główna zawartość strony

KOCHANE MOJE SZEŚCIOLATKI

Z OKAZJI WASZEGO ŚWIĘTA-(DNIA DZIECKA) PRAGNĘ WAM ZŁOŻYĆ NAJPIĘKNIEJSZE ŻYCZENIA.

ŻYCZĘ WAM KOCHANE DZIECI, BY WASZE DZIECIŃSTWO BYŁO JAK NAJLEPSZE I KOLOROWE, ORAZ BY TRWAŁO JAK NAJDŁUŻEJ

ŻYCZĘ WAM RÓWNIEŻ DUŻO UŚMIECHU I SMACZNYCH LODÓW,PRZYJACIÓŁ WSPANIAŁYCH I PREZENTÓW WIELE!!!

Pamiętająca o Was ciocia Justyna

W tym tygodniu kontynuujemy pracę zdalną. Temat przewodnim będzie „Dzień Dziecka”.

01.06.2020 „Nasze prawa i obowiązki”

1. „Mały człowiek” -zabawa ruchowa. Dzieci ilustrują ruchem treść wiersza:

Mały człowiek, duża sprawa. (dzieci przykucają, wstają i zataczają rękami koło)

Mały człowiek ma swe prawa. (dzieci rękami wskazują siebie)

Strzegąc praw tych należycie. (dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)

Układamy dziecku życie. (dzieci klaszczą, a następnie witają się przez podanie ręki).

2. „Kłębek przyjaźni”- Zaproście teraz Rodziców do wspólnej zabawy. R. musi przygotować kłębek wełny. Usiądźcie na dywanie. Kłębek wełny będziecie rozwijać- przekazywać jeden drugiemu wypowiadając swoje marzenie. Gry już każdy wypowie marzenie- trzymając w ręku włóczkę, rozpoczynamy kolejno zwijanie wełny- mówiąc o tym, co lubię robić z Rodziną.

3.”Prawda- nieprawda”. Zabawa ta, ćwiczy logiczne myślenie. Rodzic czyta poniższe stwierdzenia, jeśli dziecko potrafi czytać zachęcam do samodzielnego czytania. Jeśli zdanie będzie prawdziwe- zaklaszcz dłońmi, jeśli natomiast będzie nieprawdziwe- tupnij nogą w podłogę. Oto przykładowe stwierdzenia. Uważnie słuchajcie.

-Nikt nie może zmuszać mnie do robienia złych rzeczy.

-Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę.

-Nikt nie może czytać moich listów bez mojego pozwolenia.

-Mogę bawić się z kolegami/ koleżankami, które lubię i sobie wybiorę.

-Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.

-Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.

-Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.

4. Piosenka o prawach dziecka – wysłuchajcie piosenki. R. zaprasza do uważnego słuchania utworu. Piosenka mówi nam o prawach dzieci na całym świecie. Proszę Was, żebyście podczas słuchania postarali się zapamiętać, o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

1 zw. Mam prawo żyć

Mam prawo być sobą

Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.

Mam prawo kochać i kochanym być

Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.

Ref. Dziecka prawa poważna sprawa

Dziecka prawa to nie zabawa.

Mogę się śmiać

Może się dziać pięknie

Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.

Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych

Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.

Ref. Dziecka prawa poważna sprawa

Dziecka prawa to nie zabawa

2 zw. Mam prawo śnić

Mam prawo być inny

Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.

Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę

Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.

Ref. Dziecka prawa poważna sprawa

Dziecka prawa to nie zabawa.

5. Dzieci mają również swoje obowiązki, proszę Rodzic o przeczytanie dzieciom obowiązków)

- Kulturalnie i z szacunkiem odnosić się do rówieśników i osób dorosłych (szanowanie praw innych).

- Zachowywać się zgodnie z przyjętymi normami i zasadami akceptowanymi przez grupę i społeczność przedszkola.

- Służyć pomocą młodszym i słabszym.

- Przestrzegać zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim.

- Dbać o wspólne sprzęty i zabawki i estetykę otoczenia.

- Starać się w miarę możliwości wywiązywać się z przyjętych na siebie obowiązków.

- Respektować polecenia nauczyciela.

- Przyjaźnie odnosić się do świata przyrody. Oprócz obowiązków przedszkolnych macie również obowiązki w domu:

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

6. Uzupełnienie kart pracy KP4.29a – dopasowywanie treści przeczytanej przez Rodzica do obrazka: 1.prawo do wychowywania w rodzinie, 2.prawo do ochrony przed przemocą, 3.prawo do zbawy i wypoczynku, 4.prawo do wyrażania własnych poglądów, 5.prawo do opieki zdrowotnej, 6.prawo do edukacji.

KP4.29b – odczytywanie krótkich zdań, łączenie ich z odpowiednimi obrazkami, rysownie swoich obowiązków w domu i podczas zajęć.

