główna zawartość strony

Witam Drogie Dzieci. Przed nami ostatni tydzień nauki na odległość. Zapraszam do korzystania z proponowanych zadań.

 

22.06.2020 poniedziałek „W górach”

1.„Rajd rowerowy” – dzieci kładą się na plecach i naśladują jazdę rowerem do słów rymowanki: Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek. Następnie wjeżdżają pod górkę – zwalniają, zjeżdżają z górki – przyśpieszają, jadą po prostej – bardzo szybko. Na koniec wymieniają wakacyjne miejsca, do których przyjechały.

 

2. „Góry to ……” – dzieci przyglądają się na mapę Polski, na dole mapy znajdują się góry-kolor brązowo- czerwony. Oto teraz kilka pytań, dzieci próbują na nie odpowiedzieć (mogą pomagać  rodzice).

  • Jak nazywają się góry występujące w Polsce?
  • Jak wyglądają góry?
  • Czym się od siebie różnią?
  • Co można robić w górach?
  • Jakie rośliny i zwierzęta można spotkać w górach?
  • Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku turystycznym ?
Zadania od 22 czerwca 2020

3. „Góry, nasze góry” Rodzic czyta wiersz, natomiast dzieci uważnie wsłuchują się w wiersz: Wytłumaczenie pojęć: hale, baca.

„Góry, nasze góry” Janina Porazińska

Góry, nasze góry Janina Porazińska

Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.

Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity.

Po lekturze wiersza R. zadaje dzieciom pytania:

  • Kto to jest góral?
  •  Gdzie góral wypasa owce?
  • Co to są hale?
  • Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na hali?

4. Zapraszam do obejrzenia filmu o najwyższych górach w Polsce.

Najwyższy szczyt polskich Tatr to – RYSY

Najwyższy szczyt całych Tatr  to- GERLACH

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=Y_rSpvkrSRU&feature=emb_title

 

R. Prezentuje napis Tatry, który dzieci odczytują. Następnie dzieci starają się odczytać nazwy rzek, które mają swoje źródła w Tatrach, oraz nazwy miejscowości z tego regionu. R. wspólnie z dziećmi omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy

5. „Pejzaż górski”- do wykonania praca plastyczna,  na białej kartce papieru namalujcie farbami pejzaż górski.

Poniżej prezentuję przykładowy pejzaż:

Zadania od 22 czerwca 2020

6. Uzupełnianie kart pracy: Praca z KP4.43a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce. 

Dzieci odczytują samodzielnie wyrazy: TATRY, HALE, BACA, OWCE.

 

23.06.2020 wtorek „Nad wodą”

 

1.„Nad morzem” –R. prezentuje dziecku na mapie Polski obszar Morza Bałtyckiego. Zachęca dziecko do podawania nazw państw, które mają dostęp do morza, odczytuje nazwy polskich rzek, które do niego uchodzą. Następnie R. pokazuje dziecku zdjęcia przedstawiające krajobraz morski: mewy, fale i wiatr. Zadaniem dziecka jest rozpoznawanie i wyodrębnienie głoski w nagłosie i wygłosie wyrazów: mewyfalewiatr i ułożenie nowych zaczynających się od wyodrębnionych głosek (wyrazy powinny być związane z morzem). mapa Polski, zdjęcia przedstawiające krajobraz morski, mewy, fale i wiatr.

2.„Plażowe zagadki” – R. wskazuje dziecku żółty materiał ułożony na podłodze i zwraca uwagę na przedmioty, które są pod nim schowane. Wyjaśnia, na czym będzie polegała zabawa: Wiatr wiejący na plaży przykrył piaskiem różne przedmioty. Waszym zadaniem jest odgadnięcie za pomocą dotyku, co ukryło się pod piaskiem. Następnie dziecko dotyka rzeczy spod materiału, odgaduje, co to za przedmiot, dzieli jego nazwę na sylaby i głoski, przelicza je, podaje pierwszą i ostatnią głoskę, oraz wyraz, który rymuje się z daną nazwą.

