główna zawartość strony

Ostatni tydzień zajęć w tym roku przedszkolnym upłynął nam na rozmowach o wakacjach: zastanawialiśmy się, gdzie można pojechać, jak być bezpiecznym podczas wyjazdów i żegnaliśmy się ze sobą. Słuchaliśmy drugiej części Letnich opowieści Małgorzaty Szczęsnej – opowiadań: Echo w Tatrach, Zabawy w wodzie, Na plaży, Na zamku oraz Listy i pocztówki. Bawiliśmy się do piosenek: Jadę pociągiem prawdziwym i Piosenka o beksie. Zastanawialiśmy się, jakimi środkami transportu można podróżować w trakcie wakacji, bawiliśmy się w przygotowywanie rzeczy i pakowanie walizki. Przedszkolaki brały udział w różnych zajęciach związanych z górami, rzekami, jeziorami i morzami. Układały górskie pejzaże z figur geometrycznych, bawiły się w echo, szukały przedmiotów w wodzie z zawiązanymi oczami. Zastanawialiśmy się, co można znaleźć w lesie, a co w parku. Dzieci dowiedziały się, co zrobić, gdyby się zgubiły podczas wyjazdu, i uczyły się bezpiecznie posługiwać swoimi danymi (imię, nazwisko, imiona rodziców, adres). Mówiliśmy też o ostrożności w kontaktach z obcymi zwierzętami i podczas aktywności nad wodą. Rozmawialiśmy o tym, czym są pocztówki i w jaki sposób się je wysyła – trzeba napisać adres, nakleić znaczek i wrzucić do skrzynki. Kartki, które zaczęliśmy robić, zostały zaadresowane do przyszłorocznej grupy przedszkolaków – zachęcamy do uzupełnienia ich w czasie wakacji i przysłania do przedszkola. Będzie to okazja do wizyty na poczcie i przypomnienia, jak ona funkcjonuje, oraz do wysłania innych kartek, np. do członków rodziny. W dużym balonie dzieci znalazły adresowane do siebie karteczki z zapisanymi za pomocą obrazków wakacyjnymi życzeniami. Każdy przygotował prezent dla wylosowanej osoby.

 

Poniedziałek

1. W lesie” – praca z obrazkiem. Budowanie wypowiedzi wielozdaniowej. Posługiwanie się nazwami roślin i zwierząt występujących w lesie. Omówienie zasad właściwego i bezpiecznego zachowania w lesie.


2.  „Gdzie słychać te odgłosy?” – ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie dźwięków, które można usłyszeć: nad morzem: mewy, fale, syrena statku, w górach: potok, owce, wiatr, : nad jeziorem: motorówka,  plusk  wioseł, łabędzie, w lesie, szum drzew, dzięcioł, dzik, jeleń. Określanie, jakie to dźwięki, wskazywanie odpowiedniego obrazka i nazywanie miejsca, gdzie możemy je usłyszeć.

3. „Pod mostkiem” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Rodzic  robi ze swojego ciała mostek – klęk podparty. Dzieci przechodzą pod mostkiem na czworakach.

4. „Latamy na lotni”- zabawa z elementem biegu. Dzieci startują z przysiadu, ramiona mają szeroko rozłożone. Biegają swobodnie, wymijając się ostrożnie i lądują w przysiadzie.

Wtorek

1. „Pudełko na wakacyjne skarby – praca plastyczna.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=ZU25pr7PHxo

2.       Ćwiczenia gimnastyczne w terenie:

- szybki marszobieg po obramowaniu piaskownicy

- czworakowanie   zaczepionej skośnie o płotek.

- przejście na czworakach po trawie z omijaniem chorągiewek (slalom) na odcinku 10m.

- bieg 6-8 kroków do kosza z woreczkami, dwukrotny rzut woreczka w górę i chwyt oburącz

- celowanie w dowolny sposób woreczkami do leżącej obręczy

- z rozbiegu przeskakiwanie murku z klocków  w wysokości 30-50 cm.

Skończył się ten nietypowy rok szkolny w równie nietypowy sposób, dziękuję wszystkim Dzieciom i Rodzicom za to, że uczestniczyli w pracy zdalnej. Życzę udanych i bezpiecznych wakacji. Do zobaczenia wkrótce.

Ściskam i pozdrawiam „Biedroneczki”

Ciocia Asia