główna zawartość strony

Witam Was drogie dzieci i rodzice!

W tym tygodniu rozmawiać będziemy na temat: „Jak dbamy o naszą planetę”

Wtorek

1. Zabawa orientacyjno-porzadkowa pt. „Uciekające pszczoły” dzieci poruszają się podczas dźwięku muzyki na stop w muzyce pszczoła się zatrzymuje i staje bez ruchu. Zabawę powtarzamy wielokrotnie.

2. „Czy jestem przyjacielem przyrody?”Rodzic czyta opowiadanie, które w poniższym linku.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2018/08/wielka-przygoda-maej-zosi-z-serii.html

Rodzic pyta: Co się stało, gdy dzieci złapały Zosię w siatkę na motyle? Co zrobiła Zosia, gdy się obudziła? Jak zachowuje się przyjaciel przyrody? Czy jestem przyjacielem przyrody? – dziecko odpowiada na pytanie, uzasadniając swoją odpowiedź przykładami.

Rady na odpady – bajka edukacyjna.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

3. Wykonaj znaczek – „Przyjaciel przyrody”. Z dostępnych Wam materiałów i z wykorzystaniem wyobraźni wykonaj znaczek na podany temat.

Środa

1. „Spacer żuka” – opowieść ruchowa. Rodzic czyta opowiadanie, dzieci wykonują ruchy zgodnie z treścią opowiadania.

Pewien mały żuk poszedł na spacer. (dzieci maszerują po pokoju) Na swej drodze napotkał dużego jeża. (zatrzymują się i patrzą do góry) Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył. (podskakują, licząc: jeden, dwa, trzy) Poszedł dalej (maszerują), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść. (chodzą na ugiętych kolanach ze schyloną głową) Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami. (dzieci przemieszczają się po sali, szybko poruszając nogami) Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy. (dzieci kładą się na plecach) Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (dzieci wykonują te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi. (dzieci przekręcają się na bok, później kładą się na brzuchu i wstają) Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć. (dzieci idą powoli, następnie kładą się na brzuchu i zwijają w kulkę).

2. "Pstryk" - Rodzic czyta opowiadanie Grzegorz Kasdepke

– Tak, z elektrycznością nie ma żartów – westchnął Dominik.

– Na przykład najgłupsze, co można zrobić, to suszyć sobie włosy w wannie. Bo jakby suszarka wpadła do wanny, to... Junior zawył rozpaczliwie, dając do zrozumienia, że wie, co by się stało, gdyby suszarka wpadła do wanny.

– Tak samo głupie – kontynuował Dominik – jest wtykanie różnych przedmiotów do dziurek od kontaktu! Albo przecinanie przewodów elektrycznych! Jeżeli zobaczę kiedyś, że to robisz, to koniec, zakaz wychodzenia na spacery! Junior, gdyby było to możliwe, podwinąłby nie tylko ogon, ale i uszy, nos oraz całego siebie.

– Niemądrze jest także – ciągnął zadowolony z siebie Dominik – ciągnąć za kabel jakiegoś urządzenia, żeby je wyłączyć, bo łatwo taki kabel przerwać! Ani podłączać zbyt wielu urządzeń do jednego gniazdka! I, i... słuchasz mnie?

– Hau... – odszczeknął zrezygnowany Junior.

– No tak, może to za dużo jak na jeden raz – zgodził się Dominik. – Najważniejsze jest jedno: nie wolno bawić się elektrycznością! Zrozumiałeś?

– Hau! – zapewnił Junior. Po czym podskoczył wysoko, pstryknął nosem wyłącznik światła – i wykład został zakończony. Rodzic pyta dzieci: Jakie zasady korzystania z urządzeń elektrycznych przekazał Dominik Juniorowi?

3. Niekonwencjonalny instrument. Wykonajcie wspólnie z dzieckiem instrument: do plastikowej butelki po wodzie lub innym napoju wsypcie do połowy ryż lub kaszę, zakręćcie szczelnie i instrument gotowy.

