główna zawartość strony

Dzień dobry kochane Biedronki!

W tym tygodniu dalej będziemy się bawić, tym razem poznamy „Tajemnicę książek”

Poniedziałek

1. „Jakie książki lubimy?” – rozmowa rodzica z dzieckiem nt. literatury na podstawie doświadczeń dzieci i książek znajdujących się w domu, wypożyczanych z biblioteki itp. Rodzic siada z dzieckiem przy kilku zgromadzonych wcześniej książkach, razem omawiają tematykę tych książek. Tłumaczy, że książki mogą zawierać krótkie opowiadania (pokazuje taką książkę), opowiadać długą historię (pokazuje taką książkę) lub mogą być napisane wierszem (pokazuje taką książkę). Dziecko mówi, jakie książki lubi najbardziej, kto najczęściej czyta mu książkę. Opowiada o swojej ulubionej książce, próbuje wymienić jej tytuł i bohaterów.

2. „Ile to sylab?”Rodzic pokazuje dziecku różne przedmioty znajdujące się w pokoju, w kuchni itd. Dziecko podaje nazwy tych przedmiotów i wspólnie z rodzicem wyklaskuje sylaby.

Wtorek

1. „Jak powstaje papier?”

Obejrzyj historyjkę obrazkową, wspólnie z rodzicem ustalcie odpowiednią kolejność zdarzeń. Jeśli macie drukarkę, zachęcam do wydrukowania obrazka i pokolorowania go przez dziecko.

Zadania na 20 - 24.04.2020
Zadania na 20 - 24.04.2020

2. „Ile zrobię kroków?”-zabawa ruchowa.

Rodzic daje dziecku książkę w twardej oprawie, dziecko kładzie ją sobie na głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Dziecko liczy wspólnie z rodzicem ile kroków udało im się zrobić zanim książka spadła.

Środa

1. „Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic tłumaczy dziecku, że aby coś kupić, potrzebujemy pieniędzy. Dziecko z kolorowych papierów wycinają prostokąty. Rodzic umawia się z dzieckiem, że prostokąty w kolorze czerwonym – to banknoty o najwyższym nominale, prostokąty w kolorze niebieskim – to banknoty o średnim nominale, a prostokąty w kolorze żółtym to banknoty o najniższym nominale. Dziecko wycina dowolną ilość prostokątów (minimum po trzy) w tych trzech kolorach. Dziecko siada na dywanie ze swoimi prostokątami. Rodzic mówi: podnieś banknot, który ma najniższą wartość. Dziecko podnosi żółty banknot kładzie na podłogę. Rodzic mówi, podnieś banknot, który ma wartość większą od banknotu żółtego, ale mniejszą od czerwonego. Dziecko podnosi niebieski banknot, kładzie na podłodze. Rodzic mówi: wyobraź sobie, że to są prawdziwe pieniądze, za które możesz coś kupić. Zamknij oczy… przenosimy się do dużej księgarni, w której jest bardzo wiele regałów z kolorowymi książkami. Są tutaj książki pełne obrazków, są też takie, w których są same litery. Gdy otworzysz oczy twój pokój będzie dużą księgarnią dziecko otwiera oczy, staje się klientem, prosi rodzica o sprzedaż książki lub kilku książek. Sprzedawca podaje cenę (w kolorowych banknotach), pamiętając o wartości banknotów.

Zadania na 20 - 24.04.2020

Wirtualna wizyta w „Magicznej księgarni”:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://centrumbajki.pl/oferta/magiczna-ksiegarnia/

Czwartek

1. Wycieczka do biblioteki. Kiedy już będzie taka możliwość, zachęcam do odwiedzenia biblioteki. A tymczasem posłuchajcie kochane dzieci wiersza o takiej wycieczce.

„W szkolnej bibliotece” Małgorzata Wiśniewska Koszela

Powoli mija rok szkolny,

za nami marzec i kwiecień.

Byliśmy całą grupą dziś

w szkolnej bibliotece.

Pani nam pokazała

książki najpiękniejsze:

baśnie, opowiadania,

komiksy i wiersze.

Każdy z nas się dowiedział,

jak trzeba o nie dbać,

że warto je szanować

i w czyste ręce brać.

Stoją książki na półkach

przepiękne, kolorowe.

Którą z nich zabrać do domu,

niejeden zachodzi w głowę.

Każdy z nas książki ogląda,

przekłada i otwiera,

długo się zastanawia,

aż w końcu którąś wybiera.

Czemu nam oczy tak błyszczą?

Co się stało z nami?

Dzisiaj zostaliśmy wszyscy czytelnikami.

Piątek 1. „Moja książeczka”

Sporo dowiedziałeś(aś) się o książkach, o tym jak powstają, tym razem bardzo Was zachęcam do wykonania swojej książeczki. Potrzebne Wam będą: kartki, ołówek, kredki, dużo wyobraźni, mnóstwo chęci i drobna pomoc rodziców np. w spięciu stron Waszej gotowej książeczki, może wspólnie wymyślicie do niej tytuł, a rodzice pomogą go napisać. Jeśli macie tylko ochotę ilustracje możecie również wykonać z kolorowych papierów, naklejek, wyciętych obrazków z różnych gazetek. Poniżej kilka przykładów jak inne dzieci wykonały swoje książeczki. 

Zadania na 20 - 24.04.2020
Zadania na 20 - 24.04.2020
Zadania na 20 - 24.04.2020
 

Pozdrawiam Was dzieci oraz Rodzice

Zachęcam abyście podzielili się zdjęciami z realizowanych zabaw i prac plastycznych.