główna zawartość strony

Witam Rodziców i Dzieci z grupy „Muchomorki”

„Zbliżają się wakacje” to temat najbliższych dni pracy zdalnej.

 

PONIEDZIAŁEK

1. Ćwiczenia ruchowo-graficzne.

Dzieci kreślą w powietrzu za rodzicem, obiema rękami kształty: fali, ryby, słońca, chmur.

2. Rozmowa na temat wakacji nad morzem.

Jak nazywa się nasze morze?

Pamiętasz jak byliśmy nad morzem? / Czy chciałbyś/chciałabyś jechać nad morze?

Co można robić nad morzem?

 

3. Historyjka obrazkowa Jak to Elemelek spędzał czas nad morzem.

Oglądanie obrazków historyjki. Opowiadanie o tym, co dzieje się na obrazkach. Próby opowiadania całej historyjki.

Zadania od 22 czerwca

Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawy nad morzem.

Dzieci naśladują czynności, które można wykonywać nad morzem, na hasła – nazwy tych czynności podane przez rodzica. Np. pływanie, opalanie się, zbieranie kamieni i muszelek, robienie babek z piasku.

Karta pracy.

Zadania od 22 czerwca

WTOREK

 

Wakacje w górach – liczymy owieczki.

1. Rozmowa na temat wakacji w górach.

Czy chciałbyś/chciałabyś jechać na wakacje w góry?

Co można latem robić w górach?

2. Słuchanie fragmentu wiersza H. Ożogowskiej Na hali.


Na hali, na hali,

na zielonej hali

słychać, że już owce

górale wygnali.

Pasą się owieczki,

brzękają dzwoneczki,

lecą aż pod Giewont

góralskie piosneczki. (...)


3. Rozmowa na temat wiersza.

Gdzie pasą się owce?

Co to jest Giewont? (W razie problemu wyjaśnia nauczyciel).

Co mają owieczki?

Co leci pod Giewont?

4. Zabawa Liczymy owieczki – z wykorzystaniem metody symulacji.

Rodzic przygotowuje klocki lub inne przedmioty tego samego kształtu i tej samej wielkości. Kładzie je na dywanie, dziecko bierze sobie pięć klocków, głośno odliczając.

Rodzic opisuje sytuacje, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków.

Baca miał pięć owieczek. (Dzieci kładą przed sobą pięć klocków). Trzy owieczki ostrzygł. (Odsuwają trzy klocki). Ile owieczek do ostrzyżenia mu jeszcze zostało? (Udzielają odpowiedzi po policzeniu pozostałych klocków).

Baca miał trzy nowe owieczki. (Dzieci kładą przed sobą trzy klocki). Dokupił jeszcze dwie młode owieczki. (Dokładają dwa klocki). Ile ma teraz nowych owieczek? (Liczą wszystkie klocki i udzielają odpowiedzi).

Baca miał pięć młodych owieczek. (Układają przed sobą pięć klocków). Cztery młode owiecz­ki sprzedał znajomemu. (Odsuwają cztery klocki). Ile młodych owieczek mu zostało? (Liczą klocki i udzielają odpowiedzi).

 

ŚRODA

1.Słuchanie piosenki „Już wkrótce wakacje”- Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4


I. Już wkrótce wakacje

i piękna pogoda,

wyjedźmy więc czym prędzej,

bo każdej chwili szkoda.

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal,

gdzie słońca złoty blask,

gdzie ptaków leśny chór

swym śpiewem wita nas.

II. Żegnamy się z panią,

z Maciusiem i z Anią,

gotowi, spakowani,

dziś w drogę wyruszamy.

 

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal...

III. Lecimy, jedziemy,

idziemy, płyniemy,

powietrzem, lądem, wodą,

by spotkać się z przyrodą.

 

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal...

 

2.Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi – Jedziemy na wakacje.

Dzieci poruszają się, wydając określone dźwięki: samo­chody – brum, brum, brum; samoloty – szyyy, szyyy, szyyy; pociągi – puff, puff, puff.

3. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy i wykonanie pracy plastycznej „Wakacyjny pociąg”.

-Wycięcie wszystkich części obrazka.

-Ułożenie obrazka według wzoru (proszę o powiększenie obrazka). Przyklejenie go na kartce.

Zadania od 22 czerwca

CZWARTEK

1. Słuchanie piosenki Już wkrótce wakacje Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

2. Rozmowa na temat piosenki.

– Co się zbliża? Jak nazywamy ten czas?

– Gdzie wybierają się dzieci na wakacje?

– Z kim żegnają się dzieci?

– Czym poruszają się dzieci na wakacjach?

3. Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.

4. Ćwiczenia emisyjne: śpiewanie refrenu cicho i głośno; niskim głosem i wysokim głosem.

 

PIĄTEK

Zwiedzamy Polskę – poznanie wybranych miejsc w Polsce na podstawie wierszy E. Śnież­kowskiej-Bielak.

1. Słuchanie wiersza Zagadka pierwsza.

Popłyniemy Wisłą

razem z rybitwami,

zobaczymy miasta,

co leżą przed nami.

Już zakręca rzeka

i czule oplata

miasto, co pamięta

dawne dni i lata.

