główna zawartość strony

Witam dzieci i rodziców z grupy „Muchomorki”

Tematem przewodnim tego tygodnia jest „Łąka wiosną”.

PONIEDZIAŁEK

1. Ruszamy się przy piosence praczki

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=RsAS4_66wuc

2. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała "Kwiatek rośnie".

Dziecko w przysiadzie, z opuszczoną głową, powoli podnosi się do wyprostu z wyciągniętymi do góry rękami.

3. Słuchanie wiersza S. Szuchowej "Dmuchawce".

- Oglądanie mniszka lekarskiego (pospolicie zwanego mleczem, dmuchawcem).

Zadania na 4 - 8 maja 2020

• Powtarzanie nazwy mniszek lekarski.

• Wskazywanie kwiatów, pączka, nasion (pomaga rodzic).

2. Słuchanie wiersza.

Koło domu, na łące,

Złotych gwiazd tysiące.

Znikną gwiazdki złociste,

Będą kule puszyste.

Dmuchną w ten puszek dzieci,

Nasionko w świat poleci.

- Opowiedz jak rozwijała się roślina – mniszek lekarski.

4. Posłuchajcie nazw roślin i przyjrzyjcie się im. Powtarzajcie je za rodzicem (mak, chaber, jaskier, stokrotka łąkowa, rumianek, koniczyna).

Zadania na 4 - 8 maja 2020

– Teraz sami spróbujcie wskazać rośliny, o które prosi rodzic. Podzielcie je rytmicznie, klaszcząc.

- Powiedz, jakie rośliny znajdują się na wiosennej łące.

WTOREK

1.Słuchanie piosenki „Żabki i bocian”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=6ME8rNHARx4

2.Rozmowa na temat piosenki.

– Co robiły żabki?

– Jaki głos wydają żabki?

– Przed kim uciekały żabki?

– Jaki głos wydają bociany?

– Co chciał zrobić bocian?

3.Zabawa przy piosence „Żabki i bocian”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=6ME8rNHARx4

4. Naśladowanie głosów żabek i bocianów (kum kum, kle kle).

* cicho – gdy rodzic położy palec na ustach,

* głośno – gdy podniesie ręce do góry,

* kłótliwie – naśladują kłótnie, wymawiając słowa ze złością,

* radośnie – wymawiają słowa z radością.

5.Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po śladzie.

przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna2-1.jpg

ŚRODA

1. Co widzisz na ilustracji, co jest zielone, co jest niebieskie, co jest czerwone?

Zadania na 4 - 8 maja 2020

2. Omów wygląd motyla cytrynka

(Ma żółte skrzydełka z pomarańczową plamką Chyba domyślasz się, skąd wzięła się jego nazwa. On nie tylko wygląda jak cytryna. Jego skrzydełka także pachną tak jak ona! Gdy przyjrzymy się im z bliska, zobaczymy, że mają cieniutkie kreseczki).

Zadania na 4 - 8 maja 2020

3. Oto wiosenne karty pracy, zachęcam do wykonania zadań.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna5.jpg

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna6.jpg

4. Zabawa ruchowa z elementami skoku "Skoki żab".

Dziecko naśladuje skoki żab, skacząc do przodu, do tyłu, w bok, według poleceń rodzica.

CZWARTEK

1. Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „O ślimaku dziwaku”.

Na grządce sałaty mieszkał ślimak w małym domku. Ślimak nazywał się Sałatek. Codziennie wyglądał ze swojego domku. A ledwo się wychylił, widział trochę dalej za grządkami duży, biały dom. Tam mieszkał ogrodnik. Sałatek nie mógł się na ten dom napatrzeć. Założył nawet okulary, żeby lepiej widzieć. Wreszcie wywiesił takie ogłoszenie:

„Chcę przebudować dom.

Może tak, może siak,

ale sam nie wiem, jak.

Zgłoś się, mądra głowo,

na ulicę Sałatową”.

Jednego ranka przyleciała na ulicę Sałatową ważka. Zabrzęczała przejrzystymi skrzydełkami i obeszła dom dookoła.

– No, rozumie się, brakuje tu okien. Co to za dom bez okien! I w pół godziny gotowe było okienko z przezroczystymi szybkami. Sałatek bardzo się ucieszył. Wyglądał przez okienko do samego południa.

Zobaczył, że do jego domku zbliża się pajączek. „Chyba nie do mnie” – pomyślał Sałatek.

Ale pajączek już pukał w szybę.

– Dzień dobry, Sałatku! Widzę, że masz okno w swoim domu. Ale cóż to za okno bez firanek! Chcesz? Uprzędę ci firaneczki.

