główna zawartość strony

Zadania na 14 - 17 kwietnia 2020 r.

Witam dzieci oraz rodziców z grupy Krasnoludki. W tym tygodniu dziecko utrwali informacje na temat pracy rolnika: jego obowiązki w gospodarstwie wynikające z pory roku, pozna dawne i współczesne maszyny rolnicze, jakie zwierzęta hoduje rolnik w gospodarstwie,

14.04.2020 „Dzień w gospodarstwie”

• Ułóż wyrazy z rozsypanki i przelicz głoski w wyrazie.

O W T R S A D O P S O G O L R I K N K O W R A A D G R A Z O

• Drodzy rodzice proszę o przeczytanie dzieciom wiersza „Rozmowy zwierząt”, B. Kosowskiej:

1. Muu, muu, muu, tak krowa muczy.

Kto cię, krowo, tak nauczył?

Nikt nie uczył mnie muczenia,

Mówię muu od urodzenia.

A ponadto daję słowo,

Jestem bardzo mleczną krową.

2. Baran do owcy mówi: beee

Czego baran od niej chce?

Powiedz, owco ma kochana,

Ile mleka dałaś z rana?

Dałam dzisiaj dużo mleka,

Teraz na mnie fryzjer czeka.

3. Kukuryku, kukuryku

Co się dzieje w tym kurniku?

Kura jaja wysiaduje,

Kogut z dumą spaceruje,

Bo za chwilę już na świecie

Ma pojawić się ich dziecię.

4. Źrebię w stajni mamy szuka,

Rży, kopytkiem w ziemię stuka.

Gdzie ta mama się podziała?

Pewnie z tatą w świat pognała.

Klacz i ogier wnet wrócili,

Na wyścigach konnych byli.

5. Tak zwierzęta rozmawiają,

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

• Proszę porozmawiać z dziećmi na temat wiersza, zadać dzieciom pytania:

- Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

- O czym rozmawiały zwierzęta?

- Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?

- Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?

15.04.2020 „Na polu”

• Przeczytanie wiersza przez rodziców (dzieci, które umieją czytać, to próbują przeczytać ten wiersz samodzielnie).

"Wspólna praca" -Ludwik Wiszniewski

Kwaknął kaczor raz i drugi:

-Na podwórku widzę pługi…

Kwa, kwa! Wróbel siedzi na stodole:

-Już gospodarz jedzie w pole...

Ćwir, ćwir! Zając przysiadł na ugorze:

-Już gospodarz w polu orze…

Hop ,hop! Na podwórku kogut pieje:

-Już gospodarz w polu sieje...

Ko-ko! Na topoli kraczą wrony:

-Już koniki ciągną brony…

Kra-kra-kra! Teraz krzyczą wszyscy razem:

-Oraliśmy z gospodarzem! Hej, hej!

• Proszę o rodziców, aby zadali dzieciom pytania na temat wiersza:

- Jakie zwierzątka występowały w wierszu?

- Co robiły zwierzęta i o czym rozmawiały?

- Dzieci liczą ile jest wyrazów w zdaniu.

- Dzieci liczą ile jest lter i głosek w wyrazie: gospodarz, wróbel, kaczor.

• „Co tak smakuje” – zabawa sensoryczna. Mama przygotowuje słomki do napojów dla dziecka. Przygotowuje również w słoiczkach rożne płyny np.; sok z cytryny (może być lekko rozcieńczony wodą), mocno posłodzoną wodę i mocno osoloną wodę. Dzieci nie wiedza co znajduje się w pojemnikach. Zachęcamy do spróbowania przygotowanych płynów (zwracamy uwagę aby spróbowały małą ilość). Następnie dziecko ocenia smak i wymienia ulubione potrawy, smakołyki, które kojarzą mu się z tym smakiem.

16.04.2020 „Maszyny rolnicze”

• Wyjaśnienie trudnych pojęć: pług, brony, orka na przykładzie opowiadania:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=4eYtuGZYYHU&fbclid=IwAR076edjj8KUPHAEw5l6sqK4H-4xRaa6lh3PIzVuPJsoWSUtNQSZ_KuuGPY

• Obejrzyjcie film:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

- porozmawiaj z rodzicami, o tym, jak wygląda praca rolnika wiosną, latem, jesienią i zimą.

• Zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz?’ Rodzic mówi zdanie, jeśli jest ono prawdziwe, dziecko klaszcze w ręce. Jeśli jest ono fałszywe wstaje i tupie. Fałszywe zdania mogą być np. takie:

- Wieś jest większa od miasta.

- Zimą zbieramy z pola zboże.

- Krowy jedzą cukierki i ciasto.

- Traktor to maszyna do robienia naleśników.

- Jabłka rosną na grządce.

Prawdziwe zdania np.:

- Krowa i koza dają mleko.

- Koza jest większa od królika.

- Świnia mieszka w chlewiku

- Koń jest większy owcy

- Krowa ma rogi.

• Karta pracy do pokolorowania, pomalowania farbami lub wyklejenia plasteliną.

• Karty pracy, dla chętnych dzieci. Nauka poprzez kodowanie.

17.04.2020

Pamiętajcie o ćwiczeniach gimnastycznych:

Ćwiczenia przy piosence ze Świeżakami:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

• Zabawa ruchowa w parach “Taczki”. Dziecko klęka, podpiera się na rękach i wyciaga do tyłu wyprostowane nogi. Rodzic staje między nimi, łapie za kolana i unosi lekko do góry. W pozycji “taczki” Przechodzą na drugi koniec pokoju. W drodze powrotnej następuje zamiana ról.

• Zabawa ruchowa “Rozwijam się jak kwiat” przy muzyce “Walc kwiatów” Piotra Czajkowskiego

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=V8S4hvHavOc

Dziecko i rodzic leżą na plecach. Kolana są przyciągnięte do brzucha, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej. Zadaniem jest jak najwolniejsze wyprostowanie ramin i nóg a następnie wolne wstanie i taniec na paluszkach w rytmie walca.

• ,,Gąski”- zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa, każde dziecko raczej pamięta tą zabawę: Po jednej stronie stoi dziecko, które jest „mamą gąską”, po drugiej stronie – reszta dzieci, czyli „małe gąski”, pomiędzy nimi – dziecko „wilk”. Mama gąska woła: Gąski, gąski do domu, gąski odpo¬wiadają: Boimy się, mama gąska pyta: Czego?, gąski: Wilka złego, mama gąska: A gdzie on jest?, gąski: Za płotem! Mama gąska: Gąski, gąski do domu! Wszystkie dzieci biegną w stronę mamy gąski. Wilk – poruszając się jedynie wzdłuż wyznaczonej linii – próbuje złapać jak największą ilość gąsek poprzez dotknięcie ich.

• Wspólna zabawa z rodzicami przy piosence: „Rolnik sam w dolinie”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=BEozHFo2cRY

• „Rolnik w polu” - masażyk

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube.com/watch?v=PFvqcjlL0Gw

Pozdrawiam dzieci. Ciocia Justyna