główna zawartość strony

Witam dzieci i rodziców

Motywem przewodnim tego tygodnia będzie przyroda i to, jak o nią dbać.

WTOREK

1.Przyjrzyj się obrazkom, nazwij zwierzęta i powiedz, gdzie mieszkają.

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020

2.Posłuchaj opowiadania H. Koszutskiej „Drzewko Maciusia”

W parku, na środku trawnika, rosła sobie płacząca brzózka.

– Czy ona naprawdę płacze? – zapytał Maciuś mamę, gdy zobaczył brzózkę po raz pierwszy.

– Nie, nie płacze. Dobrze jej w naszym parku, wesoło się zieleni. Nazwano ją tak dlatego, że ma długie, delikatne i jakby ze smutkiem opuszczone gałązki.

Maciek bardzo tę brzózkę polubił. Kiedy przychodził do parku, już z daleka machał jej ręką.

– Dzień dobry – wołał. – Jak się miewasz?

A brzoza szumiała na powitanie.

Aż tu pewnej wiosny wszystko się zmieniło. Ogrodnicy przez środek trawnika przeprowadzili ścieżkę. I oto drzewko znalazło się na samym brzegu trawnika.

„Będzie mi teraz weselej – ucieszyła się brzózka – będę mogła z bliska przyglądać się zabawom dzieci, a w dni upalne dam im schronienie w moim cieniu”.

I kiedy na ścieżkę po raz pierwszy wpadła gromadka dzieci, brzoza radośnie poruszyła listkami. Ale dzieci wcale nie zwróciły na to uwagi. Biegły wesoło, krzycząc i śmiejąc się. Jakiś chłopiec zatrzymał się na chwilę, ułamał gałązkę brzozy i wymachując nią, pobiegł dalej. Odtąd z dnia na dzień coraz więcej było na drzewku obłamanych gałązek. Na pniu pojawiły się nacięcia scyzorykiem. Kora w wielu miejscach była naddarta. Dzieci, przebiegając, potrącały nieraz drzewko, czasem któreś próbowało wdrapać się na nie. Tak się złożyło, że Maciek długo nie przychodził do parku. A kiedy wreszcie wybrał się tam z mamą, wcale swojej brzózki nie poznał.

– Z daleka wydawała mi się znacznie ładniejsza – westchnął.

– Tak, była ładniejsza, kiedy bezmyślne dzieci nie miały do niej dostępu – powiedziała mama.

Z żalem oglądali połamane gałązki, odrapaną scyzorykiem korę.

Maciek zaczął się zastanawiać, co zrobić, żeby dzieci nie niszczyły już tej brzozy. Szedł obok mamy bardzo zamyślony. Zapomniał zupełnie o tym, że chciał nazbierać kasztanów. Ale nic nie mógł wymyślić. Dopiero na drugi dzień, kiedy opowiedział o swoim zmartwieniu kolegom, Jurkowi i Władkowi, we trzech znaleźli radę.

– Będziemy teraz zawsze wracać ze szkoły przez park. Dużo dzieci tamtędy wraca. Będziemy pilnować brzozy tak długo, dopóki wszyscy nie przejdą – postanowili.

I jeszcze – że na zakręcie ścieżki ułożą kamienie wzdłuż trawnika, żeby nikt nie wpadał na brzozę. A na jej pniu powieszą tabliczkę z napisem: „Nie niszczyć drzewka!”

– Ten napis może nam zrobić mój brat. On już jest przecież w trzeciej klasie i ma piątkę z pisania – rzekł Jurek.

3. Rozmowa na temat opowiadania.

– Które drzewko w parku polubił Maciuś?

– Jak nazywała się brzózka?

– Czy drzewko ucieszyło się, że po zmianach będzie blisko ścieżki?

– Czy dzieci szanowały brzózkę?

– Co zrobił Maciek, gdy zobaczył zniszczone drzewko?

4.Rozmowa na temat szanowania drzew.

5.Zabawa orientacyjno-porządkowa Drzewa.

Dziecko staje w lekkim rozkroku, podnosi ręce do góry. Przy dźwiękach muzyki (dowolna) poru¬sza rękoma jak drzewa gałęziami i cicho szumi, kiedy muzyka cichnie dziecko opuszcza ręce, powtarza to ćwiczenie klka razy.

ŚRODA

1.Zaśpiewaj: Maszeruje wiosna

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

2.Jakie kwiaty znajdują się na ilustracjach, podziel ich nazwy na sylaby.

Kwiaty hodowane:

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020

Kwiaty rosnące dziko:

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020

3.Zabawa orientacyjno-porządkowa Zajączki. Dzieci-zajączki na hasło: Zajączki skaczą, skaczą po pokoju-łące. Gdy usłyszą: Zajączki nasłu¬chują, w przysiadzie, z dłońmi przy głowie (uszy), zatrzymują się w bezruchu.

4.Dziecko maluje palcami wiosenny ogród z kwiatami według własnej wyobraźni. W trakcie pracy nazywa kolory, eksperymentuje różne sposoby malowania palcami.

CZWARTEK

1. Zabawa Grasz w zielone? Rodzic pyta dziecko: R.: Grasz w zielone? Dz.: Gram. R.: Masz zielone? Dz.: Mam. Dziecko pokazuje to, co ma przy sobie zielonego.

2. Rady na odpady – bajka edukacyjna

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

Rozmowa na temat bajki.

– Co wkładamy do żółtego kosza?

– Co wkładamy do niebieskiego kosza?

– Co to jest recykling?

3. Słuchanie piosenki Świat w naszych rękach

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=3uHAmrGoE7Q.

4. Zabawa przy piosence. Przy zwrotkach dzieci naśladują zbieranie śmieci i wkładanie ich do pojemników. Podczas refrenu rytmicznie klaszczą.

5. Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.

6. Marsz po pokoju przy nagraniu piosenki – dzieci próbują śpiewać refren piosenki.

7. Posegreguj śmieci. Jeśli posiadacie drukarkę, wydrukujcie obrazek, zadaniem dziecka jest wycięcie i dopasowanie odpowiedniego elementu do pojemnika, następnie wklejenie go. Zarówno pojemniki, jak i odpady można narysować.

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020

PIĄTEK

1.Przyjrzyj się ilustracji i powiedz.

- co przedstawia obrazek?

- gdzie znajdują się motyle? (nad kwiatami)

- ile jest kwiatów? – pokaż na palcach

- ile jest chmurek? – pokaż na palcach

- ile jest motyli? – pokaż na palcach

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020

2. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała Kwiatek rośnie. Dziecko w przysiadzie, z pochyloną głową, powoli, przy dźwiękach muzyki, podnosi się do wyprostu, podnosi ręce do góry.

3.Powiedz, co to za owad i policz ile ma kropek

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020

4. Dokończ rysować słoneczko

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020

5. Zrób biedronkę z plasteliny

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020

6. Marsz po pokoju przy nagraniu piosenki – dzieci próbują śpiewać refren piosenki Świat w naszych rękach

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=3uHAmrGoE7Q

Zachęcam do dzielenia się efektami swoich prac. Bardzo dziękuję dzieciom i rodzicom, którzy przesyłają zdjęcia i filmiki.

Pozdrawiam, ciocia Aneta