główna zawartość strony

1. Poniedziałek

" Z czym kojarzy się lato? "

- malowanie słońca rękoma farbą w kolorze żółtym

- zabawy z piłką – rzucanie, podrzucanie, turlanie do drugiej osoby, celowanie do beczki

- trening komunikacji alternatywnej

2. Wtorek

 " Gdy idzie burza to.."

- malowanie farbami burzy metodą stemplowania

- słuchanie dźwięków – padający deszcz, burza

- Program "Dotyk i Komunikacja" (wprowadzający) Knillów

3. Środa

" Kolorowa zabawa "

- segregowanie klocków w trzech kolorach

- dopasowywanie kolorów – umieszczanie klocków na kartce w odpowiednim kolorze

- trening komunikacji alternatywnej

4. Czwartek

" Rysujemy łąkę "

- rysujemy łąkę kredkami i przyklejamy wycięte zdjęcia kwiatów z gazet

- zabawy z butelką plastikową -  przekładanie butelki z jednej ręki do drugiej, turlanie, wkładanie do butelki makaronu

- Program "Dotyk i Komunikacja" (wprowadzający) Knillów

5. Piątek

" Biedronki "

- malowanie konturu biedronki farbami

- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej – dopasowywanie kształtów

- trening komunikacji alternatywnej

 

Wtorek


1.      „Gdzie woda jest słodka, a gdzie słona?” – rozmowa na temat rodzajów wód w zbiornikach wodnych na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – zabawy w wodzie. Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.


2.       Zapraszam do obejrzenia filmu o Jeziorze.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=kW0v7yvcLZA

3. Boogie woogie – zabawa ruchowa, orientacyjna. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.

  

Środa

1.       Poznajemy piosenkę i uczymy się ją śpiewać

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

2.       Zadania dla spostrzegawczych

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=kb4rKOT6UAs

3. „Gdzie można to znaleźć?” – praca z KP2.50. Doskonalenie sprawności manualnej i orientacji na karcie. 7 

Czwartek

1.       Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=EL4cBT-B-VE

2.       Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-4-1.pdf

POŁĄCZ W PARY

3.       „Moje góry” – układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych

4.       „Gdzie można to znaleźć?” – praca z KP2.50.

Dziecko wykonuje ćwiczenia wspomagające rozwój grafomotoryczny (s. 12). Wypowiadają się o tym, co można znaleźć w lesie, w parku.

Wykonują KP2.50.

Piątek

1.       Letnie opowieści – na plaży – wprowadzenie do tematu dnia. Wdrażanie do umiejętności uważnego słuchania. Uświadomienie dziecku niebezpieczeństw, mogących przytrafić się w czasie wakacji i sposobów radzenia sobie z nimi.

Letnie opowieści – na plaży Małgorzata Szczęsna

 Jest lato, gorąco, a my jesteśmy na plaży. My, to znaczy moi rodzice, brat, siostra i ja Ada. Rozkładamy się nad samą wodą. Tata i ja robimy piękny zamek z piasku – z fosą, mostem zwodzonym i czterema wieżami. Mateusz i Karinka grają w piłkę plażową. Później biorą materac i idą do wody. Leżą na brzuchu i ruszają rękami w wodzie, by odpłynąć od brzegu. Mama, mimo że zaangażowana jest w treść czytanej książki, nagle zrywa się i krzyczy. My z tatą wstajemy i patrzymy, jak materac z Matim i Karinką szybko się oddala. Ratownik też to zauważa i głośno gwiżdże. Moje rodzeństwo odwraca się, zawraca materac i płynie już w naszym kierunku. – Patrzyliśmy w tę stronę, w którą płynęliśmy. Gdy usłyszeliśmy gwizdek i odwróciliśmy się, byliśmy zdziwieni, że jesteśmy tak daleko – tłumaczy się Mateusz. – Nie przypuszczaliśmy, że tak szybko oddalimy się od brzegu – mówi zdyszana Karinka. Kładą się na kocach, a ja bawię się zamkiem z piasku. Podchodzą do mnie dzieci, których rodzice leżą koło nas. – Jaki piękny zamek! Możemy się z tobą pobawić? Kiwam głową. Najstarsza dziewczynka – Kaja, przynosi wodę w wiaderku i dolewa do fosy. Wtedy chłopcy – Dominik i Alek, kładą patyki. Obserwujemy, jak płyną. Woda wsiąka w piasek, patyki nieruchomieją.  Po chwili zabawy dzieci podchodzą do swoich rodziców. Kaja bierze pieniądze i cała trójka idzie kupić lody. Lodziarz oddala się, więc dzieci podbiegają do niego. Z lodami w dłoni rozglądają się dookoła. Kaja przeciera dłonią oczy, pewnie płacze. Bierze Dominika i Alka za dłonie. Nie wie, w którą stronę iść, ale trzyma mocno chłopców, by nie zgubili się w tym tłumie ludzi, koców, materacy. – Mamo, te dzieci, z którymi się bawiłam, zgubiły się. Nie wiedzą, w którą stronę wrócić do rodziców – pokazuję dłonią miejsce, w którym stoją. Mama szybko rusza na pomoc. W kilku susach pokonuje odległość do dzieci. Przykuca, coś mówi, uśmiecha się i wskazuje dłonią nasze stanowisko. Ja z daleka macham do nich ręką. Kaja rozchmurza się i pewnie idzie do rodziców. N. zadaje dzieciom pytania: Dokąd wyjechała Ada z rodziną? W co bawiły się dzieci? Co się stało, gdy Mateusz i Karinka pływali na materacu? Co zrobili, gdy usłyszeli gwizdek ratownika? Kto podszedł do Ady, aby pobawić się zamkiem z piasku? Co się stało, gdy dzieci poszły kupić lody? Co trzeba zrobić, gdy zauważymy, że zgubiliśmy się na plaży? Co powinniśmy powiedzieć ratownikowi? Czy kiedyś byliście w podobnej sytuacji? Dzieci przypominają sobie swój adres zamieszkania.

2.         Malowanie kamyków farbami według pomysłów dzieci.

3.       Bawimy się przy wesołej piosence o Morzu, można potańczyć, poskakać, pogimnastykować się.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=uYMe4FL23Vg

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://scholaris.pl/zasob/113342 EKSPERYMENT - KOLOROWE BĄBELKI

 

Linki do wykorzystania

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=kb4rKOT6UAs

Pozdrawiam

Ciocia Asia