główna zawartość strony

Witam Państwa!

Ten tydzień poświęcimy wiośnie, której nadejście nas ominęło. Dzieci będą miały okazję posmakować wiosennych warzyw, rozpoznawać je po smaku, zapachu, opisywać ich wygląd by w końcu przygotować zdrowe kanapki.

PONIEDZIAŁEK

 „Wiosenna orkiestra” – wydobywanie dźwięków z przedmiotów codziennego użytku (gazety, łyżki, klocki). Z jakimi dźwiękami kojarzy się wiosna – szybkimi, wolnymi, smutnymi, wesołymi i dlaczego?

 "Wiosenna opowieść” – rysowanie dłońmi i farbami na dużym arkuszu lub starej gazecie według własnego pomysłu.

WTOREK

 „Jakie smaki kojarzą nam się z wiosną?” – tworzenie karty badacza – nowalijki : rzodkiewka, pomidor, sałata, ogórek, szczypiorek, rzeżucha, natka pietruszki – dzieci smakują warzywa, określają ich smak, kolor, zapach – dobierają do niego napis.

 „Zdrowe kanapki”- wspólnie z rodzicami dzieci przygotowują kolorowe kanapki z warzywami.

 „Wiosenne drzewo” - malowanie farbami liścia kapusty pekińskiej i przyciskanie go do papieru, dorysowanie pnia.

ŚRODA

 Poćwiczmy:

- „Żabki” – dzieci poruszają się po pokoju, wykonują przysiad, ręce między stopami i naśladują skaczące żabki.

- „Bociany” – dzieci poruszają się naśladując bociany, unoszą wysoko kolana, klaszczą w dłonie pod kolanami i mówią kle, kle, kle.

- Ilustrują ruchem treść piosenki „Głowa, ramiona, kolana piety” pokazują odpowiednie części ciała.

- „Skaczące koniki polne” – dzieci naśladują skaczące koniki polne.

CZWARTEK

 Zabawa relaksacyjna – „Masaż ślimaków” – w parze z rodzicem – jedno rysuje drugiemu na plecach muszlę ślimaka, kreśląc ją wielokrotnie.

 „Ślimak z gazety” – tworzenie ślimaka z papieru kolorowego i czarno-białych gazet

PIĄTEK

 Zabawa w niedokończone zdania : „Lubię wiosnę za….”

 „Drzewo z bibuły” – tworzenie na dużym arkuszu papieru wiosennego drzewo z papieru pakowego i bibuły.

 Wyklejanie ślimaka na kartce z kawałków kolorowego sznurka.

Bawcie się dobrze !

Ciocia Renata