główna zawartość strony

12 - 16 kwietnia 2021

Witam wszystkie „Pszczółki” i pozdrawiam cieplutko!

Oto zadania na następny tydzień 12.04.-16.04.2021 r Życzę dużo zdrowia oraz miłej zabawy i wspólnie spędzonego czasu z rodzicami!

Pracujcie starannie. Powodzenia! ciocia Renata.

PONIEDZIAŁEK > 12.04.2021r

 Wykorzystajcie przesłane wcześniej ćwiczenia z nietypowymi przyborami i poćwiczcie jeszcze raz. Zatańczcie z wstążką przy dowolnej muzyce.

 Praca z KP 4 str 2-3 – wypowiedzi na temat ilustracji, budowanie zdań poprawnych gramatycznie, czytanie globalne.

 „Granie w szanowanie’ – konstruowanie gry np. szacunek do przyrody, szacunek do zwierząt, szacunek do osób starszych- wybrać dowolną tematykę i konstruować pasująca do niego grę. Rodzic narysuje linię trasy – dziecko dorysuje drugą równoległą – dziecko dzieli trasę na pola – rodzice pomagają ustalić, jakie pułapki i premie można zastosować w wybranym przypadku, a dzieci oznaczają je za pomocą symboli. Wyznaczają linie startu i mety, ustalają zasady – kto zaczyna, ile osób może grać.

WTOREK > 13.04.2021 r

 Rozmowa na temat „Kto jest artysta?”, Czym się zajmuje artysta? (artysta ma talent, bardzo dobrze wykonuje to czym się zajmuje, jest wytrwały i ciągle ćwiczy, by być jak najlepszym. Może to być: malarz, rzeźbiarz, pisarz, poeta, kompozytor, gitarzysta, aktor, reżyser).

 Praca z KP 4str4-5 – ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.

 Wprowadzenie liter f,F- F jak farby – w takiej kolejności: 1 Dzieci wycinają biały prostokąt – to będzie wyraz „farby”. 2 Wyklaskują sylaby, przeliczają – wycinają dwa białe kwadraty (2 sylaby). 3 Wypowiadają kolejno głoski, przeliczają – wycinają odpowiednia liczbę kółek. 4 Określają głoskę w nagłosie, zwracają uwagę na prawidłową wymowę głoski „f”. 5 Wyszukują inne słowa zaczynające się na głoskę „f”. 6 Omawiają kształt litery f,F – wyszukują literę „f w wyrazach w gazetach, książeczkach.

 „Fiołki’ – zabawa plastyczna. Mamo , Tato ustaw proszę kompozycję wazonika z kwiatkami ( mogą to być tulipany, żonkile, fiołki) na tle żółtego materiału – jakiś ręcznik, czy ściereczka. Dzieci mają za zadanie namalować tę kompozycje farbami plakatowymi, bacznie ją podglądając, obserwując.

 Zabawa naśladowcza ze śpiewem – „Jestem muzykantem konszabelantem”.

 Zabawa grafomotoryczna – na tacce z mąką dzieci rysują palcem dowolny obrazek. Rodzic demonstruje sposób pisania litery f,F.

 Praca z CziP str 61 – wodzenie palcem po śladzie liter f,F, pisanie w tunelu, pisanie liter po śladzie, po kropkach i samodzielnie. pisanie krótkich zdań. W pomarańczowej książce „Kaligrafia” z literami można poćwiczyć pisanie liter f, F.

 Z „Wyprawki” wyrywamy literę F – dowolnie ją ozdabiamy. Układamy literę F z kredek, wstążek, sznurowadeł, patyczków.

ŚRODA > 14.04.2021 r

 Zabawy matematyczne „Kleksy” – dziecko składa kartkę papieru na pół, za pomocą pipety upuszcza na jedną z połówek kilka kropli kolorowego atramentu lub farby – następnie zagina kartkę i mocno prasuje dłonią – rozkłada i ogląda efekty, opowiada o tym co powstało, co kleks przypomina, nadaje tytuł swojej pracy ( dziecko ma dojść do tego, że prawa strona wygląda tak samo jak lewa).