3.„Zapamiętaj ten wzór” – R. układa ze sznurka na dywanie wzór fali. Dziecko chodzi wzdłuż sznurka drobnymi kroczkami. Następnie rodzic usuwa sznurek, a dziecko idzie według zapamiętanego wzoru. 

4.„Tacki z piaskiem” – zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem tacek z piaskiem do rysowania. Dziecko wykonuje rysunki według własnego pomysłu – palcem, patykiem, drugą stroną kredki. Następnie odwzorowuje gotowy obrazek na papierze. Mogą także posmarować wybrane elementy obrazka klejem i posypać je piaskiem.

5.Zabawa językowa „Powiedz to jak najszybciej!” Wymień w ciągu 20 sekund jak najwięcej słów związanych z plażą lub wakacjami. (np. leżak, piłka plażowa, koc, …., itd.). Możecie zaprosić do zabawy kolegę i sprawdzić, kto wymieni więcej słów.

6. Praca z KP4.44a – łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek według instruk­cji, zapisywanie i obliczanie działania.
Praca z KP4.44b – podawanie nazw obrazków, dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab.

 

24.06.2020 środa „Bezpieczne wakacje”

 

1.Wakacyjne rady wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści. R. mówi: Żeby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musicie zachowywać się w odpowiedni sposób. Posłuchajcie wiersza z wakacyjnymi radami i postarajcie się je zapamiętać.

Wakacyjne rady Wiera Badalska

Głowa nie jest od parady,

służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda

chłodna, bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! –

bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,

ale ważna rada:

– idąc na wycieczkę pieszą

dobre buty wkładaj!

Po lekturze wiersza R. rozmawia z dzieckiem na temat jego treści. Prosi o wymienienie

i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły.

 

2.„Przestrzegaj zasad” – przypomnijcie dzieci sobie numery alarmowe w razie wystąpienia niebezpiecznego zdarzenia. Ale najpierw obejrzyjcie film o dwóch niesfornych myszkach.  

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=0iidgRGFl60&feature=emb_title

112- numer alarmowy

999- Pogotowie Ratunkowe

998-  Straż Pożarna

997-  Policja

 

3. Nauka rozpoznawania znaków, które informują co wolno a czego robić nie wolno, ze względu na możliwe niebezpieczeństwo. 

Zadania od 22 czerwca 2020

Porównajcie proszę kształty i kolory znaków. Zapamiętajcie ich wygląd, bo może przydadzą się Wam na turystycznych szlakach. 

4. Praca z KP4.45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła.

Praca z KP4.45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach.  

Praca z KP4.48 – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów.

 

25.06.2020 czwartek „Mój przyjaciel” 

1. Rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel. R. zadaje pytania naprowadzające: Kogo nazywamy przyjacielem?

Czym przyjaciel różni się od kolegiJak powinien się zachowywać przyjaciel? Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?.

Dzieci kończą zdanie: Mój przyjaciel jest… – starają się dodać jak najwięcej określeń.

 

2.„Koleżanki i koledzy” – R. proponuje dzieciom wykonanie pamiątkowej planszy przedstawiającej fotografie lub rysunki wszystkich dzieci z grupy. R. przygotowuje karton w dużym formacie.

Dzieci wykonują ramki na zdjęcia z W53. Rysują na kartkach swoje portrety, następnie umieszczają portrety w ramkach i naklejają je na dużym kartonie. Następnie wykonują portrety koleżanek i kolegów z grupy – naklejają je na karton. Dzieci przygotowują karteczki z imionami, przyklejają je pod ramkami z portretami. Na koniec dziecko wskazuje swój portret na planszy, mówi, z kim z grupy lubiło się bawić w mijającym roku.

 

3. Praca z KP4.46a – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami.
Praca z KP4.46 b – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw wykreślance.

