

*Dziecko wypowiada się skąd się biorą jajka? Co można z nich zrobić?, Jakie mają wartości odżywcze?

*Omawiają budowę jajka.

*Wyjaśniają znane przysłowia o jajku:

- Jajko mądrzejsze od kury

- Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci

- Kura mądrzejsza od jajka.

*Zwrócenie uwagi dzieci na higienę rąk, bezpieczeństwo w czasie pracy.

POTRZEBNE BĘDĄ :

- jajko ugotowane na twardo

- ugotowana parówka (lub marchewka i rzodkiewka - co kto lubi i woli)

- odrobina majonezu lub chrzanu, natka pietruszki DO DZIEŁA!

*Ugotowane jajko studzimy i obieramy ze skorupki, w każdym jajku można delikatnie ściąć odrobinę dolnej części - będzie stało stabilniej.

*parówkę kroimy na plasterki - przyklejamy do jajka plasterek jako nosek za pomocą majonezu lub chrzanu. Z dwóch plasterków parówki wycinamy trójkąty, następnie po obu stronach jajka robimy nacięcia i wkładamy w nie trójkątne uszka.

UWAGA! Zamiast parówki możemy użyć marchewki i rzodkiewki - z marchewki wówczas zrobić nosek, zaś z rzodkiewki uszka. Z ziarenek pieprzu robimy oczka, a z zgałązki natki - ogonek świnki.

SMACZNEGO!

4. "Bal w zagrodzie "- zabawa ruchowa do dowolnej piosenki.

- rozwijanie sprawności fizycznej, ćwiczenie umiejętności posługiwania się nazwami zwierząt gospodarskich.

*Dzieci wybierają dowolne zwierzę gospodarskie, którego ruchy będą naśladować podczas zabawy. Dzieci mogą tańczyć np. jak kury (w przysiadzie na dwóch nogach, machając skrzydełkami, jak pieski - na czworakach, jak konie - podpierając się na wyprostowanych rękach i nogach.

* "Zwierzęta w zagrodzie "- dzieci wspólnie z rodzicami przygotowują duże szablony zwierząt gospodarskich wycięte z kartonu. Każdy szablon ma nacięcia u dołu oraz wsuwane podstawki, które wsunięte krzyżowo w nacięcia szablonów utrzymują zwierzęta w pionie. Dzieci ozdabiają szablony np. kolorowym papierem, płatkami kosmetycznymi, watą, ścinkami włóczki, tkaninami itp. Dzieci tworzą własne gospodarstwo, z klocków budują zagrody dla poszczególnych rodzajów zwierząt, mogą samodzielnie podpisać zwierzęta.

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020

Miłej zabawy i wspólnie spędzonego czasu z rodzicami.

Życzę wszystkim dużo zdrowia i pozdrawiam cieplutko...

Ciocia Krysia