główna zawartość strony

Witam Dzieci i Rodziców grupy „Biedronki” tematem przewodnim będzie Święto mamy i taty.

Poniedziałek

1. „Kocham mamę!”- rozmowa rodzica z dzieckiem nt. jego relacji z mamą. Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.

2. „Ramka dla mamy” – wykonanie ramki z Wyprawki 50. Rozwijanie u dziecka sprawności manualnej. Ramka może być upominkiem z okazji „Dnia mamy”.

3. „Jest w maju dzień ” uczymy się tekstu i melodii nowej piosenki.

Jest w maju dzień pachnący bzem

Jeden dzień jak słodki sen

Mama wtedy święto ma

To Dzień Mamy tak, tak, tak

Ref: Heja, heja, na, na, na

Muzyka kwiatów mamie gra / x2

W ten dzień życzenia złożę jej

Ty się mamo głośno śmiej

Przecież swoje święto masz

Sto buziaków dziś mi dasz.

Ref: Heja, heja ……..

Wtorek

Melodię do piosenki „Jest w maju dzień” znajdziecie w Google wpisując tytuł piosenki. Nie podaję linka ze względu na politykę prywatności , ponieważ tylko w takiej formie występują.

1. „Spacer z mamą” – zabawa ruchowa, dziecko przykuca i idzie z rodzicem za rękę, następnie zmiana, rodzic przykuca i dziecko prowadzi za rękę rodzica.

2. „Zrobię portret taty!” – rozmowa na temat taty na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Renaty Piątkowskiej pt. „Portret taty”

Portret taty

Jak ja lubię rysować. A właśnie wczoraj w przedszkolu nasza pani powiedziała:

– Dzieci, zbliża się Dzień Ojca. Z tej okazji niech każde dziecko namaluje portret swojego taty. Potem oprawimy wasze rysunki w ramki i prezent gotowy. Wszystkie dzieci zabrały się do pracy. Malowały w skupieniu. Niektóre z przejęcia wysunęły nawet koniuszki języków, a inne przygryzały wargi.

– Tomek, zobacz – powiedział Maciek, pokazując swój rysunek.

– Mój tata jest nawet trochę podobny do twojego.

– No chyba tak. Rysunki Wiktora i Szymona też mało się różnią od naszych – stwierdziłem.

– Za to zobacz rysunek Bartka – szepnął Maciek.

– On namalował tacie długie włosy i kolczyk w uchu.

– No to może on się pomylił i narysował swoją mamę – zaciekawiłem się. Inne dzieci też zwróciły uwagę na rysunek Bartka.

– Proszę pani, czy tak może wyglądać tata? – zapytała Ania, wskazując palcem na kartkę Bartka.

– Jego tata ma dłuższe włosy niż moja mama – zmartwiła się Marta.

– Odczepcie się – zdenerwował się Bartek. – Mój tata ma długie włosy, bo mu się tak podoba.

– Ciekawe, czy on czasem zaplata je sobie w warkoczyki? – chciała się dowiedzieć Ania.

– To nie może być tata – stwierdził Olek – bo panowie nie noszą kolczyków. To na pewno jest jego mama.

– Wcale nie. – Bartek był już bliski łez. – To jest mój tata, a wy się nie znacie!

Pani kazała powiesić dzieciom gotowe rysunki na ścianie. Jednak Bartek schował swój obrazek i nie chciał go już nikomu pokazywać.

– Dzieci – powiedziała pani – tatuś Bartka nosi długie włosy i kolczyk w uchu. Bartek świetnie go namalował, bardzo mi się podoba jego praca. Tata Bartka jest muzykiem, artystą, występuje na scenie. Artyści często ubierają się kolorowo, noszą długie włosy, czasem nawet farbują je na różne kolory. Ale pamiętajcie, że jeśli ktoś wygląda lub ubiera się inaczej, to nie powód, żeby się z niego śmiać lub mu dokuczać. (…)

– Dzieci, jutro w przedszkolu będzie dzień muzyczny. Poznacie różne instrumenty. Zobaczycie, jak się na nich gra. To właśnie tata Bartka opowie Wam wiele ciekawych rzeczy o muzyce. (…)

I rzeczywiście, następnego dnia tata Bartka przyniósł do przedszkola gitarę, harmonijkę, flet i skrzypce. Jakoś nikt nie wspominał już o jego długich włosach i kolczyku w uchu. Tata Bartka zachęcał wszystkich, by spróbowali zagrać coś na flecie i gitarze. Dzieci były zachwycone, a Bartek pękał z dumy. Już nikt nie śmiał się z jego rysunku, który Bartek nie wiadomo kiedy powiesił obok innych. (…)

Zapytajcie dzieci:

- Co robiły dzieci w przedszkolu?

- Dlaczego dzieci zainteresowały się rysunkiem Bartka?

- Kim okazał się tata Bartka?

- Kim jest Twój tata?

- Czym się zajmuje?

3. „Opaski indiańskie” – praca z wyprawki 51-52, wykonujecie prezent dla taty. Jedna jest dla tatusia, a druga dla dziecka.

Środa

1. Poćwiczcie z muzyką. Ćwiczenia dla rodziców z dziećmi.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=OcOlysQ7HZE

2. „Piknik” – praca z kartą pracy 2.39. Wspomaganie rozwoju małej motoryki.

3. „Czego można życzyć rodzicom?” – układanie życzeń. Kształtowanie umiejętności poprawnego formułowania odpowiedzi.

4. Laurka dla mamy – poproście dziecko by pokolorowało lub ozdobiło w dowolny sposób laurkę, w środku zamiast życzeń dziecko może narysować obrazkowe życzenia.

Zadania na 18 - 22 maja 2020

5. Utrwalamy piosenkę pt. „Jest w maju dzień”

Czwartek

1. Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=OcOlysQ7HZE

2. „Piknik”- wykonajcie kartę pracy 2.39.

3. „Moi rodzice” – uzupełnijcie obrazki.

Zadania na 18 - 22 maja 2020

Piątek 1. Stwórz „Kwiatuszkowe korale dla mamy”

Zadania na 18 - 22 maja 2020

2. „Motyle” – rysujemy po śladzie i liczymy plamki

Zadania na 18 - 22 maja 2020

3. Wykonajcie laurkę dla taty w dowolny sposób kolorując lub wyklejając.

Zadania na 18 - 22 maja 2020

4. Utrwalamy śpiewanie piosenki „Jest w maju dzień”

Życzę udanej zabawy

Pozdrawiam Was serdecznie

Ciocia Asia