 

4.Zabawy ruchowe przy piosence Po łące biega lato odtwarzanie rytmu piosenki za pomocą dostępnych instrumentów perkusyjnych.

 

5. Eksperyment Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44. Fajna zabawa. Spróbujcie dzieciaczki.

 

26.06.2020 piątek „Wakacje tuż, tuż”

 

1.„Zakończenie roku” – R. przeprowadza z dzieckiem rozmowę na temat kończącego się roku przedszkolnego, Ważne, by rodzic budował w dzieciach pozytywne skojarzenie ze szkołą, zachęcał do podtrzymywania przedszkolnych znajomości

- Co najbardziej utkwiło ci w pamięci z tego roku, który minął?

- Z kim najbardziej lubiłaś/łeś się bawić?

-  Czym lubiłaś/łeś się bawić?

- Czego się nauczyliście w tym roku?

- Dokąd pójdziecie po wakacjach?

-Czym szkoła różni się od przedszkola?

 Teraz czeka na Was przygoda, lato, uśmiech, zabawa, słońce gorące, plaża i piasek.

 

2. Lato wreszcie! – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

Lato wreszcie! Urszula Kozłowska

Już walizki w bagażniku, torba, plecak, pięć koszyków…

Czy na pewno wszystko mamy?! Bo za chwilę wyjeżdżamy!

Tata już przy kierownicy, denerwuje się i krzyczy.

Szkoda przecież każdej chwili! – Jedźmy w końcu, moi mili!

Lato, lato, lato wreszcie Nie będziemy siedzieć w mieście!

Wszyscy więc wsiadają prędko: Dziadek Władek z wielką wędką,

Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek, Mama (niosąc stos kanapek),

Moja siostra z parasolką i braciszek z deskorolką,

potem ja z piłkami dwiema… lecz już dla mnie miejsca nie ma!

Lato, lato, lato wreszcie, Czy będziemy siedzieć w mieście?

Tata mówi: – Nie ma strachu, jeszcze miejsce jest na dachu.

Więc mi trochę zrzedła minka: – Ja na dachu? Ja… dziewczynka?

Tata tylko kręci głową: – Cóż za pomysł, daję słowo?!

Oj! Córeczko moja mała, coś ty sobie ubzdurała?

Lato, lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście!

Już na dachu stos bagaży, a ja uśmiech mam na twarzy.

Siedzę sobie obok mamy, no i wreszcie wyjeżdżamy!

Słońce nam wskazuje drogę – już doczekać się nie mogę!

Wiem, że w dali na nas czeka Las szumiący, łąka, rzeka…

Lato, lato, lato wreszcie, Nie będziemy siedzieć w mieście!

Rodzic  rozmawia z dzieckiem na temat treści wiersza: O czym jest wiersz? Dokąd wyjeżdżają bohaterowie wiersza? Co ze sobą zabierają?

 

3. „Pociągi przyjaźni” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po pokoju rytmicznie, powtarzając tekst (szybko albo wolno): Pociąg przyjaźni szybko mknie, jedzie przez lasy oraz wsie. Na wakacje wyjeżdżamy i przedszkole już żegnamy. Uuu, szuszuszuszu, szu, szu, szu.

 

4. „Moja wyspa” – praca techniczna. R. przygotowuje materiał plastyczny i przyrodniczy: piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, masę solna, plastelinę. Daje dzieciom także rolki po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, plastelinę, drobne koraliki. Dzieci przygotowują swoją wyspę na talerzyku jednorazowym, wypełniają go grubą warstwą masy solnej z piaskiem, którą zagospodarowują według własnego pomysłu. Na koniec opowiadają o swoich wyspach – co się na nich znajduje, jak można spędzić na nich czas, z kim chciałyby się tam znaleźć. • talerzyki jednorazowe, masa solna, piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, rolki po papierze toaletowym, zakrętki plastikowe, plastelina, drobne koraliki, zielona krepina, przezroczysta folia

 

5. Praca z KP4.47a – rozwiązywanie rebusów i rysowanie po śladzie i według instrukcji.

Praca z KP4.47b – rysowanie wakacyjnych planów.