Bogactwo i chwałę,

mężnych królów wielu,

którzy tu rządzili

na polskim Wawelu.

Każde dziecko teraz

na pewno odpowie,

gdzie jest zamek Wawel.

No, proszę? W…

(Krakowie – dopowiada rodzic).

Zadania od 22 czerwca

– To jest zdjęcie przedstawiające miasto Kraków.

To największa rzeka w Polsce – Wisła.

(Rodzic pokazuje zdjęcia).

Zadania od 22 czerwca

– Jakie zwierzę mieszkało kiedyś w Krakowie niedaleko zamku, w jamie?

– Jak skończyła się historia smoka wawelskiego?

– Pokażcie, jak poruszał się smok, jak ryczał.

2. Słuchanie wiersza Zagadka druga.

Na brzegu Syrenka

miasta swego broni.

Tarczą się osłania

i miecz trzyma w dłoni.

Dalej – Stare Miasto,

barwne kamieniczki.

Zbiegają ku Wiśle

wąziutkie uliczki.

Zamek, a przed zamkiem,

na szczycie kolumny,

stoi sam król Zygmunt,

z miasta swego dumny.

Więc jakie to miasto,

gdzie wciąż mieszka sława?

To stolica Polski,

a zwie się…

(Warszawa – dopowiada rodzic).

 

3. Pokażcie zdjęcie przedstawiające Warszawę. Po czym ją poznaliście?

– Pokażcie, jak Syrenka trzyma miecz i tarczę.

Zadania od 22 czerwca

4. Słuchanie fragmentu wiersza Zagadka czwarta.

(…) Wisła z sinym morzem

zostać zapragnęła

i o rannej zorzy

do morza wpłynęła.

Patrzy na ich przyjaźń

Neptun i po pańsku

informuje Wisłę,

że jest wreszcie w...

(Gdańsku – dopowiada rodzic).



– To zdjęcie przedstawia Gdańsk. Tam Wisła wpływa do morza.

 – To zdjęcie przedstawia Gdańsk. Tam Wisła wpływa do morza.

Zadania od 22 czerwca

– Jak nazywa się to morze?

5. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem chusty animacyjnej Morze.

Dziecko trzyma chusteczę /apaszkę i poruszaj nią w górę i w dół (wachluje) według poleceń rodzica. Na hasło: Morze spokojne – dziecko leciutko porusza chustą. Gdy usłyszy: Zaczyna wiać mocny wiatr – porusza chustą mocniej, naśladując odgłos wiejącego wiatru: szszszszsz… Na hasło: Wieje mocny wiatr sztorm, porusza mocno chustą: raz jedna strona podnosi chustę do góry, a druga opuszcza, a potem – na odwrót. Potem nadeszła letnia, groźna burza – dziecko chowa się pod chustę – kryje się w domu.

6. Śpiewanie piosenki „Już wkrótce wakacje” Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

 

PONIEDZIAŁEK

Wakacyjne rady – rozmowa na temat właściwego postępowania podczas wakacyjnego odpoczynku.

1. Rozmowa na temat zagrożeń czyhających na dzieci podczas wakacji.

Czy lubicie przebywać nad morzem?

Na co powinniście tam uważać? (Parzące ameby, nie wchodzić do wody samemu, nie oddalać się od rodziców, nosić nakrycie głowy w słoneczne dni...).

Na co powinniście uważać w górach? (Mieć odpowiednie obuwie, nie oddalać się od rodziców, mieć nakrycie głowy w słoneczne dni...).

Na co powinniście uważać w lesie? (Nie zrywać i nie jeść nieznanych roślin, grzybów, nie hałasować, nie łamać gałęzi drzew i krzewów, nie oddalać się od rodziców...).

 

2.Zabawa orientacyjno-porządkowa Wakacyjne wędrówki.

Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju. Kiedy usłyszą dźwięk klaśnięcie, naśladują pływanie w morzu; dwa klaśnięcia - sygnał do naśladowania górskiej wspinaczki, a tupnięcie  – do naśladowania zbierania jagód.

3.Karta pracy - słuchanie tekstu czytanego przez rodzica. Kończenie każdego odczytanego zdania przez dzieci. Rysowanie tego, o czym jest w nich mowa. (Dotyczą one bezpiecznych wakacji).

Zadania od 22 czerwca

WTOREK

1. Rozmowa na temat kończącego się roku przedszkolnego.
Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
Z najbardziej lubiłeś się bawić? Czym lubiłeś się bawić?

2. Wykonanie pracy plastycznej „Moje wymarzone wakacje”  - na kartonie A4 możecie malować, rysować, z kolorowych gazet można powydzierać gotowe miejsca, przedmioty połączyć i ponaklejać, wedle uznania twórców.

3.  Śpiewanie piosenki „Już wkrótce wakacje” Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

 

Bardzo dziękuję tym Dzieciom i Rodzicom, którzy korzystali z przesyłanych zadań i zabaw.

Kochane Muchomorki życzę Wam bezpiecznych i słonecznych wakacji, interesujących podróży, niezapomnianych wrażeń, uśmiechu na co dzień oraz szczęśliwego powrotu do przedszkola:)


Pozdrawiam ciocia Aneta