główna zawartość strony

Drodzy Rodzice i Misie!

Kontynuujemy naszą wędrówkę po świecie sztuki. W tym tygodniu będziecie rozmawiać o muzyce. Zachęcam Was do wykonywania z dziećmi poszczególnych zabaw i zajęć. Dziękuję za nadsyłane filmy i zdjęcia.

Poniedziałek:

1. Wykonajcie zabawę rytmiczną

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

2. Bawcie się i pokazujcie granie na instrumentach przy piosence „Jestem muzykantem”.

Zadania na 11 - 15 maja 2020

3. Przeczytajcie wiersz Danuty Gellnerowej „Muzyka W kuchni”.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://gabriellas.prv.pl/D.Gellnerowa/Muzyka_w_kuchni_D.Gellnerowa.html

Wykorzystajcie gwizdek od czajnika. Postarajcie się zagwizdać jak najgłośniej!

Wtorek

1. „Kolorowe nutki” – ćwiczenia matematyczne.

• Szukanie nutek.

Dajcie dziecku do pokolorowania nutki – kolory: żółty, czerwony, zielony i wytnijcie je (możecie użyć też innych przedmiotów jeśli nie możecie wydrukować karty). Rodzic chowa w pokoju kolorowe kartoniki z nutami. Mówi, pokazując jeden kartonik z nutką, że muzykę zapisuje się za pomocą nut, tak jak wierszyki w książce za pomocą liter. Mówi też, że chciałby pokazać dzieciom więcej nutek, ale się pochowały. Prosi dzieci o ich odszukanie.

• Segregowanie nutek.

Dziecko, po odnalezieniu nutek, układa je w wyznaczonym miejscu, np. do pudełek w kolorach nutek lub obok klocków w danych kolorach (przy żółtym klocku żółte nutki, zielonym – zielone, czerwonym – czerwone). Wcześniej poproście dziecko o określenie koloru kartonika z nutką. • Porównywanie liczby nutek. Policzcie i porównajcie:

• Ile jest nutek żółtych?

• Ile jest nutek zielonych?

• Ile jest nutek czerwonych?

• Których nutek jest więcej a których mniej a może jest ich tyle samo?

• O ile więcej/mniej jest nutek w danym kolorze?

 

 

2. Obejrzyjcie instrumenty muzyczne. Poproście dziecko o powtórzenie za rodzicem nazw oraz o podział na sylaby i klaskaniem.

Zadania na 11 - 15 maja 2020

3. Posłuchajcie dźwięków wydawanych przez instrumenty.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

Środa

1. Przećwiczcie cwał boczny.

Dosuwajcie nogę do nogi w bardzo wolnym tempie. Na początku nie odrywajcie nóg od podłogi. Podczas nauki cwału należy zmieniać kierunki poruszania, aby dziecko umiało poruszać się zarówno w lewą, jak i w prawą stronę. Ćwiczenia nie powinny trwać długo, ale trzeba je często powtarzać. Możecie wykorzystać do tego znaną piosenkę „Krakowiaczek jeden”.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=nOW3uGG61yo

2. Posłuchajcie piosenki „Skaczące nutki”. Spróbujcie nauczyć się refrenu.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY

3. Zróbcie quiz pt. „Znam te piosenki”.

Na zmianę zanućcie znane Wam piosenki i próbujcie odgadnąć tytuły i wspólnie je zaśpiewać.

Czwartek

1. Posłuchajcie utworu F. Chopina „Walc Es-dur op. 18”. Porozmawiajcie o tym, w jaki nastrój wprawia was ta melodia.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=YNLb0rN3Fyc&list=PLjSuyMSxxASizEwc7Sg6BXhSgmXdZgYZv&index=8

2. Wyrażanie muzyki poprzez barwy – ciemne i jasne. Dziecko ma do dyspozycji dwie farby: czerwoną i żółtą. Słuchając muzyki maluje palcami nastrój utworu.

3. Pokażcie dziecku, że istnieją różne sposoby wykorzystania własnego ciała jako instrumentu, np. kląskanie językiem, tupanie, klaskanie, uderzanie rękami o uda, stukanie palcami o podłogę.

Piątek

1. Poproście dziecko o pokolorowanie rysunku wybranego instrumentu.

Zadania na 11 - 15 maja 2020

2. Słuchanie opowiadania A. Świrszczyńskiej „Piosenka wesołych bocianów”.

– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?

Chmura odpowiedziała:

– Nie wiem.

Lecą bociany po niebie, pytają zielonego lasu:

– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?

Las odpowiedział:

– Nie wiem. Lecą bociany po niebie, pytają wesołej rzeczki:

– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?

Rzeczka zaszumiała, zaświeciła, zaśmiała się:

– Znam Marysię. Co dzień przychodzi z piłką kąpać się w mojej wodzie. Mieszka w tym domu na górce.

Wygląda Marysia oknem.

– Kto o mnie pyta?

– To my, białe bociany z czerwonymi nogami. Przyleciałyśmy, żeby ci podziękować.

– A za co podziękować?

– Za to, żeś w zeszłym roku wyleczyła naszego brata bociana, kiedy złamał jedną ze swoich czerwonych nóg i był bardzo chory.

No i wszystkie bociany stanęły wkoło i zaśpiewały piękną piosenkę, jakiej ludzkie ucho jeszcze nie słyszało. Była to piosenka wesołych bocianów. Chcecie ją poznać? Zapytajcie Marysi z zadartym noskiem.

Porozmawiajcie na temat opowiadania.

− Kogo szukały bociany?

− Kogo pytały o Marysię z zadartym noskiem?

− Za co chciały podziękować Marysi?

− W jaki sposób podziękowały Marysi? Spróbujcie zaśpiewać głosem bociana wybraną piosenkę.

3. Wykonajcie zabawę z wykorzystaniem tekstu.

Mówcie tekst: „Muzyka, muzyka to nie tylko śpiew słowika” – ze złością, ze strachem, ze smutkiem, z radością.

Pozdrawiam serdecznie Rodziców i Misie!

Ciocia Patrycja