Praca z KP4.48b – kącik grafomotoryczny, łączenie liczb od najmniejszej do największej, kolorowanie liter, odczytywanie napisu.

 

 

Poniedziałek 29.06.2020

1. Zagadki

a) W cieniu jego się schowasz, gdy jesteś na plaży,

a słońce z wysoka,

bardzo mocno praży. /parasol plażowy/

 

b) Ochroni cię przed wiatrem,

kiedy jesteś na plaży.

Poczujesz wtedy jak mocno letnie słońce praży. /parawan/

 

c) Człowiek za burtą!

O tam!

Widać ręce, głowę!

Rzucić trzeba prędko, koło…. /ratunkowe/  

 

d)Nie leży na plaży, wypatruje oczy,

gdy potrzebna pomoc, szybko w wodę skoczy. /ratownik/

 

e) Stoi nad morzem,

nigdy nad rzeką,

jej światło widać bardzo daleko. /latarnia morska/

 

2. Co się kojarzy z morzem? Dzieci dostają karteczki z wyrazami: fala, pies, piasek, nos, but, mewa, lis, woda, ryba, kot, lato. Starają się samodzielnie odczytać wyrazy i wybierają te kartki, które kojarzą im się z wakacjami nad morzem. Dzielą wyrazy na sylaby i na głoski. Określają pierwszą głoskę wyrazu i stwierdzają czy jest to samogłoska czy spółgłoska.

 

30.06.2020  wtorek

1. Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania;

Działania matematyczne,  dzieci dostają przedmioty, które posłużą za liczmany. Rodzic czyta treść poniższych zdań, a dziecko manipulując przedmiotami, przelicza i podaje wynik. Następnie dziecko podaje działanie jakie musiało wykonać by rozwiązać zadanie (np. pięć dodać trzy jest równe osiem). Chętne dzieci mogą zapisywać na kartce równania (5+3=8).

-Tata złowił 4 duże ryby i 2 małe. Ile ryb złowił tata?

-Po plaży chodziło 5 mew i 4 łabędzie. Ile ptaków było na plaży?

-Krzyś obserwował statki. Najpierw przypłynęły 2, a potem jeszcze 6. Ile statków widział Krzyś?

-Do portu wpłynęły 4 żółte żaglówki i 5 niebieskich. Ile żaglówek wpłynęło do portu?

-Po plaży chodziło 9 mew, ale 3 odleciały. Ile mew zostało na plaży?

-Ada znalazła 2 żółte muszelki, 3 niebieskie i 1 różową. Ile muszelek znalazła Ada?

-Olek znalazł 7 kamieni, ale 2 zgubił. Ile kamieni zostało Olkowi?

-Mama kupiła 8 pocztówek, ale 3 oddała Kasi. Ile pocztówek zostało mamie? Następnie rodzic czyta poniższe działania, a zadaniem dziecka jest wymyślić treść zadania do usłyszanego działania: 3+4=7  2+3=5  5-1=4  6-3=3

 

2. Mam dla Was ostatnie zadanie do wykonania  przed wakacjami!

Wykonajcie proszę wakacyjną żaglówkę według własnego pomysłu.

W wolnej chwili jeśli będziecie mieli ochotę narysujcie jakąś fajną sytuację z kilku lat przedszkola, którą miło wspominacie. Poproszę o nadesłanie pracy.

Poniżej  prezentuję kilka pomysłów które mogą Was zainspirować:

Zadania od 22 czerwca 2020

W wolnej chwili jeśli będziecie mieli ochotę narysujcie jakąś sytuację z przedszkola, którą lubicie najbardziej robić, miło wspominacie. Poproszę o nadesłanie pracy