główna zawartość strony

Drodzy Rodzice!

Przed nami ważny tydzień – ochrona środowiska. Porozmawiajcie z dziećmi, które przedmioty stworzyła natura, a które są dziełem człowieka. Przypominać będziemy zasady segregowania śmieci i jak powstaje smog.

PONIEDZIAŁEK

 Zabawa ruchowa usprawniająca lateralizację „Szymon mówi” – jedna osoba robi to co powie druga (dotknij lewego ucha, biegnij w prawo, skacz na lewej nodze itp. ).

 „Człowiek i jego działania” – rozmowa o właściwych i niewłaściwych zachowaniach człowieka wobec środowiska. „Jak człowiek zmienił świat?”- praca plastyczna - ( farby, kredki, pastele) – podzielić pionową kreską kartkę na pół – po lewej stronie rysujemy środowisko naturalne, a po prawej zmienione przez człowieka.

WTOREK

 „Jak pomóc naszej planecie?” – giełda pomysłów – dziecko podaje przykłady i rysuje na dużym arkuszu papieru.

 „Rakieta” – dzieci naśladują start rakiety.

 „Co było na obrazku?” – pokazać dziecku dowolny obrazek, następnie zakryć go. Zadaniem dziecka jest zapamiętać i opowiedzieć co było na obrazku.

 Tor przeszkód z elementami gimnastyki – dzieci idą raczkiem, potem robią trzy przysiady, kładą woreczek ( lub coś małego, pudełeczko na głowę przechodzą pod krzesłem, zdejmują woreczek i przechodzą pod stołem, potem na czworakach dochodzą do wyznaczonego miejsca – mety. Rodzic mierzy czas.

ŚRODA

 „Co z tym można zrobić?” – szukają nowych zastosowań dla śmieci (przedmioty plastikowe, szklane, gazety, kartony, opakowania po różnych produktach, sznurki, zepsute zabawki – wytworzyć nowe przedmioty – grzebienie, wieszaki, reklamówki, papier toaletowy, wytłaczanki od jajek).

 „Oburzony Ekoludek” - praca plastyczna - różne surowce wtórne, pudełka, plastikowe butelki, gazety, stare płyty – klej, nożyczki, taśma klejąca – wykonać należy postać Ekoludka dorysowując elementy twarzy.

CZWARTEK

 „Miasto” – praca plastyczna – dzieci wycinają z gazet prostokąty różnej wielkości i naklejają obok siebie pionowo tworząc miasto. Następnie nad nim węglem lub czarną farbą rysują spirale – dym.

 „Kółko i krzyżyk” – grają nakrętkami w różnych kolorach. Rysują planszę i układają swoje nakrętki. Wygrywa ten kto pierwszy ułoży nakrętki w linii poziomej, pionowej lub na skos.

PIĄTEK

 Doświadczenie – zebrać wodę podczas deszczu, obserwować ją za pomocą lupy i porównać z wodą z kranu – określić przyczyny różnic. (woda deszczowa ma drobinki kurzu).

 „Malarz”- zabawa – jeden uczestnik ma zasłonięte oczy. Mówi:

- Stu, puk

- Kto tam?

- Malarz

- Czego potrzebujesz?

- Farby

- Jakiego koloru?

- Zielonego

- To go poszukaj.

Malarz szukam wymienionego koloru na ubraniu drugiej osoby.

Dla chętnych ogłaszam konkurs na najciekawszą zabawkę skonstruowaną z odpadów.