główna zawartość strony
12 - 19 kwietnia 2021
Drodzy Rodzice!
Przed nami ważny tydzień – ochrona środowiska. Porozmawiajcie z dziećmi, które przedmioty stworzyła natura, a które są dziełem człowieka. Przypominać będziemy zasady segregowania śmieci i jak powstaje smog.
PONIEDZIAŁEK
Zabawa ruchowa usprawniająca lateralizację „Szymon mówi” – jedna osoba robi to co powie druga (dotknij lewego ucha, biegnij w prawo, skacz na lewej nodze itp. ).
„Człowiek i jego działania” – rozmowa o właściwych i niewłaściwych zachowaniach człowieka wobec środowiska. „Jak człowiek zmienił świat?”- praca plastyczna - ( farby, kredki, pastele) – podzielić pionową kreską kartkę na pół – po lewej stronie rysujemy środowisko naturalne, a po prawej zmienione przez człowieka.
- Pracujemy z Kartą Pracy ze strony 1
WTOREK
„Jak pomóc naszej planecie?” – giełda pomysłów – dziecko podaje przykłady i rysuje na dużym arkuszu papieru. „Rakieta” – dzieci naśladują start rakiety.
„Co było na obrazku?” – pokazać dziecku dowolny obrazek, następnie zakryć go. Zadaniem dziecka jest zapamiętać i opowiedzieć co było na obrazku.
Tor przeszkód z elementami gimnastyki – dzieci idą raczkiem, potem robią trzy przysiady, kładą woreczek ( lub coś małego, pudełeczko na głowę przechodzą pod krzesłem, zdejmują woreczek i przechodzą pod stołem, potem na czworakach dochodzą do wyznaczonego miejsca – mety. Rodzic mierzy czas.
ŚRODA
„Co z tym można zrobić?” – szukają nowych zastosowań dla śmieci (przedmioty plastikowe, szklane, gazety, kartony, opakowania po różnych produktach, sznurki, zepsute zabawki – wytworzyć nowe przedmioty – grzebienie, wieszaki, reklamówki, papier toaletowy, wytłaczanki od jajek).
„Oburzony Ekoludek” - praca plastyczna - różne surowce wtórne, pudełka, plastikowe butelki, gazety, stare płyty – klej, nożyczki, taśma klejąca – wykonać należy postać Ekoludka dorysowując elementy twarzy.
- Pracujemy z Kartą Pracy strona
2 CZWARTEK
„Miasto” – praca plastyczna – dzieci wycinają z gazet prostokąty różnej wielkości i naklejają obok siebie pionowo tworząc miasto. Następnie nad nim węglem lub czarną farbą rysują spirale – dym.
„Kółko i krzyżyk” – grają nakrętkami w różnych kolorach. Rysują planszę i układają swoje nakrętki. Wygrywa ten kto pierwszy ułoży nakrętki w linii poziomej, pionowej lub na skos.
- Pracujemy z Kartą Pracy strona 3
PIĄTEK
Doświadczenie – zebrać wodę podczas deszczu, obserwować ją za pomocą lupy i porównać z wodą z kranu – określić przyczyny różnic. (woda deszczowa ma drobinki kurzu).
„Malarz”- zabawa – jeden uczestnik ma zasłonięte oczy. Mówi: - Stu, puk - Kto tam? - Malarz - Czego potrzebujesz? - Farby - Jakiego koloru? - Zielonego - To go poszukaj. Malarz szukam wymienionego koloru na ubraniu drugiej osoby.
- Pracujemy z KP str. 4
Pozdrawiam dzieci
Ciocia Asia
Linki do wykorzystania:
http://scholaris.pl/resources/run/id/49765
naśladuj ziemię
rysuj po śladzie
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-1.pdf
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna2-1.jpg
połącz i pokoloruj
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-wiosna.pdf
http://scholaris.pl/resources/run/id/49343
doświadczenia
www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ
deszczowa chmurka
https://www.youtube.com/watch?v=928PGLsReSM
23 kreatywne projekty „Zrób to sam”