główna zawartość strony

Drodzy Rodzice!

Ten tydzień będzie dotyczył emocji i uczuć. Dziecko utrwali nazwy i cechy charakterystyczne różnych uczuć. Będą uczyły się rozpoznawać emocje nie tylko własne, odróżniać emocje przyjemne i nieprzyjemne. Zachęcamy dzieci, by próbowały określić swoje lęki i znaleźć wspólnie sposób na ich pokonanie. Dziecko poćwiczy pisanie, rozwiązywanie prostych zadań matematycznych – przeliczanie, porównywanie i uporządkowanie zbiorów. Utrwalamy poznane cyfry, poćwiczmy logiczne myślenie , spostrzegawczość. Pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych związanych z tematyką warzyw i owoców.

Powodzenia! Ciocia Renata.

PONIEDZIAŁEK

 „Emocje” – układanie diagramu, doskonalenie umiejętności głoskowania, odgadywanie emocji po minie- opisywanie cech charakterystycznych. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4. 19 b. Zagadki do ułożenia diagramu:

1.Służy do mierzenia czasu. Po angielsku clock.

2 Budynek, w którym mieszkamy. Po angielsku house.

3 Żółty owad w czarne paski. Po angielsku bee.

4 Następuje po dniu. Po angielsku night.

5 Polska to nasz….. Po angielsku country.

6 Kolorowe do rysowania. Musi wyjść hasło EMOCJE.

 „Emocjonalny autoportret” – zajęcia plastyczne z użyciem lusterek.

– losujemy stan emocji – smutny, radosny, przestraszony, rysujemy schemat twarzy i rysują minę patrząc w lustro.

 „Druga połówka” – utrwalenie nazw emocji oraz ich zapisu praca z KP4.19a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, odwzorowywanie, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego.

WTOREK

> „Przedszkolne emocje” – praca z KP4.20b – rozpoznawanie emocji innych na podstawie ilustracji. „Moje emocje” – rozpoznawanie własnych emocji i podawanie ich nazw.

> „Chmurka” – praca plastyczna techniką kolażu- dzieci rysują małą postać na dole strony oraz dwie chmurki – w jednej rysują i wklejają rzeczy (sytuacje), które sprawiają, że są radosne, a w drugiej te, które wywołują w nich smutek – potrzebne będą kredki, kolorowe czasopisma.

> praca z KP4.20 a – doskonalenie umiejętności nazywania uczuć, rozwijanie zdolności grafomotorycznych, kreatywność, budowanie wypowiedzi.

ŚRODA

 Poszukajcie w Internecie na temat – Po co są łzy i skąd się biorą?

 „Co to znaczy?” – zabawy językowe – klocki - mama lub tata układa tyle klocków ile słów ma dany zwrot frazeologiczny (klocek niebieski określa słowo łza). Rodzic wypowiada związek frazeologiczny, a dziecko używa słowa łza w odpowiedniej formie np. Krokodyle(łzy), (łzy ) jak groch, śmiać się do (łez), tonąć w (łzach), wyciskacz(łez).

 Pisanie patykiem po ziemi swoich imion, rodziców, rodzeństwa, kolegów wskazywanie tych samych liter.

 „Ciasteczka” - wspólne pieczenie „lekarstwa na smutki” ciasteczek owsianych wg dowolnego przepisu – doskonalenie umiejętności matematycznych w używaniu jednostek wagi i objętości.

CZWARTEK

 „Strach ma wielkie oczy” – rozmowa i próba wyjaśnienia co oznacz to powiedzenie. „Mój strach” – wykonać dowolną techniką pracę plastyczną.

 „Złość i gniew” – praca z KP4.21a – doskonalenie umiejętności dostrzegania pozytywnych i negatywnych sposobów wyrażania uczuć, rozwijania zdolności grafomotorycznych. „Kiedy czujesz gniew?” – rozmowa. „Zagniewana mina” – rysowanie w piasku.

PIĄTEK

 „Co czuł bohater?” – określanie odczuć bohaterów bajek i historyjek znanych dzieciom. „Jak mogę pomóc?” – podawanie pomysłów na pomoc w różnych sytuacjach –np. zgubiłam ulubioną lalkę; płacze, bo tęskni za mamą; złości się bo nie udał się jej rysunek; wstydzi się, bo ubrudziła sobie ubranie itp.

 „Album emocji” – wykonanie albumu z wykorzystaniem gazet. Dwie kartki A4 – dziecko składa na pół wzdłuż szerszej krawędzi. Na pierwszej stronie dzieci podpisują się swoim imieniem mogą przekopiować tytuł „Album emocji” . Na następnych stronach przyklejają twarze wydarte z gazet i przerabiają je tak (dorysowując , kolorując), by przedstawiały emocje.

 „Komiks” – praca z KP4.21b – ćwiczenia w czytaniu.

 „Ile jest wyrazów w zdaniu?” - rodzic wolno czyta wybrane opowiadanie lub wierszyk, robi pauzę po każdym zdaniu, dzieci liczą ile jest wyrazów w każdym zdaniu.

Plik do pobrania: