główna zawartość strony
Drodzy Rodzice. Przesyłam tygodniowy rozkład zajęć do zrealizowania w warunkach domowych. Mimo całej tej sytuacji, postarajcie się miło spędzić czas ze swoim dziećmi, bawiąc się w przedszkole. Mam nadzieję, że zajęcia które zaproponowałam sprawią Wam frajdę, a zajmą tylko około 20 minut. Do zobaczenia wkrótce!!!
TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC
Dzień 1. Koszyczek wielkanocny
Cel ogólny: − rozwijanie mowy.
1. O poranku proponuję wykonać ćwiczenia oddechowe– dmuchanie przez rurki do napojów na kuleczki z waty tak, aby się turlały. Można również użyć piórek, nitek, kawałka papieru…
2. Przeczytajcie dzieciom krótki wierszyk J. Koczanowskiej, pt. „Wielkanoc”:
W wielkanocnym koszyczku, przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę, przerwał spór pisanek.
3. Porozmawiajcie przez chwilkę nt. wiersza:
− Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?
− O co się kłóciły?
− Jak skończył się spór?
4. Na koniec proszę rodzica o narysowanie na kartce dużej pisanki. Zadaniem dziecka będzie ją ozdobić – można pokolorować ją kredkami, ozdobić kolorowym papierem lub innym materiałem, który macie w domu. Jeśli macie ochotę, po wykonaniu pracy, prześlijcie zdjęcie na grupowy Messenger, tak aby dzieci mogły widzieć swoje prace.
Dzień 2. Liczymy pisanki
Cel ogólny: − rozwijanie umiejętności liczenia.
1. Zabawa ruchowo-zręcznościowa – Przenosimy jajko.
Dzieci przenoszą na łyżce jajko, starając się, żeby nie spadło z łyżki. Jeśli jajko jest surowe, można je na koniec rozbić, a rodzic niech opowie, co znajduje się w środku. Jeśli jajko będzie ugotowane, potem możecie je wspólnie zjeść (nie zapomnijcie nazwać części jaja: białko, żółtko).
2. Tu pisanka, tam pisanka – ćwiczenia matematyczne.
Proszę rodziców o schowanie w domu czterech sylwet jajek(najlepiej w różnych kolorach, choć to niekonieczne). Dzieci odszukują je wg instrukcji słownej rodzica, np. pójdź prosto przed siebie i stań obok łóżka, następnie ukucnij i zajrzyj pod łóżko (w ten sposób dziecko ćwiczy orientację przestrzenną). Można też zabawić się w doskonale znaną rodzicom zabawę Ciepło-zimno(kiedy dziecko zbliża się do ukrytej pisanki, rodzic mówi: ciepło, cieplej, gorąco, a kiedy się oddala: zimno, zimniej, mróz). Po odnalezieniu jajek przeliczcie je oraz nazwijcie kolory i porównajcie kolor do czegoś, np. żółty jak słońce itp.
3. Na koniec posłuchajcie i zaśpiewajcie dobrze znaną i lubianą przez dzieci piosnkę:
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Dzień 3. Wielkanocne cuda
Cel ogólny: − umuzykalnienie dzieci.
1. Proszę, abyście dziś wspólnie wysiali rzeżuchę na mokrej wacie. Zdąży urosnąć do świąt :) Poproście dzieci, aby przypomniały Wam, czego potrzebuje roślina żeby żyć.
2. Następnie włączcie piosenkę o zającu – jest wesoła i wpada w ucho. Na pewno zaśpiewacie ją wspólnie nie raz.
Oto tekst:
Zając długie uszy ma trala la, trala la,
nosek słodki oczka dwa hopsa, hopsa sa.
Każdy zając skacze: - HOP, HOP, HOP, HOP, HOP, HOP, HOP
Jeden skok, drugi skok…
Teraz wszyscy: HOP!
A to link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
Dzień 4. Ale zając
Cel ogólny: − rozwijanie sprawności manualnej.
1. Porozmawiajcie z dziećmi na temat przedświątecznych porządków w domach.
− Dlaczego w domach robione są teraz porządki?
− Co robią rodzice? Zabawcie się w kalambury –na zmianę pokazuje sobie różne domowe czynności, np. odkurzanie, zamiatanie i zgaduje o czym mowa.
2. Wykonajcie wspólnie zająca do wielkanocnego koszyka. Nie potrzeba wiele a zając jest uroczy. Podzielcie się z innymi zdjęciem waszego zająca. Oto link do filmu instruktażowego:
https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8
Dzień 5. Opowiadamy o kurczątkach Cel ogólny: − rozwijanie mowy.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa Kura i kurczątka. Dzieci chodzą po domu, rodzic stuka rytmicznie w garnek lub miskę (w zastępstwie tamburyno ;) dzieci są kurczątkami, które chodzą po domu (po podwórku). Na hasło Kurczątka do domu!, kurczątka biegną do domków – obręczy (ułożonych z kawałka sznurka lub paska w zastępstwie szarf) rozłożonych wcześniej przez rodzica na podłodze. Dźwięk pukania w miskę lub garnek ponownie zachęca kurczątka do spaceru po domu – podwórku.
2. Poproście dzieci, aby opowiedziały Wam o filmie, który wspólnie oglądaliśmy w przedszkolu: jak wykluwa się kurczaczek? Można go zobaczyć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=whsdyV0O318
https://www.youtube.com/watch?v=mz_Z_FrGNU4
Porozmawiajcie z dziećmi nt. tego co widziały.
3. Wieczorem opowiedzcie lub przeczytajcie dzieciom bajkę „Brzydkie kaczątko”. Bardzo pouczająca i wzruszająca (jedna z moich ulubionych). Zwróćcie uwagę na to, jak czuło się kaczątko, kiedy inne zwierzątka nie chciały się z nim bawić i drwiły z niego bo wyglądało inaczej.