Czwartek

Rytmika – zabawy umuzykalniające.

– Poruszanie się do rytmu granego przez rodzica na tamburynie, bębenku czy grzechotce wykonanej z butelki: marsz, podskoki, bieg.• tamburyn

– Ćwiczenia oddechowe „Drgająca chusta”. Dzieci leżą. Obiema rękami trzymają chustę przy twarzy i dmuchają na nią. Siadają, trzymając chustę przed nosem. Wciągają powietrze – chusta zbliża się do nosa, wypuszczają powietrze – chusta się oddala. Stają, kładą chustę na głowie tak, by zasłaniała oczy, i na wydechu dmuchają na nią, aby drgała. • chusty

– Rozśpiewanie (rodzic zwraca uwagę na dykcję dzieci). Dzieci stoją. Przeciągają się, ziewają, poruszają ramionami, prostują się. Śpiewają, powtarzając za rodzicem.:

(gama) Słońce wschodzi coraz wyżej i zachodzi coraz niżej. Śpiewają: cicho, głośniej i najgłośniej.

– Nauka piosenki i inscenizacji do niej. Dzieci słuchają piosenki odtwarzanej z CD lub śpiewanej przez rodzica i odpowiadają na pytania do jej treści. • CD, chusty

Wielkie sprzątanie sł. i muz. Joanna Bernat

W lesie na polanie - dzieci siedzą z chustą na głowie

dziś ważne zebranie - powoli podnoszą się, biorą chustę do prawej dłoni

Wzięły się zwierzęta -  zamiatają chustą

za wielkie sprzątanie. - jw.

Ref.: Szu-szu-szu! Szu-szu-szu! - dzieci siedzą. Trzymając przed sobą chustę, wykonują nią ruchy okrężne

Pracujemy ile tchu! - wstają i poruszają się z chustą dookoła

Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!  - dzieci siedzą. Trzymając przed sobą chustę, wykonują nią ruchy okrężne

Zaraz czysto będzie tu! - wstają i poruszają się z chustą dookoła

Mrówka ze ślimaczkiem - trzymają chustę za rogi i ją trzepią

sprzątają pod krzaczkiem, -    jw.

a żabki z wiewiórką - ugniatają chustę dłońmi

w strumyku za górką. - jw.

Ref.: Szu-szu-szu!... jw.

Zbierają sikorki - trzymają chustę, unoszą obie ręce do góry i falują chustą nad głową

papierki i worki. - jw.

A maleńkie muszki - jw.

butelki i puszki. - jw.

Ref.: Szu-szu-szu!... - jw.

Kosy pogwizdują - trzymając przed sobą chustę, wykonują nią ruchy okrężne

i śmieci pakują. - jw

A niedźwiadek z liskiem - przekładają chustę z jednej ręki do drugiej

sortują je wszystkie. - jw.

Ref.: Szu-szu-szu!... - jw.

A gdy posprzątały - trzymając chustę nad głową za dwa rogi, energicznie poruszają się po pokoju

ten list nam wysłały: - przykucają

Pamiętajcie dzieci, - grożą palcem

by w lesie nie śmiecić. jw.

– Omówienie treści piosenki rodzic zadaje dzieciom pytania: Co robią zwierzęta? Gdzie sprzątają mrówka i ślimak? A żabki z wiewiórką? Co robią sikorki i muszki? Co robią kosy? Co zrobiły, gdy zakończyły sprzątać?

– Gra na ryżowych grzechotkach (ryż w butelce plastikowej). Dzieci potrząsają butelką, starając się utrzymać rytm piosenki. Za drugim razem uderzają rytmicznie, śpiewając piosenkę. • ryż w butelce plastikowe

Piątek

1. W kontakcie z naturą

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

2. Co można zrobić z odpadów?

Przykładowe prace poniżej, zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej na dowolny temat: akwarium, ulubione zwierzę, roślina, pojazd, instrument, z użyciem „odpadów” dostępnych w Waszych domach. 

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020
 

Pozdrawiam dzieci i rodziców

Ciocia Asia