Patrzył z zachwytem, jak pajączek biega szybko wokoło okienka, jak przędzie, splata cieniutkie niteczki. Niewiele czasu minęło, a już wisiała u okna firanka cienka, przejrzysta.

– Dziękuję ci, pajączku! Naprawdę jesteś mistrzem! Ledwie pajączek znikł na zakręcie, przyleciała jaskółka.

– Śliczny masz domek, Sałatku! Okno ma firanki, ale gdzie komin? Postawię na twoim domku komin. Wiesz przecież, że jestem doskonałą murarką!

– Mam już okno, mam firanki, stawiaj i komin, jaskółeczko! – ucieszył się Sałatek. Jaskółka była chętna do pracy. A nad stawem gliny pod dostatkiem. Sałatek tylko patrzył i nic nie mówił.

– No, zobacz sam! – powiedziała jaskółka po skończonej pracy.

– Piękny! Odleciała, a Sałatek oglądał komin, kręcił różkami i cieszył się.

– No – chyba już niczego w moim domku nie brakuje! Zjem kolację i pójdę spać. Ale wtedy właśnie Sałatek zobaczył przez okno małe światełko.

– Kto świeci sobie w ciemności?... Kto to może być? Światełko było już na progu.

– Dobry wieczór! Jestem świetlik. Nazywają mnie też świętojańskim robaczkiem – powiedział gość. – Strasznie tu u ciebie ciemno, Sałatku! Co to za dom bez lampy? Chcesz, zostanę u ciebie i będę świecił. Któż by nie chciał mieć takiej ślicznej latarenki! Więc świętojański robaczek został i świecił w ślimakowym domku przez cały wieczór. Odtąd wszystkie ślimaki zaczęły odwiedzać Sałatka. Każdy oglądał komin, okno, firanki. I mówił:

– Dziwak z tego Sałatka! Ale, kto wie, może i ja swój dom przebuduję… Pewno namyślają się dotąd, bo jakoś nie widać ślimakowych domków z oknem i kominem…

2. Rozmowa na temat opowiadania.

– Co chciał zmienić ślimak? Co zrobił?

– Kto mu pomógł zmienić domek?

– Co powiedziały na to inne ślimaki?

3. Zapoznanie ze sposobem wykonania prac – tworzą ślimaki z plasteliny.

Dzieci wyrabiają plastelinę, robią wałeczki i je zwijają – tworzą ślimaczki.

4. Wykonanie prac przez dzieci. Dzieci umieszczają ślimaczki na kawałkach kartonowego papieru. Nadają imiona swoim ślimaczkom.

5.Zabawa przy piosence „Żabki i bocian”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=6ME8rNHARx4

PIĄTEK

1.Ćwiczenia wizualizacyjne "Wiosenny spacer po łące".

Dziecko kładzie się na dywanie, zamyka oczy i słucha opowieści rodzica, wczuwając się w tekst.

Wyobraź sobie, że idziesz na łąkę. Ciepły wiatr powiewa, z góry świeci słońce. Wsłuchujesz się w odgłosy – tam brzęczy osa szukająca słodkiej koniczyny, tam w górze słychać dzwonienie skowronka. A wokół ciebie barwy – zieleń miesza się z czerwienią maków, błękitem chabrów, żółcią jaskrów i mniszków. Wąchasz to łąkowe powietrze i czujesz się wypoczęta/ty… Otwórz oczy. Czy była to przyjemna wycieczka?

2.Wysłuchanie wiersza I.R. Salach ,,Łąka ”.

Łąka tylu ma mieszkańców zwierząt, roślin kolorowych.

Tu motylek, a tam pszczółka tutaj kwiatek – o różowy.

Z kopca wyszedł krecik mały obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka

Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci więc zatańczmy z nimi chwilę.

3. Rozmowa na temat wiersza.

– Wymień mieszkańców łąki występujących w wierszu.

4. Praca plastyczna z wykorzystaniem techniki kolażu. •

Dzieci zamalowują kartkę papieru zieloną farbą w różnych odcieniach, szybkimi, urywanymi pociągnięciami pędzla tak, aby powstała trawa (pozostawiają do wyschnięcia)

. • Wycinają z kolorowych czasopism o tematyce przyrodniczej elementy charakterystyczne dla łąki – rośliny, zwierzęta, owady.

• Komponują swoją łąkę, przyklejając wycięte elementy na pomalowanej kartce. Dorysowują pastelami olejnymi to, co ich zdaniem powinno się jeszcze na niej znaleźć. Prezentują powstałe prace, wypowiadając się, co można spotkać podczas wędrówki po ich łące.

Zachęcam do dzielenia się efektami swoich prac. Bardzo dziękuję dzieciom i rodzicom, którzy przesyłają zdjęcia i filmiki.

Pozdrawiam, ciocia Aneta