02.06.2020 „Dzieci na świecie”

1. Do wysłuchania piosenka o dzieciach świata:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?time_continue=24&v=7K3_mSb1zRQ&feature=emb_logo

2. Dzieci z różnych stron świata:

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

Odpowiedzcie proszę na kilka pytań:

• Co rożni, a co łączy dzieci na całym świecie?

• Dlaczego jedne dzieci są wesołe a inne smutne?

• Jak można pomóc dzieciom smutnym?

Wiele dzieci mieszka w biednych krajach. Muszą pracować, aby pomóc rodzicom w utrzymaniu rodziny. W Ameryce Południowej dzieci pracują w kopalniach, pchają ciężkie wózki z węglem. Mali Afrykanie najczęściej spędzają czas na pastwiskach, pasąc bydło. Czy wiecie jak można pomóc niektórym dzieciom? Podpowiem, że są zbierane dary dla dzieci, organizowane akcje charytatywne a my możemy kupować produkty ze specjalnym znaczkiem UNICEF.

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

3. A teraz posłuchajcie wiersza pt. „Dzieci świata”

W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Też w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie , banany.

I dzieciom z całego świata,

Chcemy ręce uścisnąć mocno

I wierzymy, że dzielni z nich ludzie

Jak i z nas samych wyrosną.

-Opowiedzcie czy byliście kiedyś w innym kraju?

-A może na innym kontynencie?

-Czy wszyscy mówili tym samym językiem co Wy?

-Co ich od Was różniło?

- Co było podobne?

Myślę że odpowiedzi będą różne. Bo świat i ludzie go zamieszkujący są różnorodni. I bardzo dobrze. Poznając inne narody, inne kraje, ludzi wzbogacamy siebie samych i drugich o nowe informacje, pogłębiamy swoją wiedzę , poszerzamy horyzonty.

4. Zabawę plastyczna – „ Mój portret”

Będą potrzebne małe lusterka. Przeglądamy się w nich. Obserwujemy swoją twarz. Zwracamy uwagę na kolor oczu , włosów, uczesanie oraz cechy charakterystyczne np. (pieprzyki). Będziemy rysować tylko głowę i ramiona. Rysujemy swój portret kredkami. Gotowe portrety podpisujemy samodzielnie.

5. Uzupełnianie kart pracy KP4.30a-uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka.

KP4.30b-uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania.

03.06.2020 „ Z wizytą u moich rówieśników”

1. Zabawa: „Różnię się od ciebie…, jestem do ciebie podobny …”

Kochani ze względu, że jesteście w domu do tej zabawy możecie wykorzystać zdjęcia koleżanek/kolegów znajdujące się w naszej galerii, aby wskazać różnice i podobieństwa między dziećmi lub pobawić się z rodzeństwem Popatrzcie, każdy z nas ma nos, oczy, usta, uszy, włosy. Wszyscy mamy te same części ciała, ale przecież każdy z nas jest inny. Ludzie różnią się między sobą: jedni mają oczy niebieskie, inni zielone czy brązowe. Różnimy się między sobą nie tylko kolorem oczu czy kształtem nosa. Nosimy różne imiona. Mamy różne zdolności. Jedno dziecko umie ładnie rysować, drugie – śpiewać. Pomimo różnic każdy z nas jest tak samo ważny.

2. „Kto to jest?” – zabawa polisensoryczna. Zawiążcie oczka i spróbujcie rozpoznać mamę/ tatę rodzeństwo lub babcie/dziadka jedynie zmysłem dotyku. W tym celu dotyka ich włosów, twarzy, ubrania. Spróbujcie teraz odpowiedzieć na poniższe pytania:

• Co by było, gdyby wszyscy mieli takie same oczy, nosy, włosy?

• Czy chcielibyście żyć w świecie takich samych ludzi?

• Czy ludzie w innych krajach wyglądają tak samo jak ludzie w Polsce? Czym się różnią?

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

3. “Kolorowy pociąg” – wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.

A w pociągu olbrzymia gromada,

i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.

Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,

lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,

daję wam w podarku dwa duże kokosy,

a może nie wiecie, co to znaczy kokos?

To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie czoło chylę,

mam dla was figi i daktyle.

Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,

kto ma odwagę, niech wsiądzie.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki

i pałeczkami jem ryż z miseczki.

Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,

a mój podarek – chińska herbata.

Na zielonym stepie stado wołów pasam,

łapię dzikie konie za pomocą lassa.

Lasso to jest długa, bardzo długa lina,

a moja ojczyzna zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,

Francja ma słodkie winogrona.

Rodacy moi z tego słyną,

że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.

Kolorowy pociąg wesoła muzyka,

a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie.

Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.

Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,

a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

- Czy wiecie jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?

- Jak nazywają się kraje, z których pochodziły?

- Kto pierwszy wsiadł do pociągu?

- Kto wsiadł ostatni? - a myślicie, kto przyjechał na wielbłądzie?

- Kto je ryż pałeczkami?

4. Uzupełnienie kart pracy KP4.31a-odszukiwanie obrazków postaci na podstawie ich sylewt.

KP4.31b-odnajdywanie wspólnych cech dzieci na zdjęciach, rysowanie symboli.

5. Na zakończenie, proszę o wysłuchanie piosenki Majki Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4&feature=emb_title

04.06.2020 „Nasze marzenia…”

1.Zapraszam do nauki piosenki „Moja fantazja”:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=wRGwusndw0I&feature=emb_logo

La la la la la la la la la la la la la

To szkiełko wszystko potrafi,

Na każde pytanie odpowie,

Wystarczy wziąć je do ręki,

I wszystko będzie różowe.

Wystarczy wziąć je do ręki,

Dosypać ziarnko fantazji,

I już za chwilę można

Dolecieć aż do gwiazdy!

Fantazja, fantazja bo jest od tego,

Aby bawić się, aby bawić się,

Aby bawić na całego!

Fantazja, fantazja bo jest od tego,

Aby bawić się, aby bawić się,

Aby bawić na całego!

La la la la la la la la la la la la la

To szkiełko nigdy nie płacze,

Zawsze jest w dobrym humorze,

To szkiełko wszystko rozumie,

Każdemu chętnie pomoże.

Wystarczy wziąć je do ręki,

Ziarnko fantazji dosypać,

I już za chwilę można

Z Panem Kleksem w świat pomykać!

Bo Fantazja, fantazja jest od tego,

Aby bawić się, aby bawić się,

Aby bawić na całego.

Odpowiedzcie teraz proszę na kilka pytań:

• Jakie było szkiełko z piosenki?

• Co sprawiło że można było dolecieć aż do gwiazd?

• Jak inaczej możemy nazwać fantazję?

• Co to są marzenia?

• Czy marzenia są potrzebne ?

• Jakie są Wasze marzenia?

• Czy wszystkie marzenia się spełniają?

2. Teraz czas na zabawę plastyczną- „POCIĄG MARZEŃ”- potrzebne będą stare gazety, czasopisma, kolorowanki . Dziecko wycina obrazki przedstawiające rożne sprzęty przedmioty do zabawy/piłki, drabinki, skakanki ,lalki, klocki/ i nakleja na kartkę A4. Można dorysować niektóre elementy i zrobić ramki- będzie to kompozycja techniką Kolażu. Można wykonać kilka prac na kilku kartkach,połączyć je ze sobą i powstanie POCIĄG MARZEŃ .

3. A teraz poćwiczymy sobie pamięć- to będzie zabawa rodzinna, im więcej osób tym lepiej. Jedna osoba mówi: Na wyspę marzeń zabiorę………. I tutaj trzeba podać nazwę przedmiotu. Kolejna osoba powtarza nazwę przedmiotu podana przez pierwsza osobę i dodaje swoją. Zabawa trwa do czasu aż ktoś się pomyli.

4. Zabawy językowe:

• Kończenie rozpoczętego przez rodzica wyrazu (imion, przedmiotów) np. Da … (rek) pił … (ka) klo … (cek)

• Składanie w wyraz słów mówionych sylabami np. pa-ra-sol – parasol tem-pe-rów-ka – temperówka mo-ne-ta – moneta

• Dobieranie w pary wyrazów, które różnią się tylko jedną głoską np. koza-kosa. Rozsypanka wyrazowa do powyższego ćwiczenia: Ala, dama, mama, pije, Ola, bije, kosa, data, tata, koza

• Znajdź rym do podanych wyrazów: Lew – biedronka – ryba raki – kaczka – słoń – kot – głowa –

5. Uzupełnianie kart pracy: KP4.32a – rozwijanie umiejętności rozpoznawanie liter i czytania prostych wyrazów, rozwiajnie sprawności grafomotorycznej. KP4.32b – rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka, doskonalenie percepcji wzrokowej, doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

05.06.2020 – „Zabawy edukacyjne”

1.Przesyłam propozycję jak można się bawić w zadania matematyczne z dziećmi na przykładzie np. klocków duplo lub lego.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://dzieciakiwdomu.pl/category/zabawy/zabawy-matematyczne

2. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dzieci mogły je policzyć. Następnie układają przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dzieci wysypują z kubka liczmany i liczą. Kto miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie. R. uderza w metalowy trójkąt, a dzieci odtwarzają dźwięki za pomocą liczmanów, odpowiednio je podpisując. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy R. uderza w trójkąt, a dzieci podskakują tyle razy ile dźwięków słyszą.

3. Zagadki matematyczne:

1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?

2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?

3) Którą dłoń podajemy na powitanie?

4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?

5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?

6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?

7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?

8) Ile to jest razem 3 i 3?

9) Ile boków ma trójkąt?

Pozdrawiam wszystkie dzieci oraz Rodziców. Przyjemnej zabawy połączonej z edukacją.