główna zawartość strony

Drodzy Rodzice i Misie!

W tym tygodniu będziecie rozmawiać o ochronie przyrody.

Poniedziałek

1. Zachęcam do obejrzenia filmików Domowego Przedszkola pt. „Okiem owada” oraz „Skrzaty z planety Gnu”.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,okiem-owada,44877

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,skrzaty-z-planety-gnu,46255

Porozmawiajcie na temat dbania o przyrodę wokół nas.

2. Przeczytajcie wiersza S. Karaszewskiego „Śmieciu, precz”.

Kiedy rano słońce świeci,

Wybiegają na dwór dzieci.

Miotły, szczotki w rękach mają,

Bo podwórko zamiatają!

Tu papierek od cukierka,

Tam po soku jest butelka,

Ówdzie puszka po napoju

I pudełko. Może twoje?

Żyć nie można w bałaganie,

Więc się bierzmy za sprzątanie.

Zmykaj, śmieciu, do śmietnika.

Bałaganie, brudzie, znikaj.

Porozmawiajcie na temat wiersza, zadajcie dziecku pytania:

• Co robią rano dzieci?

• Co trzeba robić, żeby nie było tak zaśmieconych miejsc?

• Czego jeszcze nie powinniście robić na placu przedszkolnym i na podwórku? Naprowadźcie dziecko, podając konkretne sytuacje, np. łamanie gałązek drzew, deptanie trawników, zrywanie kwiatów…

3. Przygotujcie dowolne naczynie – najlepiej tackę – wysypcie trochę mąki i poproście dziecko o narysowanie prostych kształtów.

Wtorek:

1. Czas na porządki!

Jeżeli możecie to wysypcie klocki z pojemnika i poproście dziecko o segregację zabawek pod względem kolorów lub kształtów.

2. Kolorowe motyle – ćwiczenia matematyczne.

• Wydrukujcie dziecku sylwety motyli i dajcie mu do pokolorowania (1 x żółty, 1 x niebieski, 1 x biały, 1 x pomarańczowy). Możecie użyć też klocków w danych kolorach. Przeczytajcie opowiadanie o motylach, które pojawiły się nad łąką. Dziecko umieszcza na dywanie lub stoliku sylwety motyli w odpowiednich kolorach.

Na łące budziło się życie. Zakwitało coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki i cieszyły się promieniami słońca. Powróciły ptaki. Nad kwiatami fruwały małe zwierzęta – owady. Stokrotkę, która wyciągnęła kwiat do słońca, najpierw odwiedził żółty motyl zwany cytrynkiem. (Dziecko umieszcza sylwetę żółtego motyla). Potem – piękny niebieski motyl z rodziny modraszków. (Obok żółtej sylwety motyla umieszcza niebieską). Usiadł na stokrotce, skosztował nektaru i odfrunął. Kolejnym gościem był biały motyl z ciemnymi plamkami – bielinek kapustnik, zwany tak z powodu jego częstego odwiedzania zagonów kapusty, na której chętnie składa jajeczka. (Umieszcza białą sylwetę motyla). Gdy dzień się powoli kończył, pojawił się jeszcze jeden motyl – pomarańczowy – o dziwnej nazwie czerwończyk dukacik. (Umieszczają sylwetę pomarańczowego motyla).

• Teraz policzcie motyle. Poproście dziecko o określenie, w jakim kolorze jest pierwszy, drugi… czwarty motyl.

• Wybierzcie po jednym motylu, a potem ustawiajcie go względem siebie według poleceń: nad sobą, przed sobą, z boku, za sobą, nisko, wysoko.

Zadania na 20 - 24 kwietnia 2020

Środa:

1. Zabawa „Rób i mów”. Rodzic wypowiada krótkie zdania i wykonuje ruchy w odpowiednim tempie. Dziecko powtarza słowa i naśladuje ruchy. Np. Ola idzie wolno. Dziecko powtarzaj zdanie, mówi i chodzi wolno. Kajtek głośno klaszcze. Dziecko powtarzaj zdanie, mówi i klaszcze głośno.

2. Poproście dziecko o obejrzenie obrazków. Niech wskaże te, na których dziewczynka postępuje właściwie.

Posłuchajcie piosenki o segregacji śmieci. Spróbujcie się jej nauczyć.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=yn0ZYgO7AT0

3. Poproście dziecko o pokolorowanie rysunku wróbelka.

Zadania na 20 - 24 kwietnia 2020
Zadania na 20 - 24 kwietnia 2020

Czwartek:

1. Segregowanie śmieci.

Podczas przygotowywania posiłku poproście dziecko o pomoc w sprzątaniu. Niech dziecko segreguje śmieci do odpowiednich pojemników w Waszym domu.

