główna zawartość strony

Drodzy rodzice!

                   Dziecko zgłębi wiedzę na temat zwierząt. Utrwali poznane już litery. Poćwiczy pisanie, czytanie oraz aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy i powtórzy określenia dotyczące wielkości: większy – mniejszy, wyższy – niższy. Poćwiczy ułożenie obiektów wg kolejności oraz utrwali wiedzę o figurach geometrycznych. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność przeliczania. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, samodzielnie i wspólnie z rodzicami.

Powodzenia! Ciocia Renata.

PONIEDZIAŁEK

Ø  „Gdzie żyją zwierzęta?” – praca z KP4. 29 – dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia – doskonalenie sprawności manualnej, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.

Ø   „Ziemia, woda, powietrze, ogień” – zabawa ruchowa- na hasło „ogień” nie wolno łapać piłki – przy pozostałych hasłach dziecko łapie piłkę i podaje nazwę zwierzaka odpowiednio żyjącego w wodzie, na lądzie, w powietrzu.

Ø  „Powitanie dzikich zwierząt” – zabawa dźwiękonaśladowcza – naśladują dźwięk wydawany przez wybrane dzikie zwierzę.

WTOREK

Ø  „Żyrafy” zabawa plastyczna – dzieci zwijają żółtą kartkę w rulon, sklejają (stożek). Na czubku doklejają narysowaną głowę żyrafy, stożek ozdabiają cętkami wydzieranymi z brązowego papieru. Wyszukują ciekawostki na temat żyrafy.

Ø  Praca z KP4.30 –umieszczanie naklejek zwierząt w odpowiednich miejscach – doskonalenie sprawności manualnych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, identyfikacja zwierząt po fragmencie ciała.

Ø  Zachęcanie do przeglądania czasopism dziecięcych lub książek z ilustracjami zwierząt, wyodrębnianie pierwszej głoski w nazwach zwierząt.

ŚRODA

Ø  Wyszukiwanie informacji na temat polskich parków narodowych i zwierząt żyjących pod ochroną. Praca z KP4.31a – łączenie liniami symboli parków narodowych ze zdjęciami zwierząt pokazywanych na tych symbolach – poszerzanie wiedzy ogólnej.

Ø  „Gąbkowe łapki” – zabawa plastyczna – wycinanie odcisków łap zwierząt z gąbki i przyklejanie ich na karton. Praca KP4.31b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.

Ø  „Wąż””- zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych – dzieci naśladują ruchem (pełzają), dźwiękiem (syczą) węża.

Ø  „Jakie to zwierzę/” -  zabawa dydaktyczna -  dokończ podając odpowiednią nazwę zwierzęcia:

- groźny jak …, uparty jak …,łagodny jak…, w wodzie czuje się jak…, powolny jak…, łazi po płotach jak…, głodny jak…, mądry jak …, przebiegły jak…,, pracowity jak…, dumny jak …

>  „Gdzie są zwierzęta?” – Wyprawka 26 -27 – zachęcanie dzieci do grania w gry planszowe.

> wykonanie poleceń ze strony 72 z „Księgi zabaw z obrazkami”.

> przeczytaj instrukcję i wykonaj figurkę z plasteliny str. 36 „Księga zabaw z obrazkami”.

 

PIĄTEK

Ø  Przyjrzyj się ilustracjom, rodzic czyta polecenie str.60 z „Księgi zabaw z obrazkami”

Ø  Odszukaj w „Wyprawce” kartę nr 70 naklej ją zgodnie z instrukcją. Opowiedz co się przytrafiło każdemu bohaterowi historyjki – str.70 „Księga zabaw  z obrazkami’.

Ø  Poczytajcie z mamą o zwierzętach aktywnych nocą – czym się charakteryzują, jakie znacie zwierzęta aktywne nocą, (sowa, nietoperz, ćma) KP4.32b.

