główna zawartość strony
Drogie Żabki!
Opracowałam dla was kolejny zestaw zadań na najbliższe dni, pod hasłem,, Zwierzęta duże i małe". Miłej zabawy Wam życzę!
1.,, Wycieczka do ZOO"- wirtualna wycieczka do ZOO w Opolu. Dzieci rozwijają zainteresowania przyrodnicze, doskonalą umiejętność wypowiadania się na określony temat.
https://www.opole.pl/wirtualne-spacery/zoo_prezentacja/index.html
*Masaż do fragmentu wiersza B. Kołodziejskiego.
>dzieci kładą się na brzuchu, a mama albo tata masują im plecy mówiąc wierszyk. Potem następuje zmiana ról.
* Tu w zoo zawsze jest wesoło, (masujemy plecy otwartymi dłońmi) Tutaj małpki skaczą wesoło, (wykonujemy ruchy naśladujące skoki po okręgu) Tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskamy płaskimi dłońmi) Biegną zebry niczym konie, (lekko stukamy pięściami) Żółwie wolno ścieżką człapią, (powoli, lekko przykładamy płaskie dłonie) W wodzie złote rybki chlapią.(muskamy raz jedną, raz drugą ręką).
*Karty pracy:
1. Podaj nazwy zwierząt przedstawionych w każdym rzędzie. Gdzie żyją te zwierzęta? Jak się poruszają? Ile mają nóg? W każdym rzędzie skreśl zwierzę, które nie pasuje do pozostałych.
2. Napisz wyrazy po śladzie.
2.,,Co to za zwierzę? - zagadki ilustrowane zdjęciami zwierząt. Ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia, poszerzanie słownika czynnego o nazwy dzikich zwierząt.
> W Australii na drzewach żyję, tam śpię, jem i piję. Mym przysmakiem oczywiście są eukaliptusa liście. (miś koala)
https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2019/05/koala-1259681_1280.jpg
>Na Antarktydzie żyje elegancki czarny ptak, dużo pływa lecz nie lata, ma na sobie czarny frak. (pingwin)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/animal-1867125_1920.jpg
>Skacze, psoci i figluje, z gałęzi na gałąź przeskakuje. Kto figlarkę ową zna, chętnie jej banana da. (małpa)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/monkej-2790452_1920.jpg
>Ma on trąbę, ma też kły, jeśli trzeba, bywa zły. Jego przodkiem mamut stary, po nim wielkie ma rozmiary. (słoń)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/elephant-1421167_1920.jpg
>Często dzioba nie zamyka, gada jakby stara płyta. Bywa również kolorowa, chyba wiesz już o kim mowa? (papuga)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/ara-3601194_1920.jpg
>Jakie zwierzę to, czy wiecie, co garb nosi na swym grzbiecie? W karawanie podróżuje, piaski pustyń pokonuje. (wielbłąd)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/mongolia-3046029_1920.jpg
>Jakieś zwierzę w trawie sssyczy, pewnie szuka tam zdobyczy. Skóra pokryta łuskami z ciekawymi jest wzorkami. (wąż)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/snake-4180795_1920.jpg
>Jaki to kocur bardzo giętki, nakrapiany, cały w centki. Umie biegać szybko tak, bo to jest najszybszy ssak. (gepard)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/cheetah-3501494_1920.jpg
>Czy mnie w ZOO podziwialiście, kiedy jadłam z drzewa liście? Długą szyję wyciągałam, gdy tak sobie podjadam. (żyrafa)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/giraffe-2468715_1920.jpg
>Powolne bardzo ma ruchy i nie skrzywdzi nawet muchy. Gdy na nerwach mu ktoś gra, do skorupy się chowa. (żółw)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/turtle-182121_1920.jpg
>Egzotyczne, dziwne zwierzę, jaki kolor ma - ja nie wiem. Barwę swoją ciągle zmienia, z najbliższego otoczenia. (kameleon)
https://miastodzieci. pl/wp-content/uploads/2019/05/chameleon-3056867_1920.jpg
*,,Zwierzęta"- zabawa ruchowo - naśladowcza. Dzieci naśladują ruchy i odgłosy podanych nazw zwierząt przez rodziców.
* Karty pracy:
1. Podaj nazwy zwierząt widocznych na zdjęciach. Jakie odgłosy wydają... Napisz wyrazy po śladzie... W ramce Narysuj zwierzę...
2. Podaj nazwy zwierząt na zdjęciach, podziel te nazwy na głoski. Pod zdjęciem wpisz pierwsze i ostatnie litery...
3.,,Dodaję i odejmuję "- zabawy matematyczne. Ćwiczenie dodawania i odejmowania, zapisywania działań, przeliczania w zakresie 10.
*Dodawanie na cukierkach:
https://www.youtube.com/watch?v=VL7s-ENTyXo
*Odejmowanie i liczenie na cukierkach:
https://www.youtube.com/watch?v=jMTvTBAOIH8
*Karta pracy: Policz zwierzęta w każdym rzędzie... Zapisz działania zgodnie ze wzorem.
*Zabawa ruchowa do piosenki,, Dżungla"- dzieci naśladują ruchem podany tekst.
https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg
4.,,Świat zwierząt zamieszkujących polskie lasy"- obejrzenie filmu edukacyjnego. Wdrażanie dzieci do poszanowania świata roślin i zwierząt, doskonalenie umiejętności obserwowania zwierząt w najbliższym otoczeniu, zachowanie bezpieczeństwa podczas kontaktu z nieznajomymi zwierzętami.
https://www.youtube.com/watch?v=tZ2BuIIFWol
*,, Bądźmy bezpieczni"-dzieci wspólnie z rodzicami tworzą kodeks właściwego zachowania się wobec nieznanych zwierząt, np. Nie głaszczemy nieznanych zwierząt, omijamy je z daleka, nie zaczepiamy, nie karmimy, nie drażnimy...
*Karta pracy:
1. Co robią psy na ilustracjach? Otocz pętlą obrazki przedstawiające sytuacje, w których nie wolno podchodzić do nieznajomego psa... Otocz zieloną pętlą obrazki przedstawiające sytuacje, w których nie wolno podchodzić do nieznajomego psa...
2. Przeczytaj wyrażenia. Dobierz do nich odpowiednie zwierzę - połącz linią. Czy znasz te powiedzenia?
*Dzieci bawią się podczas zabawy orientacyjno - porządkowej,, UWAGA, zły pies!"- Dzieci biegają po pokoju, na umówiony sygnał przyjmują pozycję,, żółwia".
*,, Moje ulubione zwierzątko"- przestrzenna praca plastyczna z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym.
https://youtube.com/watch?v=s2ncl7mfZRA
Zachęcam dzieci i rodziców do korzystania ze wspólnych spacerów, obserwowania napotkanych zwierząt i podziwiania pięknej, polskiej przyrody, oczywiście z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa.
Pozdrawiam cieplutko.
Ciocia Krysia
- karta pracy144 K
- karta pracy149 K
- karta pracy170 K
- karta pracy141 K
- karta pracy144 K
- karta pracy193 K
- karta pracy179 K