2. Obejrzyjcie obrazek. Wytłumaczcie dziecku, jakie śmieci trafiają do jakiego koloru pojemnika. Wykonajcie „Pojemniki na śmieci”. Potrzebne Wam będą cztery kartki papieru: brązowa, żółta, zielona i niebieska (możecie dać dziecku białe kartki i poprosić o pokolorowanie ich na odpowiednie kolory) oraz gazetka z ofertą sklepu, np. biedronka. Powycinajcie dziecku produkty. Poproście aby poukładało lub przykleiło je na kartce w kolorze odpowiadającej kolorowi pojemnika na śmieci.

Zadania na 20 - 24 kwietnia 2020

3. Nauczcie się wyliczanki:

Ślimak, ślimak, pokaż rogi,

dam ci sera na pierogi.

Jak nie sera, to kapusty,

od kapusty będziesz tłusty.

Piątek:

1. Przeczytajcie wiersz M. Kownackiej „Czy Agata kocha się w kwiatach?”.

Agata:

Jestem sobie Agata –

strasznie kocham się w kwiatach.

Gdy tylko zakwita kwiatuszek,

zaraz go zerwać muszę.

Zerwę, co tylko spotkam:

o, tu dzwonek, tu stokrotka, tulipanek…

Uwiję z nich sobie wianek.

Jaka piękna okolica.

Ja kwiatami się zachwycam.(Kuka kukułka).

Kukułeczko, czego szukasz?

Co dobrego mi wykukasz? (Kukułka kuka pięć razy).

O, ładnie mi wykukałaś,

w szkole piątki będę miała.

Wiewiórki:

Wiewióreczki hopsasa! Po gałęziach wciąż hasamy!

Pięknie i gładko – poskacz z nami, Agatko!

Agatka:

Hopsasa dookoła – przeszkadzają mi te zioła. (Wyrzuca kwiatki).

Buch! Ten bukiet na trawę. Z wiewiórkami się zabawię.

Wiewiórki i Agata:

Hop, wiewiórki, hyc z Agatą.

O, my na to jak na lato.

Hopsasa, z prawa, z lewa,

słońce świeci, szumią drzewa.

Wróżki:

Wędrujemy po leśnych dróżkach.To my, leśne wróżki.

– Ja mam z liści kapturek.

– Ja płaszczyk z ptasich piórek.

– Mam włosy z mchów i porostów.

– A las kochamy po prostu.

Hej, hej! A któż to zerwał i rzucił na ziemię kwiaty?

Więdną!

Nie wiecie, czyja to sprawka?

Dzieci:

Agaty!

Wróżki:

A to się popisała, ani słowa.

– Przyszła do lasu kwiaty rabować.

– Poniszczyła, połamała wszystkie kwiaty!

– My nie chcemy tej Agaty!

Kto powie, czy Agata naprawdę się kocha w kwiatach?

Dzieci:

Nie…

Wróżka:

Bo ja myślę, że to wielka roślin niszczycielka!

Może ktoś włoży te kwiaty do wody?

Dzieci:

My je weźmiemy do kącika przyrody!

2. Rozmowa na temat wiersza:

• Czy Agata naprawdę kocha się w kwiatach?

• Jak nazwalibyście Agatę?

• Czy z kwiatami i innymi roślinami postępuje się tak, jak to robiła Agata?

3. Rozmowa na temat ochrony kwiatów:

• Czy możemy zrywać wszystkie kwiaty?

• Co powinniśmy zrobić z zerwanymi kwiatami?

• Czy powinniśmy zrywać kwiaty, których jest bardzo mało i mogłyby wyginąć?

• Dlatego gdy widzicie poza ogrodem kwiaty, których nie znacie, to nie zrywajcie ich. Oglądajcie je i wąchajcie.

Do pomocy możecie użyć obrazka.

Zadania na 20 - 24 kwietnia 2020

Dziękuję Wam Rodzice za kolejny tydzień zdalnego nauczania.

Powodzenia w dalszej pracy, a Misiom życzę dobrej zabawy podczas wykonywania zadań!

Ciocia Patrycja