główna zawartość strony

Drodzy Rodzice, kochane Misie!

Kolejny tydzień pracy zdalnej przed nami. Jest już coraz cieplej i dlatego warto porozmawiać o wakacjach oraz o bezpiecznych sposobach ich spędzania. proponuję następujące czynności:

Poniedziałek

1. Zabawy z wykorzystaniem rymowanki.

„Lato, lato na nas czeka,

razem z latem – las i rzeka.”

Dziecko mówi rymowankę – szeptem, z naturalnym natężeniem głosu, krzycząc.

2. Oglądanie obrazka. Nazywanie ubrań i zabawek, które dziewczynka przygotowała na wakacyjny wyjazd. Określanie, dokąd z rodzicami wybiera się na wakacje.

Zadania na 15 - 19 czerwca 2020

3. Naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji.

Rodzic mówi nazwę danego środka lokomocji i naśladuje dźwięki, jakie on wydaje, a dziecko je naśladuje.

Pociąg – puff, puff, puff…

Samolot – sssyyyyyyyy…

Samochód – brum, brum, brum…

Rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń…

Autobus – ter, ter, ter…

Wtorek

1. Posłuchajcie piosenki „Mucha w mucholocie”.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

Odpowiedzcie na pytania:

Dokąd leci mucha?

Kogo chce odwiedzić?

Jak wygląda?

2. Liczenie obrazków samochodów: dużych, a potem małych. Porównywanie ich liczby.

3. Określenie, po czym porusza się samochód, po czym statek, a gdzie – samolot. Określanie, co robi samochód, co statek, a co samolot.

Zadania na 15 - 19 czerwca 2020
Zadania na 15 - 19 czerwca 2020

Środa

1. Oglądanie filmiku „Domowe Przedszkole. Jak podróżujemy”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,jak-podrozujemy,46960

2. Rozmowa na temat zachowania zasad bezpieczeństwa podczas podróży.

 

3. Zabawy konstrukcyjne – budowanie z klocków garaży dla samochodów.

Czwartek

1. Ćwiczenia ruchowo – graficzne.

Dziecko kreśli w powietrzu za rodzicem obiema rękami kształt morskich fal, a potem kształt

ryby.

Rodzic pyta dziecko, co można robić na plaży. Potem wspólnie naśladują wymienione czynności.

2. Wykonanie „Wakacyjnego obrazka”.

• Łączenie kropek.

• Kolorowanie rysunku.

3. Określanie, co robi piesek. Wskazywanie jego cienia.

Zadania na 15 - 19 czerwca 2020
Zadania na 15 - 19 czerwca 2020

Piątek

1. Kolorowanie rysunku dziewczynki i pieska nad morzem.

Zadania na 15 - 19 czerwca 2020

2. Ćwiczenia logopedyczne.

Szum morza.

Dziecko naśladuje szum morskich fal: mówią: szszszuuu, szszszuuu, szszszuuu… i porusza

odpowiednio rękami.

• Rybki.

Dziecko naśladuje ruchy pyszczka rybki – otwiera i zamyka ściśnięte usta.

• Górskie echo.

Dziecko na jednym wydechu mówi: Halo, halo, halooooo…

• Owieczki na hali.

Dziecko chodzi na czworakach, naśladuje pasącą się owieczkę i baranka, co jakiś czas mówią:

bee, bee, bee…

3. Piątkowe tańce przy piosenkach.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=gbf0jAuhjJo

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=50WbO2nrraE

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=ZlanSiI7HnI

Udanej zabawy!

Ciocia Patrycja