główna zawartość strony

Zabawa do piosenki: www.youtube.com/watch

„Kto pracuje, aby powstał dom?” – rozmowa kierowana. Rodzic prowadzi

rozmowę, starając się, aby dzieci opowiedziały, kto jest potrzebny, by powstał dom: Zaczynamy od planu, ktoś musi wymyślić, jak będzie wyglądał dom i jak trzeba go zbudować. Jak nazywa się taka osoba? Kiedy dzieci odpowiedzą architekt – Rodzic prosi dziecko o określenie głoski na początku tego słowa. Następnie zapisuje na kartoniku literę a i przyczepia na tablicy, by przypominała dzieciom tę nazwę. Następnie dom trzeba wybudować. Kto się tym zajmuje? Dzieci zapewne wymienią murarza, ale tak kierujemy rozmową, by zasygnalizować jeszcze inne niezbędne osoby: hydraulika, elektryka, malarza, stolarza, dekarza itp. Za każdym razem, gdy dzieci wymienią nazwę zawodu – prosimy o określenie pierwszej głoski i zapisuje literę na kartoniku.

„Bezpiecznie na placu budowy” – quiz wiedzy dzieci. Rodzic prosi dziecko, by 

usiadły na dywanie i uważnie posłuchało. Za chwilę będę mówić różne zdania. Niektóre będą prawdziwe, inne nieprawdziwe. Jeśli uważasz, że to, co mówię jest prawdą – idź ostrożnie, stopa za stopą, na drugi koniec pokoju. Jeśli jednak, twoim zdaniem, powiem nieprawdę – zostań w miejscu i naśladuj wspinanie się po drabinie. 

Przykładowe zdania: 

Na placu budowy można przebywać tylko w kasku ochronnym. 

Każdy z nas może wejść na plac budowy. 

Podczas pracy przy instalacji elektrycznej może być włączony prąd. 

Trzeba mieć specjalne zabezpieczenia, żeby pracować na dachu. 

Dzieci mogą wchodzić po drabinie na dach. 

Możemy się huśtać na zwisających kablach elektrycznych. 

Na placu budowy nie można bawić się w piasku. 

„Domy” – przestrzenna praca plastyczna. Możecie wykonać dom z klocków lub z 

pudełka. Pudełko lub pokrywkę malujemy farbami, następnie przyklejamy okna, drzwi, dach komin, itp.

Praca z KP2.18a – oglądanie ilustracji, zapamiętywanie szczegółów. 

Praca z KP2.18b – otaczanie pętlą obrazków. 

Pozdrawiam i życzę dobrej zabawy!

Ciocia Aneta