główna zawartość strony

Drodzy Rodzice!

Wkraczamy w tematykę teatru. Zachęcam do korzystanie z pomysłów na wspólne zabawy.

Poniedziałek

1. Zabawa kształtująca pojęcia związane z odległością.

Rodzic rozmieszcza klocki w równych, dosyć krótkich, odstępach wzdłuż wyznaczonej trasy. Dziecko idzie wzdłuż linii, stawiając stopy obok kolejnych klocków. Podobne ćwiczenie, jednak tym razem klocki są najpierw rozmieszczone w nierównych, przypadkowych odstępach, zaś później odstępy, krótkie i długie, przeplatają się regularnie.

2. Oglądanie rysunków masek. Określanie, jakie zwierzęta przedstawiają. Kolorowanie wybranej maski.

Zadania na 4 - 8 maja 2020

3. Teatrzyk na podstawie wiersza A. Świrszczyńskiej „Zabawa w żaby i bociany”.

Możecie użyć masek jako rekwizytów.

Żaba I: Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.

Żaba II: Skacze żabka – skik, skik, skik! Nie dorówna żabce nikt.

Bocian: Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.

Żaby: Mówi bocian: kle, kle, kle!

Bocian: Wszystkie żabki złapać chcę!

Żaba I: Siostro żabko, kto to chodzi?

Żaba II: To pan bocian w trawie brodzi.

Żaby: Uciekajmy, hyc, hyc, hyc! Nie zobaczy bocian nic!

Żaba: Próżno bocian żabek szuka, próżno długim dziobem stuka. Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.

Bocian: Tu słyszałem gdzieś kumkanie, tutaj bocian was dostanie.

Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!

Bocian: Nic nie znajdę. To ci los! Ze zmartwienia zwieszam nos. Kle, kle, kle!

Porozmawiajcie na temat teatrzyku:

– Kto występował w teatrzyku?

– Co robił bocian? Co robiły żabki?

Wtorek

1. Powitanie rąk.

Witają się palce jednej ręki z palcami drugiej ręki.

Witają się palce obu rąk z palcami rąk rodzica.

2. Podwieczorek u lalek – ćwiczenia matematyczne.

Przygotujcie stolik i krzesełka dla lalek (możecie użyć też właściwych przedmiotów). Dziecko sadza przy stoliku cztery lalki lub pluszaki. Liczy je.

Potem rodzic podaje ich imiona, opisuje ich wygląd, a dziecko wskazuje odpowiednie lalki. Np. mówi, że lalka o żółtych włosach i niebieskiej sukience to Lena, a lalka w sukience w czerwone kropki i w kapeluszu to Amelka.

Dziecko kładzie przed każdą lalką talerzyk i sprawdza, czy wystarczy talerzyków dla każdej lalki.

Zapytajcie: − Czy lalek i talerzyków jest tyle samo?

Dziecko stawia przed każdą lalką kubeczek. Sprawdza, czy wystarczy kubeczków dla każdej lalki.

Zapytajcie: − Czy lalek i kubeczków jest tyle samo?

Tak samo postępujcie z łyżeczkami, babeczkami…

Środa

1. Ćwiczenia mimiczne.

Pokażcie:

• jak wystraszylibyście się, gdybyście zabłądziły w lesie;

• jak smucilibyście się, gdybyście zgubili ulubioną zabawkę;

• jak cieszylibyście się, że idziecie do teatru lalek.

2. Zabawa przy piosence „Magiczne miejsce”. Porozmawiajcie o piosence. Czym jest "magiczne miejsce"?

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ

3. Ćwiczenia dykcyjne.

Powiedzcie zdania, a dziecko spróbuje je dokładnie powtórzyć.

• Królowa Karolina ma korale.

• W szafie jest dużo sukni królowej.

• Król siedzi na tronie w złotej koronie.

• W zamku odbywa się bal.

