główna zawartość strony

Witam dzieci i rodziców z grupy Muchomorki

„ Moi rodzice” to temat przewodni kolejnego, zdalnego tygodnia naszej pracy.

PONIEDZIAŁEK

1. Zabawa dydaktyczna Liczymy kwiaty dla mamy. Rozmowa na temat zbliżającego się Dnia Matki.

– Kto będzie obchodził święto?

– Czy mamy powinny mieć swoje święto? Dlaczego?

Słuchanie rymowanki.

Od Agatki mama dostanie obrazek,

a na nim kwiatki.

Jakie? Zaraz zobaczymy:

będzie tam czerwony tulipan,

narcyz dumny jak paw,

różowa róża, którą się zachwycimy,

żonkil żółty jak słońce

i bratek pełen barw.

Wskazywanie wymienionych kwiatów (przy pomocy rodzica) na obrazku.

Zadania na 25 - 29 maja 2020

Określanie kolorów kwiatów, porównywanie ich do znanych przedmiotów, roślin…

Tulipan czerwony jak…

Róża różowa jak…

Żonkil żółty jak…

Bratek pełen barw jak…

Liczenie kwiatów na obrazkach.

Stosowanie liczebników porządkowych, poproś dziecko, aby powiedziało patrząc na obrazek powyżej: pierwszy to tulipan, drugi to narcyz itd.

2. Zabawa ruchowa Idziemy na spacer.

Dziecko dobiera sobie osobę do pary. Jedno z nich przykuca – to dziecko, drugie jest mamą lub tatą, które trzyma dziecko za rękę, idzie z nim na spacer. (Dziecko porusza się w przysiadzie).

WTOREK

1.Dzieci wspólnie z rodzicami odsłuchują piosenkę „Powiedziała mi to lala” -

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=9d1m7JUyCZY&t=112s

Powiedziała mi to lala

i powiedział mi to miś

Nie zapomnij, że w przedszkolu

macie święto mamy dziś,

Nie martw się kosmaty misiu

I laleczko nie martw się

Ja pamiętam o tym dobrze ,

Każde dziecko o tym wie

Ref. Bo święto mamy jest raz w roku

Tylko raz, tylko raz

Czekamy na nie niecierpliwie

Długi czas, długi czas

Bo święto mamy jest raz w roku

tylko raz, tylko raz

czekamy na nie niecierpliwie

długi czas, długi czas

Ucieszyła się laleczka

I ucieszył się tez miś

Że pamiętam o swej mamie

I o święcie które dziś

Nie zapomnę nawet wtedy

Kiedy minie wiele lat

Bardzo kocham swoją mamę

Bez niej nie istnieje świat

Ref. Bo święto mamy jest raz w roku….

2. Rozmowa na temat piosenki.

– O czym powiedzieli lala i miś?

– Czy każde dziecko pamięta o święcie mamy?

3. Nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.

- Zabawa Układamy serduszko dla mamy.

Dzieci dostają wstążki lub sznureczki. Przy zwrotkach piosenki układają z nich serduszka. Podczas refrenu śpiewają, rytmicznie klaszcząc.

4. Instrumentacja piosenki.

Dzieci próbują śpiewać piosenkę a refren grają na grzechotkach (do butelki plastikowej lub pojemnika po jogurcie wsypujemy ryż).

ŚRODA

1. Czytanie całościowe wyrazów: mama, tata. Umieszczanie napisów pod zdjęciami, np. wyciętymi z kolorowych gazet.

2. Słuchanie opowiadania. R. Piątkowskiej Zapach mamy.

Jak ja nie lubię, kiedy mama gdzieś wyjeżdża. Dom bez mamy jest jakiś inny. A jutro znowu wyjedzie na kilka dni – westchnąłem. – Więc jeszcze tylko dziś przytuli mnie przed snem, bo jutro… Nagle poczułem, jak w gardle rośnie mi wielka kula, a z oczu kapią łzy.

– Tomeczku, kochanie, wiem, że ci przykro, ale to tylko trzy dni. Tata i babcia wspaniale się tobą zaopiekują. A ja szybko wrócę i przywiozę ci jakąś pamiątkę z tej podróży. Obiecuję. No już, uśmiechnij się do mnie, skarbie – szepnęła mama i przytuliła mnie mocno.

– Mamo, jak jesteś blisko, zawsze czuję taki ładny zapach. Poznałbym cię po nim wśród tysiąca innych mam – powiedziałem.

– Tak pachną moje ulubione perfumy. Cieszę się, że ten zapach ci się podoba – powiedziała mama, uśmiechnęła się i wyszła z pokoju. Po chwili wyskoczyłem z łóżka i pobiegłem do łazienki.

– Mam genialny pomysł. Gdzieś tu musi być… – mruknąłem, przeszukując półkę z kosmetykami mamy.

– Ile tego tu jest – zdziwiłem się, przesuwając pudełeczka z kremami, szminki, tubki i pędzelki. Wreszcie trafiłem na mały, śliczny flakonik i powąchałem go.

– Znalazłem, to te perfumy – odetchnąłem z ulgą. Potem poszedłem do kuchni i wybrałem trzy małe słoiczki po dżemie. Takie słoiczki babcia starannie myła i przechowywała w kuchennej szafce. Teraz do każdego słoiczka prysnę trochę perfum i szybko zakręcę wieczko. Będę miał w nich zapach mamy. Po jednym słoiczku na każdy wieczór, kiedy jej nie będzie – ucieszyłem się. A kiedy w każdym słoiczku uwięziony już był piękny zapach, szybko schowałem je do swojej szafki i nareszcie mogłem zasnąć. Tak, jak przewidywałem, dni bez mamy, a zwłaszcza wieczory, zdawały się nie mieć końca. Ale najbardziej tęskniłem za nią, kiedy nadchodziła pora snu. Babcia czytała mi wtedy długą bajkę, a tata zawsze całował przed snem, ale kiedy tylko wyszli z pokoju, wyjmowałem z szafki słoiczek. Odkręcałem wieczko i zamykałem oczy. Otaczał mnie wtedy zapach, jakby ramiona mamy.

