główna zawartość strony

Tak, jak ostatnio możecie poruszać się i pośpiewać do znanych Wam utworów:

„Głowa, ramiona, kolana, pięty”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

„A ram sam sam”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

„Ręce do góry” 

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

„Boogie Woogie” 

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

„Praczki” 

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube.com/watch?v=35ztvWERAQ0

Utrwalamy piosenkę o wiośnie: „Maszeruje wiosna”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

„Nadeszła wiosna” jest to temat przewodni tego tygodnia. Będziemy mówić o wiośnie, wąchać wiosenne kwiaty, można założyć mini ogródek, może w końcu do nas zawita piękna, zielona wiosna.

PONIEDZIAŁEK

- Taniec przy utworze A.Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”. Można dać dziecku dwa kawałki bibuły lub dwie apaszki i poprosić o wykonanie dowolnego tańca.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

- Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej „Idzie wiosna”

Wiosna jest już całkiem blisko.

Idzie z koszem i z walizką.

A z koszyka i z walizki

wyglądają świeże listki.

I wystawia nos tulipan,

ciągle Wiosnę o coś pyta.

– Nie nudź!- mówi Wiosna krótko.

– Zaraz znajdziesz się w ogródku!

Porozmawiajcie na temat wiersza, jakie oznaki wiosny są w nim wymienione, co świadczy o tym, że jest wiosna?

- Możecie założyć hodowlę tulipanów czy hiacyntów. Przygotuj cebulki kwiatów, dziecko ogląda je, dotyka, niech powie, co jest potrzebne, aby roślina mogła rosnąć. Niech umieści cebulki w pojemnikach z ziemią, ustawcie je w nasłonecznionym miejscu, niech dziecko podlewa i obserwuje, jak kwiat rośnie. Wdrażamy do pielęgnacji roślin, obserwacji. Zachęcam do tworzenia dokumentacji fotograficznej z uprawy i przysyłania zdjęć drogą e-mail.

WTOREK - Słuchanie opowiadania H. Zdzitowiedzkiej „Szukamy wiosny”

– Joasiu! Joasiu! Chodź prędzej!– woła Terenia.

– Co się stało?

– Chodź, pokażę ci wiosnę!

Pobiegły do pobliskiego parku. Drzewa były jeszcze nagie i szare, w cieniu leżał brudny, topniejący śnieg, ale słońce świeciło jasno i sikorki świergotały wesoło na krzakach:

– Dzieci… dzieci… dzieci…

– He-he-he-he… – roześmiał się zielony dzięcioł i zapukał dziobem w drzewo.

– Gdzie jest wiosna? – spytała zawiedziona Joasia. – Przecież sikorki były tu przez całą zimę…

– Ale nie śpiewały tak wesoło, tylko popiskiwały cichutko: tit… tit… tit… – przypomniała Terenia i pociągnęła Joasię dalej.

– Zobacz!

Terenia pokazała rosnący z boku duży krzak leszczyny. Z nagich gałązek zwieszały się wiotkie, delikatne bazie, z których sypał się złocisty pyłek.

– Kwitnie! – ucieszyła się Joasia. – To już naprawdę wiosna idzie. Poszukajmy jej jeszcze gdzie indziej.

Znalazły ją w szarych pąkach wierzbowych nad stawem, w delikatnych kiełkach trawy, wysuwających się tu i ówdzie spod zeschłych liści.

Nagle Joasia przyklękła pod krzaczkami i pochyliła się nad czymś. Terenia podbiegła i teraz ona wykrzyknęła głośno:

– Jakie śliczne!

Z ziemi wyrastały mocne, jędrne, zielone listki, a spomiędzy nich mały, delikatny dzwoneczek, złożony z trzech dłuższych płatków i trzech krótszych, zielono obrzeżonych.

– Przebiśnieg! Pierwszy kwiatek wiosny!

– Przebiśnieg – powtórzyła Terenia.

– Jaka to ładna nazwa. To tak, jakby on się przez śnieg przebijał do słońca.

– Bo tak jest. Wiesz, Tereniu, on wcale nie boi się zimna i naprawdę nieraz spod śniegu wyrasta.

– Szkoda, że w parku nie można zrywać kwiatów – martwiła się Terenia.

– Zerwałabym go i zaniosła do domu. Ale może przebiśniegi są też i w naszym lesie?

– Tych w lesie także zrywać nie wolno! – zawołała Joasia. – Bo przebiśniegów jest u nas coraz mniej i mogą zupełnie wyginąć.

– To musimy pilnować, żeby ich nikt nie zrywał – oświadczyła Terenia. – Powiemy o tym także innym dzieciom, żeby i one pilnowały przebiśniegów. Przecież to pierwsze kwiaty wiosny!

- Rozmowa na temat opowiadania, zapoznanie z nazwami i wyglądem pierwszych wiosennych kwiatów (przebiśnieg, sasanka, krokus, pierwiosnek). Dzielenie na sylaby poprzez wyklaskiwanie nazw kwiatów wiosennych (dzieci mogą liczyć ile było sylab).

- Zabawa, do zabawy potrzebne będą wykonane wcześniej prace związane z wiosennymi kwiatami (wydzieranki): Dzieci spacerują po pokoju. Na hasło: Przebiśniegi, przykucają i przyglądają się prze¬biśniegom. Po chwili znowu spacerują po pokoju.

ŚRODA

- Nauka piosenki „Zielona wiosna”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM 

rozmowa na temat piosenki, co robiły żabki, co robiły boćki? Naśladowanie „kumkania” żabek, naśladowanie bocków. - Obserwowanie wcześniej posadzonej rośliny, tworzenie dokumentacji fotograficznej.

CZWARTEK

- Jakie warunki atmosferyczne panują w marcu i kwietniu, dzielenie rytmiczne (na sylaby) słów: deszcz, śnieg, pada deszcz, pada śnieg, wieje wiatr, wszystko otuliła mgła.

- Ćwiczenia ruchowo-graficzne.

Dziecko naśladuje:

* padający deszcz – wyciąga ręce przed siebie i porusza palcami

* wiejący wiatr – wyciąga ręce do góry i porusza nimi na boki.

(Do ćwiczeń ruchowych można dołączyć ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: naśladowanie odgłosów padającego deszczu, mówiąc: kap, kap, kap… wiejącego wiatru, mówiąc: szy-szyszy…).

- „Marcowa pogoda’ – przeliczanie w zakresie pięciu. Zabawy z wykorzystaniem rymowanki (według M. Skrobacz):

W marcu jak w garncu to świeci słońce, od wielu lat, to śnieg, to wiatr.

Narysuj garnek, a w nim: pięć kropli deszczu, cztery gwiazdki śniegowe, trzy promyki słońca, dwie chmurki, po skończonej pracy policz poszczególne elementy.

PIĄTEK - Wyjście na spacer, oddychanie wiosennym powietrzem, oglądanie wiosennych kwiatków, pąków na drzewach i krzewach, obserwowanie powrotów ptaków.

- Ćwiczenia grafomotoryczne

Zadania na 30.03. - 03.04.2020

- Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała „Kwiatek rośnie”. Dziecko w klęku, z opuszczoną głową, powoli podnosi się do stania z wyciągniętymi do góry rękami. Naśladuje rosnący kwiatek.

- Narysuj piękną, kolorową Wiosnę

Pozdrawiam dzieci i życzę dużo zdrówka!

Ciocia Aneta