Czwartek

1. Kolorowanie rysunku korony.

2. Król i królowa – ozdabianie strojów na rysunkach postaci.

3. Rysowanie po śladzie.

Zadania na 4 - 8 maja 2020
Zadania na 4 - 8 maja 2020
Zadania na 4 - 8 maja 2020
Zadania na 4 - 8 maja 2020

Piątek:

1. Słuchanie opowiadania Frączek „Jaskiniowiec”.

Porozmawiajcie na temat teatrzyków dla dzieci.

− Czy byliście w teatrzyku dla dzieci?

− Kto tam występował – lalki czy aktorzy?

− Czy podobał się wam teatrzyk?

Słuchanie opowiadania:

− Mamo, mamo, dzisiaj w przedszkolu był jaskiniowiec! Calusieńki zielony! Machał skrzydłami, ryczał i rozdawał cukierki! – Szymek wyrecytował jednym tchem.

– Jaskiniowiec…? – nie mogła uwierzyć mama.– Zielony!?

– Tak! Najprawdziwszy zielony jaskiniowiec! Grzecznie się nam przedstawił: na nazwisko ma Wawelski, a na imię nie uwierzysz, mamo! Na imię ma Smok! Strasznie dziwne to imię, prawda? I wiesz co? On mieszka w jaskini! Fajnie, prawda? Ciekawe, czy ma tam telewizor. I traktorek? I klocki? I…

– A skąd ten jaskiniowiec wziął się w waszym przedszkolu? – chciała wiedzieć mama.

– Jak to skąd? Pani dyrektor go zaprosiła! – Szymek miał na wszystko gotową odpowiedź. – Najpierw, biedak, trochę chyba się nas bał, ukrył się w sali do rytmiki za taką wielką zasłoną i nie chciał wyjść. Dopiero kiedy wszyscy usiedliśmy na materacach z nogami splecionymi na kokardkę, a buziami zamkniętymi na kluczyki, i gdy na sali zrobiło się całkiem cicho, jaskiniowiec wysunął zza zasłony swój zielony nochal. Obejrzał nas sobie dokładnie i stwierdził chyba, że nie wyglądamy groźnie, bo przestał się bać i wyszedł zza zasłonki. Mamusiu, mówię ci, jaki on był olbrzymi! Taki olbrzymi, że gdyby zechciał, to nawet barana mógłby połknąć jednym kłapnięciem. Ale nie zechciał, na szczęście! A wiesz, co ten jaskiniowiec jada najchętniej? Krówki! Nie, no przecież nie te łaciate! Jaskiniowiec pożera mleczne krówki, takie w kolorowych papierkach. I papierki też pożera. Mamusiu, mówię ci, jak on głośno ryczał! A jak już skończył ryczeć, to wszyscy bili mu brawo. Jaskiniowiec chyba bardzo lubi oklaski, bo nisko się nam kłaniał i rozdawał cukierki. Krówki, oczywiście. Trochę się bałem tych jaskiniowych cukierków, ale Jacek migiem zjadł swoją porcję i nic mu się nie stało, więc ja też się odważyłem. Mniam, cukierki były pycha!!! Jak myślisz, mamo, to chyba wielka frajda być takim jaskiniowcem? A pani dyrektor obiecała, że niedługo znów przyjedzie do nas teatrzyk!

2.Przeprowadźcie rozmowę na temat opowiadania.

− Kim był jaskiniowiec?

− Co robił?

− Jak się nazywał?

Wyjaśnijcie, że ten jaskiniowiec to aktor przebrany za smoka wawelskiego. Możecie też opowiedzieć dzieciom o smoku.

3. Ułóżcie sylwet krasnoludków z klocków lub figur geometrycznych.

Dziękuję Wam za przesyłane prace i filmiki z udziałem Waszych dzieci!

Zachęcam do zorganizowanie teatru w domu. Na stronie:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://iteatr.tvp.pl/36866367/wideo

znajdują się bajki dla dzieci. Wybierzcie coś dla siebie i obejrzyjcie całą rodziną!

Pozdrawiam serdecznie Misie,

ciocia Patrycja