główna zawartość strony

W tym tygodniu naszym tematem przewodnim będzie „Praca rolnika”

Poniedziałek

1. „Z wizytą u babci i dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci. Zadajemy dzieciom pytania: Czy byliście kiedyś na wsi? Jakie zwierzęta można tam spotkać? Na co trzeba zwracać uwagę, gdy podchodzi się do zwierząt? Czy można podchodzić do zwierząt, których się nie zna? Czy można podchodzić do zwierząt od tyłu? Czy mieliście kiedyś jakąś przygodę związaną ze zwierzętami na wsi? Przy rozmowie można wykorzystać zdjęcia wsi i zwierząt gospodarskich .

Zadania na 30.03 - 03.04.2020
Zadania na 30.03 - 03.04.2020

2. Jeśli jest możliwość, wydrukujcie 1 czarno-biały obrazek i pokolorujcie go wspólnie.

Zadania na 30.03 - 03.04.2020
Zadania na 30.03 - 03.04.2020

Wtorek

1. „Jarzynowy wóz” – piosenka” – uczymy się słów i melodii

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90

2. Jarzynowy wóz

ref. Jechał, jechał wóz,

smaczne rzeczy wiózł,

tur, tur, tur, turkotał,

smaczne rzeczy wiózł.

I. Tu marchew czerwona,

kapusta zielona,

rzodkiewek czerwone kuleczki,

w słonecznym kolorze słonecznik.

ref. Jechał, jechał wóz ...

II. Tu strączki fasoli

i bobu do woli,

szpinaku zielona tam góra,

i burak pąsowy jak burak.

ref. Jechał, jechał wóz ...

Środa

1. Moja uprawa Zasianie rzeżuchy.

Budujemy wiedzę dzieci na temat cyklu rozwoju roślin. Rodzic tłumaczy dziecku. Dzisiaj założysz swoją własną uprawę rzeżuchy. Będziesz dokładnie obserwował, jak z nasiona wyrastają małe korzonki. Następnie zobaczycie zielone kiełki. Rodzic podpisuje talerzyk dziecka. Dziecko siedzi przy stole, otrzymuje plastikowy talerz, kawałek waty i pół kubeczka wody. Dziecko układa grubą warstwę waty na talerzu. Rodzic nasypuje dziecku na dłoń nasiona rzeżuchy, dziecko zasiewa je równomiernie na wacie, następnie podlewa wodą z kubeczka i ustawia swoją uprawę na parapecie. Każdego dnia dziecko podlewa i obserwuje zmiany.

2. Utrwalamy piosenkę pt. „Jarzynowy wóz”

Czwartek

1. „Wymarzony ogródek”

Potrzebne materiały: tektura, kolorowy papier, plastelina, materiały przyrodnicze, np. szyszki, igły sosny, patyki. Wykonanie makiety z plasteliny Wspólnie z rodzicami. Na tekturowej podkładce, na której będą wykonywać projekt ogródka. Rodzic pomaga dziecku. Wspólnie wymieniają, jakie elementy mogą znajdować się w takim ogródku (trawa, kwiaty, krzewy, drzewa)

Piątek 1. „Ile mam tu figur?” – zabawa w tworzenie zbiorów różnych figur geometrycznych. Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów. Dzieci siedzą z rodzicami na dywanie, każdy ma swój zestaw figur geometrycznych (wycięty z kolorowych kartek, lub narysowanych i pokolorowanych przez dziecko) . Rodzic podaje polecenia: Podziel swoje figury tak, aby w każdej grupie były te same figury. Ile jest trójkątów, kół, kwadratów, prostokątów? Teraz podziel figury kolorystycznie. Ile jest figur czerwonych, żółtych, niebieskich…?

2. „Berek kucany” – dzieci poruszają się po pomieszczeniu w dowolny sposób w rytm muzyki lub bębenka, gdy muzyka milknie dzieci przykucają - kto się spóźni, wykonuje trzy przysiady. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.