główna zawartość strony

Witam Dzieci i Rodziców z grupy Muchomorki!

W tym tygodniu temat przewodni to: Wszystkie dzieci są nasze.

PONIEDZIAŁEK

Kochane Dzieci! Z okazji dzisiejszego święta życzę Wam dużo zdrowia, wspaniałych przygód, aby uśmiech zawsze gościł na Waszych twarzach, a Wasze dzieciństwo było beztroskie i jak najdłuższe.

1. Porozmawiajcie na temat dzisiejszego święta. Rozwiązywanie zagadki nawiązującej do Międzynarodowego Dnia Dziecka.

Co to za święto,

na pewno wiecie

Obchodzą je dzieci

na calutkim świecie.

W tym dniu prezenty

piękne dostają,

a dorośli chętnie

ich życzenia spełniają

• Wyjaśnienie znaczenia słowa międzynarodowy.

2. Słuchanie opowiadania.

Pewnego słonecznego dnia Wiercipiętek, nie budząc nikogo, wziął swój rower i wybrał się na przejażdżkę do lasu. Po drodze spotkał znajomego wróbla, który zaćwierkał:

– Ooo! Wiercipiętek! Wszystkiego najlepszego!

– Ale z jakiej okazji? – spytał zdziwiony Wiercipiętek, lecz wróbel zdążył już odlecieć. Po chwili, gdy przejeżdżał koło dziupli rudej wiewiórki, ta zawołała:

– Zatrzymaj się na chwilę, Wiercipiętku! – po czym dała mu woreczek jego ulubionych bu­kowych orzeszków i dodała: – Wszystkiego najlepszego!

– Dziękuję! – powiedział zdziwiony Wiercipiętek i pomyślał: „Dziwne, przecież urodziny już miałem. Czyżby wiewiórka o tym nie wiedziała?”, ale nic nie powiedział, bo nie chciał być niegrzeczny.

Gdy wracał do domu opowiedzieć mamie, co go dziś spotkało, usłyszał głos myszki:

– Wiercipiętku! Wszystkiego najlepszego! Pozdrów też Wierciłapkę i Wiercinoska!

I tu Wiercipiętek już zupełnie nie wiedział, co odpowiedzieć, bąknął tylko: „dziękuję” i szybko odjechał. „Dobrze – myślał sobie – wiewiórka jeszcze mogła się pomylić, ale żeby myszka myślała, że ja, Wierciłapka i Wiercinosek mamy wspólne urodziny? Coś tu nie gra, oni chyba są w jakiejś zmowie – muszę spytać mamę, o co tu chodzi”.

Gdy zdyszany zajechał przed dom, aż buzię otworzył ze zdziwienia.

W ogródku mama z tatą ustawili mały stolik, a na nim – wielki tort orzechowy i lemoniadę w wielkim dzbanku. Przy stole czekali już Wiercinosek z Wierciłapką.

– Nareszcie jesteś, Wiercipiętku – ucieszyli się rodzice.

– Dzieci, życzymy wam wszystkiego najlepszego z okazji waszego święta!

Wiercipiętek spytał szeptem:

– Wiercinosku, jakie to dzisiaj święto?

– Jak to? – roześmiał się Wiercinosek. – Nie wiesz? Dzisiaj jest święto wszystkich dzieci – Dzień Dziecka.

– Ale ze mnie gapa – pomyślał Wiercipiętek, zjadając wielki kawał tortu.

3. Rozmowa na temat odpowiadania.

– Dokąd wybrał się Wiercipiętek pewnego ranka?

– Jakie zwierzątka spotkał po drodze? Co te zwierzęta robiły?

– Dlaczego Wiercipiętek był zdziwiony?

– Z jakiej okazji rodzice złożyli dzieciom życzenia?

– Dlaczego Wiercipiętek uznał, że jest gapą?88

4. Zabawa Nastroje Wiercipiętka.

Naśladowanie emocji, jakie towarzyszyły Wiercipiętkowi: zdziwienia, zaskoczenia, radości.

5. Praca z kartą pracy - Czy dzieci ubrały się odpowiednio? – Odpowiedzcie, co nie pasuje na obrazkach

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

WTOREK

1.Słuchanie piosenki Jesteśmy dziećmi -

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Czy jesteś z Afryki,

Czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi!

Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi!

Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

Czy mówisz po polsku,

Czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy,

Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi!

Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi!

Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

- Czy dzieci są do siebie podobne? (Tak)

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

- W czym? (mają włosy, oczy, ręce, nogi, itd.)

- Czego chcą dzieci?

- Czy wszystkie dzieci chcą tego samego?

2. Karta pracy

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

Czym różnią się w wyglądzie Zuzia i Ola?

– Czym różni się Kuba od Wiktora?

– Czy mają coś podobnego?

3. Zabawa przy piosence. Przy zwrotkach dzieci tańczą w parze z rodzicem (lub z rodzeństwem), przy refrenie rytmicznie klaszczą.

ŚRODA

1.Nasze podróże – porozmawiajcie z dziećmi na temat waszych podróży po Polsce i zagranicznych, podzielcie się spostrzeżeniami na temat zabaw i wyglądu mieszkających tam dzieci.

2.Rytmizowanie tekstu: Wszystkie dzieci chcą być kochane, mieć w domu wspaniałego tatę i wspaniałą mamę, realizacja ruchowa tekstu według pomysłów dzieci.

3. Słuchanie wiersza W. Fabera Dzieci świata.

W Afryce w szkole ,na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył, że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

3. Rozmowa na temat wiersza.

– Z czego śmiały się dzieci w Afryce? W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?

– Jakie potrzeby mają dzieci w innych krajach?

• Podkreślenie, że niezależnie od miejsca zamieszkania, wszystkie dzieci lubią się bawić. Pobawcie się z rodzicami w Wasze ulubione zabawy.

CZWARTEK

1.Nazywanie figur geometrycznych.

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

Dzieci przyglądają się figurom geometrycznym powyżej.

Wskazują figurę w kształcie koła, trójkąta, kwadratu.

Plik do pobrania:

Przeliczają figury w określonym kształcie. Policz ile jest poszczególnych figur, a następnie policz ile jest wszystkich figur.

Określanie wielkości wybranych par figur o takim samym kształcie.

Dzieci wskazują wśród par figur małą figurę i dużą figurę.

3. Tworzenie zbioru na podstawie jednej cechy – wielkości.

• Otaczanie pętlą dużych figur.

• Otaczanie pętlą małych figur.

4. Porównywanie liczebności otrzymanych zbiorów:

* poprzez przeliczanie,

* poprzez łączenie elementów w pary.

4.Określanie kolorów pokazywanych figur. Wracamy do naszych figur. Dzieci nazywają kolory figur, np.: żółty, zielony, czerwony. Potem porównują kolor figury do znanych roślin, przedmiotów. Np. Żółta jak słońce, itd.

5.

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

PIĄTEK

1. Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?

Jak zachowuje się przyjaciel względem was?

Jaki jest przyjaciel?

Czy można mieć wielu przyjaciół?

Czy masz przyjaciela? Jak ma na imię?

2. Słuchanie opowiadania J. A. Hockuby O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela.

Chciałbym, żebyśmy zostali przyjaciółmi – powiedział pluszowy zajączek do moherowego szalika, który leżał zwinięty na krześle jak wąż boa. – Jestem taki samotny. Wydaje mi się, że jesteśmy do siebie podobni.

Podobni? Nie wiem, o czym mówisz – odparł szalik. – Jesteśmy wprawdzie w takim samym kolorze i przyjemni w dotyku, ale poza tym wszystko nas dzieli! Na przykład ogon. Mój jest długi i wąski, a twój okrągły i ledwie widoczny. Ja mam frędzelki, a ty nie. A poza tym jestem zaprzyjaźniony od dawna z płaszczem. Ostatnio bardzo często razem wychodzimy.

No cóż, nie będę się narzucać – odezwał się zajączek, a jego uszy opadły. Jak zwykle, gdy był bardzo smutny.

W nocy nie mógł spać. Wydawało mu się, że wiszący na ścianie zegar próbuje go przed czymś ostrzec, a oczy starszej pani z portretu patrzą na niego dziwnie. Ale następnego dnia ... – Że też nie wpadło mi to do łebka – powiedział do siebie na głos. – Przecież domowe pantofle Basi mają identyczny ogonek jak ja. I są tylko trochę większe ode mnie. I nigdy nie wychodzą!

Bardzo ucieszył się z tego odkrycia i zawołał do leżącego na podłodze prawego pantofla z brązowym pomponem.

Wiesz, myślę, że moglibyśmy być przyjaciółmi. Mam taki sam ogonek jak ty i nigdy nie opuszczam tego pokoju. Myślę, że mielibyśmy sobie dużo do powiedzenia.

Och, to nie jest najlepszy pomysł – odezwał się cicho prawy pantofel. – Przecież wiesz, że mam brata. Jego towarzystwo mi zupełnie wystarcza. Ale może poduszka zechce z tobą porozmawiać?

Ale poduszka nie mówiła nic. Spała, jak zwykle, od rana do wieczora.

Zajączek był coraz bardziej markotny. – Nikt nie chce się ze mną przyjaźnić – mruczał ci­chutko pod nosem. I pewnie by się rozpłakał, gdyby nie spojrzenie pani z portretu.

Dlaczego nie pomyślałeś o mnie? – odezwał się ktoś cicho.

Musiał być gdzieś blisko, bo zajączek słyszał dokładnie każde słowo.

– Wprawdzie jestem zupełnie inna niż ty, ale właśnie to może być bardzo ciekawe.

Zajączek rozglądał się dookoła, ale nie domyślał się, kto to mówi.

– Przecież stoję obok ciebie – znowu usłyszał ten głos. Tym razem pobrzmiewało w nim znie­cierpliwienie. – No, co tak się na mnie gapisz? To właśnie ja. Jestem kanciasta, nie mam ogonka i jestem z papieru. Ale mam ci do opowiedzenia mnóstwo ciekawych historii.

– Och – wyjąkał zajączek. – To naprawdę ty? Nigdy nawet nie marzyłem o przyjaźni z tobą. Jestem taki wzruszony.

Mówiąc to, przysunął się do swojej przyjaciółki i nadstawił uszu, bardzo ciekawy jej opo­wieści. A czy wy wiecie, z kim zaprzyjaźnił się zajączek?

3. Rozmowa na temat opowiadania.

– Kogo szukał zajączek?

– Czy moherowy szalik chciał zostać jego przyjacielem? Dlaczego?

– Czy prawy pantofelek Basi chciał zostać przyjacielem zajączka? Dlaczego?

– Czy poduszka chciała zostać przyjaciółką zajączka? Dlaczego?

– Kto chciał zostać jego przyjacielem?

4. Ekspresja słowna W jaki sposób powinny się zachowywać dzieci, aby wszystkim było z nimi dobrze?            

5. Mój przyjaciel/moja przyjaciółka – praca plastyczna: malowanie farbami lub kredkami,  odzwierciedlenie w formie plastycznej charakterystycznych cech wyglądu.

Życzę dobrej zabawy połączonej z nauką i jak co tydzień zachęcam do dzielenia się efektami swoich prac.

Pozdrawiam ciocia Aneta

Plik do pobrania: