główna zawartość strony

Drodzy Rodzice. Przesyłam tygodniowy rozkład zajęć do zrealizowania w warunkach domowych. Mimo całej tej sytuacji, postarajcie się miło spędzić czas ze swoim dziećmi, bawiąc się w przedszkole. Mam nadzieję, że zajęcia które zaproponowałam sprawią Wam frajdę, a zajmą tylko około 20 minut. Do zobaczenia wkrótce!!!

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC

Dzień 1. Koszyczek wielkanocny

Cel ogólny: − rozwijanie mowy.

1. O poranku proponuję wykonać ćwiczenia oddechowe– dmuchanie przez rurki do napojów na kuleczki z waty tak, aby się turlały. Można również użyć piórek, nitek, kawałka papieru…

2. Przeczytajcie dzieciom krótki wierszyk J. Koczanowskiej, pt. „Wielkanoc”:

W wielkanocnym koszyczku, przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać tuż obok rzeżuchy,

zielonej i puszystej jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę, przerwał spór pisanek.

3. Porozmawiajcie przez chwilkę nt. wiersza:

− Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?

− O co się kłóciły?

− Jak skończył się spór?

4. Na koniec proszę rodzica o narysowanie na kartce dużej pisanki. Zadaniem dziecka będzie ją ozdobić – można pokolorować ją kredkami, ozdobić kolorowym papierem lub innym materiałem, który macie w domu. Jeśli macie ochotę, po wykonaniu pracy, prześlijcie zdjęcie na grupowy Messenger, tak aby dzieci mogły widzieć swoje prace.

Dzień 2. Liczymy pisanki

Cel ogólny: − rozwijanie umiejętności liczenia.

1. Zabawa ruchowo-zręcznościowa – Przenosimy jajko.

Dzieci przenoszą na łyżce jajko, starając się, żeby nie spadło z łyżki. Jeśli jajko jest surowe, można je na koniec rozbić, a rodzic niech opowie, co znajduje się w środku. Jeśli jajko będzie ugotowane, potem możecie je wspólnie zjeść (nie zapomnijcie nazwać części jaja: białko, żółtko).

2. Tu pisanka, tam pisanka – ćwiczenia matematyczne.

Proszę rodziców o schowanie w domu czterech sylwet jajek(najlepiej w różnych kolorach, choć to niekonieczne). Dzieci odszukują je wg instrukcji słownej rodzica, np. pójdź prosto przed siebie i stań obok łóżka, następnie ukucnij i zajrzyj pod łóżko (w ten sposób dziecko ćwiczy orientację przestrzenną). Można też zabawić się w doskonale znaną rodzicom zabawę Ciepło-zimno(kiedy dziecko zbliża się do ukrytej pisanki, rodzic mówi: ciepło, cieplej, gorąco, a kiedy się oddala: zimno, zimniej, mróz). Po odnalezieniu jajek przeliczcie je oraz nazwijcie kolory i porównajcie kolor do czegoś, np. żółty jak słońce itp.

3. Na koniec posłuchajcie i zaśpiewajcie dobrze znaną i lubianą przez dzieci piosnkę:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Dzień 3. Wielkanocne cuda

Cel ogólny: − umuzykalnienie dzieci.

1. Proszę, abyście dziś wspólnie wysiali rzeżuchę na mokrej wacie. Zdąży urosnąć do świąt :) Poproście dzieci, aby przypomniały Wam, czego potrzebuje roślina żeby żyć.

2. Następnie włączcie piosenkę o zającu – jest wesoła i wpada w ucho. Na pewno zaśpiewacie ją wspólnie nie raz.

Oto tekst:

Zając długie uszy ma trala la, trala la,

nosek słodki oczka dwa hopsa, hopsa sa.

Każdy zając skacze: - HOP, HOP, HOP, HOP, HOP, HOP, HOP

Jeden skok, drugi skok…

Teraz wszyscy: HOP!

A to link do piosenki:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

Dzień 4. Ale zając

Cel ogólny: − rozwijanie sprawności manualnej.

1. Porozmawiajcie z dziećmi na temat przedświątecznych porządków w domach.

− Dlaczego w domach robione są teraz porządki?

− Co robią rodzice? Zabawcie się w kalambury –na zmianę pokazuje sobie różne domowe czynności, np. odkurzanie, zamiatanie i zgaduje o czym mowa.

2. Wykonajcie wspólnie zająca do wielkanocnego koszyka. Nie potrzeba wiele a zając jest uroczy. Podzielcie się z innymi zdjęciem waszego zająca. Oto link do filmu instruktażowego:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

Dzień 5. Opowiadamy o kurczątkach Cel ogólny: − rozwijanie mowy.

1. Zabawa orientacyjno-porządkowa Kura i kurczątka. Dzieci chodzą po domu, rodzic stuka rytmicznie w garnek lub miskę (w zastępstwie tamburyno ;) dzieci są kurczątkami, które chodzą po domu (po podwórku). Na hasło Kurczątka do domu!, kurczątka biegną do domków – obręczy (ułożonych z kawałka sznurka lub paska w zastępstwie szarf) rozłożonych wcześniej przez rodzica na podłodze. Dźwięk pukania w miskę lub garnek ponownie zachęca kurczątka do spaceru po domu – podwórku.

2. Poproście dzieci, aby opowiedziały Wam o filmie, który wspólnie oglądaliśmy w przedszkolu: jak wykluwa się kurczaczek? Można go zobaczyć tutaj:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=whsdyV0O318

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=mz_Z_FrGNU4

Porozmawiajcie z dziećmi nt. tego co widziały.

3. Wieczorem opowiedzcie lub przeczytajcie dzieciom bajkę „Brzydkie kaczątko”. Bardzo pouczająca i wzruszająca (jedna z moich ulubionych). Zwróćcie uwagę na to, jak czuło się kaczątko, kiedy inne zwierzątka nie chciały się z nim bawić i drwiły z niego bo wyglądało inaczej.