Ø  „Nietoperze wśród gałęzi” – zabawa plastyczna – na czarnej kartce przyklejcie patyki, gałązki z drzewa, aby stworzyć las – doklejcie księżyc wycięty z żółtego papieru. Z białego i czarnego papieru wyciąć  twarze i oczy i przykleić kilka par wśród gałęzi. Zachęcanie do czytania książek na temat nietoperzy – poproś mamę, rodzeństwo.

Ø  „Księga zabaw z obrazkami” – kopiowanie zwierząt za pomocą kredki świecowej

 

 Wykorzystaj linki i dobrze się baw i ucz.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://pisupisu.pl/upload/literki/z.pdf UCZYMY SIĘ PISAĆ LITERKI „Z’

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki  ZNAJDŹ LITERKĘ I DOPASUJ.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://pisupisu.pl/przedszkole/przesun-ksztalt  DOPASUJ KSZTAŁT.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://drive.google.com/file/d/13z472ds8_6wX7mcJFF1HTI3StLH_7gE3/view LICZEBNIKI PORZĄDKOWE.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-zamek.pdfOtwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie   „ Z” JAK ZAMEK SZLACZKI.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-6.pdf    SZLACZKI.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/5/szlaczki-nauka-pisania-d-dudek.pdfOtwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie  UTRWAL LITERY „D”.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literkiOtwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie   DOPASUJ LITERKI.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://drive.google.com/file/d/1p2s71i0PBXHOq7rTXTjR0wWPak7A8Jb6/vie   DOMINO SYLABOWE.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc&t=212s   POĆWICZ CZYTANIE.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://pisupisu.pl/klasa1/czytaj-i-klikajOtwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie   DOPASUJ LITERY.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://scholaris.pl/zasob/112925?tid%5b%5d=16&eid%5b%5d=POCZ&bid=0&iid=0&query=dzieci&api=Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie     EKSPERYMENT „TAŃCZĄCE SKRAWKI PAPIERU”.

https://czasdzieci.pl/czytanki/dz,14-rymowanki_wyliczanki_dzieci.html     RYMOWANKI, WYLICZANKI.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://scholaris.pl/resources/run/id/102260  GRA „UPORZĄDKUJ ZABAWKI”.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://scholaris.pl/resources/run/id/104924 GRA „SYMETRYCZNE OBRAZKI”.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://scholaris.pl/resources/run/id/102202  GRA „UKRYTE KSZTAŁTY”.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://miedzykulturowa.org.pl/wp/wp-content/uploads/2017/01/Wystawaszkolywww2.pdf  DZIECI Z RÓŻNYCH STRONŚWIATA I ICH SZKOŁY.

https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o  ZRÓB TO SAM „WIATRACZEK” https://www.youtube.com/watch?v=RD3kkPzIdiQ   MALUJ Z NAMI

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/09/karta-pracy-1.pdf  POLICZ FIGURY.

http://scholaris.pl/resources/run/id/72398  ILE FIGUR?

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/matematyka-dodawanie-10-el-01-kolor.pdf  DODAJ W ZAKRESIE 10.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=duC8ilmCLcU   OBEJRZYJ FILM „PROSZĘ SŁONIA”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=nx04-iP7Rns POĆWICZ ANGIELSKI.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=p-qkPegNtbc

 

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ  ĆWICZENIA PRZY MUZYCE.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M  DUŻY I MAŁY SKOK POĆWICZ.

 

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI&list=OLAK5uy_mf1Nj-ocOGnP_Sszjljlc3P4xYgNxYpW8&index=6Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie    HOP DO GÓRY.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQOtwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie  POSŁUCHAJ I POŚPIEWAJ.

 

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=c6-knljNBuI    „ZABIORĘ BRATA NA KONIEC ŚWIATA”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=ybWOTA4YOdY OBEJRZYJ FILM I OPOWIEDZ.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=-xbC79beD1AOtwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie   EKSPERYMENTY DLA DZIECI.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=6EAqSisuAxE  ZABAWY Z KORALIKAMI.

 

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://miastodzieci.pl/kolorowanki/dzieci-swiata/   POKOLORUJ –DZIECI ŚWIATA.