– Dobranoc, mamusiu – szeptałem i dopiero wtedy nadchodził sen. Tak było przez dwa wieczory, ale trzeciej nocy długo nie mogłem zasnąć.

– Mama wraca jutro do domu. Pewnie jak się zbudzę, ona już tu będzie – cieszyłem się. Wreszcie usnąłem zmęczony, zaciskając w ręce słoiczek. Ale co to?! Mama jest zamknięta w moim słoiku! Puka paluszkiem w szklaną szybę i chyba chce wyjść.

– Ojej, co ja zrobię z taką maleńką mamą? Mogę ją wsadzić do któregoś z moich wyścigowych samochodzików, teraz się tam zmieści. A już na pewno uda mi się wepchnąć ją do mojej ulubionej koparki – pomyślałem. Odkręciłem więc słoiczek i pomogłem mamie z niego wyjść. Nagle poczułem zapach mamy i jej ręce na swojej buzi. Potem dała mi całusa.

– Dzień dobry, kochanie! – to był jej głos. Obudziłem się i przetarłem oczy.

– Mamo, jak ty szybko urosłaś – zawołałem.

– Coś takiego! Czyżbym się przez te trzy dni powiększyła? – zaśmiała się mama i położyła na poduszce piękny złoty gwizdek i następne autko do mojej kolekcji.

– Dziękuję, mamo! Jest super. Szkoda tylko, że się już do niego nie zmieścisz – powiedziałem.

– No, gdybym była taka mała, nie mogłabym zrobić ci omletów na śniadanie – uśmiechnęła się mama.

– Hura! Omlety! – zawołałem, wyskakując z łóżka. Jak dobrze, że mama jest duża, wielka, ogromna! Tylko z czego się tam tak śmieje w tej kuchni?

3. Rozmowa na temat opowiadania. – Czy chłopiec cieszył się z wyjazdu mamy?

– Po czym chłopiec rozpoznawał mamę?

– Co wymyślił chłopiec?

– Kto się nim opiekował, gdy nie było mamy?

– Co się przyśniło Tomkowi?

4. Zabawa Jaka jest moja mama? Jaki jest mój tata? Poszukiwanie jak największej liczby określeń w formie przymiotnikowej. Zapisywanie ich przez rodzica na małych papierowych serduszkach. Przyklejanie ich wokół dwóch dużych serc z obrazkami przedstawiającymi mamę i tatę lub podpisanych. Łączenie małych serduszek z dużymi sercami liniami w różnych kolorach.

CZWARTEK

1. Podawanie zdrobnień do słów: mama, tata. Mama – mamusia, mamuśka, mamusieńka… Tata – tatuś, tatusiek, tatuńcio…

2. Słuchanie wiersza J. Kulmowej Mamy mamę.

Najlepsze u mamy jest to,

że ją mamy.

Mamy ją swoją nie cudzą.

Nie inną.

Zawsze tę samą.

I żeby nie wiem co się stało, mama zostanie mamą.

Tylko jedna mama na zmartwienia.

Tylko jedna na dwójkę z polskiego.

Tylko jedna od bójki z najlepszym kolegą.

Jedna od bólu zęba i od przeziębienia.

Nie na sprzedaż.

Nie do zamiany.

Nasza

wszędzie i przez cały czas.

Więc najlepsze u mamy jest to,

że ją mamy

i że mama ma właśnie nas.

3. Rozmowa na temat wiersza.

– Co jest najlepsze u mamy?

4. Kończenie zdań rozpoczętych przez rodzica.

Lubię z mamą… Moi rodzice lubią, gdy ja… Ulubionym kolorem taty jest ….

5. Zabawa przy piosence „Powiedziała mi to lala”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=9d1m7JUyCZY&t=112s

Podczas słuchania zwrotek dzieci z różnych przedmiotów układają serce dla mamy (klocki, sznurki, małe zabawki), natomiast refren śpiewają jednocześnie klaszcząc.

PIĄTEK

1.Kwiatek dla mamy i taty.

Potrzebne: kartka papieru A4, farby, pędzel, papier kolorowy, nożyczki, klej, ołówek Łodygę i liście kwiatów wycinamy z zielonego papieru. Następnie malujemy wewnętrzną stronę dłoni farbą w kolorze kwiatka, po czym odciskamy dłoń na kartce. Do odciśniętego kielicha kwiatu doklejamy łodygę i liście.

Zadania na 25 - 29 maja 2020

2. Zabawa pantomimiczna Co mogę robić z mamą i tatą?

Dzieci, za pomocą ruchu, beż użycia słów, prezentują czynności, jakie mogą wykonywać wspólnie z rodzicami. Rodzice odgadują, podając nazwy tych czynności.

3. Zachęcam do obejrzenia filmu: „Przygody Bolka i Lolka”, odc. „Imieniny mamy”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=HmRyt0smJts

Zaproś mamę i tatę do wspólnego oglądania.

Życzę dobrej zabawy połączonej z nauką i jak co tydzień zachęcam do dzielenia się efektami swoich prac. Pozdrawiam ciocia Aneta