 Tworzymy kompozycje z figur geometrycznych – dzieci układają na jednej stronie złożonej na pół kartki - lewej - dowolną kompozycję z figur geometrycznych – odrysowują to samo po drugiej, prawej stronie kartki.

 Praca z KP 4 str 6 – ćwiczenie percepcji wzrokowej, odbicie lustrzane, ćwiczenia grafomotoryczne.

 Rodzice piszą nazwy kwiatów, tną wyrazy na sylaby ( nar-cyz, kro-ku-sy, tu-li-pa-ny, żon-ki-le, hia-cyn-ty). Dzieci układają nazwę z pociętych sylab, opisują jak ten kwiat wygląda.

 Praca z L str 61 – rysowanie po śladzie i samodzielne symetrycznego rysunku, przeliczanie, ćwiczenie dodawania, pisanie liczb w kratkach.

 Zabawa plastyczno-konstrukcyjna – wykonaj z pasków papieru kwiatka wiosennego (hiacynt). Wytnijcie owal i paski papieru 1 cm, sklejcie je w małe kółeczka i naklejcie na przygotowany owal. Łodyga i listki dowolne. Może to być tulipan wystarczy wyciąć trzy krople i ułożyć by powstał tulipan.

CZWARTEK > 15.04.2021 r

 „Domowy koncert” – wybierzcie dowolne przedmioty domowego użytku – przy dowolnej muzyce – może być poważna- gajcie na nich ze zmianą tempa, dynamiki, i charakteru muzyki.

 Obejrzyjcie film o zachowaniu widzów na koncercie Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=5U3LamLbCV0 DZIECI W FILHARMONII

 Poćwiczcie proszę jeszcze raz z nietypowymi przyborami.

 Praca z KP 4 str 7 – wskazywanie ma rysunku takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu.

 Praca z CziP str 62 – odszukiwanie liter f, F w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie tekstu.

 „Grzechotka” – zabawa konstrukcyjna – do aluminiowej puszki po napojach wsypcie ziarna grochu lub ryżu, gwoździków i zaklejcie otwór taśmą. Puszkę okryjcie samoprzylepnym papierem kolorowym i ozdóbcie według własnego pomysłu.

PIĄTEK > 16.04.2021 r

 Praca z L str 62 – ćwiczenie w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie.

 „Artystyczna woda” - przy pomocy rodziców przeprowadźcie doświadczenie. Dobrej zabawy! Przygotujcie 6 szklanek , papierowe ręczniki, wodę w dzbanku. Do 3 szklanek nalejcie wodę tak, by sięgała do połowy szklanki. Zaznaczcie na szklankach poziom wody czarnym markerem. Wodę w każdej szklance zabarwcie innym kolorem farby. Ustawcie szklanki w szeregu tak, by co druga była pusta. Z ręczników zwińcie sznurki i połączcie nimi szklanki w szeregu. Narysujcie, jak wygląda doświadczenie. (np. 6 prostokątów, co drugi kolorowy, na górze łączące je linie). Obserwujcie, co się dzieje, a gdy będzie widać zmiany, zaznaczajcie je na swojej karcie obserwacji. Powodzenia !. Zapamiętajcie wnioski.

 „Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa plastyczna - pędzlem z farbą – najlepiej czarną lub brązową- malujcie linie, wzory, esy-floresy. Gdy prace schną - wydrzyjcie z białego papieru paski o szerokości 2-3 cm, różnej długości i komponujcie z nich pnie brzozy. Czarną kredką rysujcie na nich krótkie kreski (poziome). Naklejcie na wysuszony karton tak przygotowane pnie. Na koniec pęczkiem z patyczków do uszu maczanym w jasnozielonej gęstej farbie plakatowej stemplujcie delikatnie liście.

WYKORZYSTAJCIE DO ZABAW LINKI: obejrzyjcie, pobawcie się, pośpiewajcie!

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=1NpLz_bZfgs&vl=pl  nauka instrumentów muzycznych

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w  Wizyta w szkole muzycznej

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM  piosenka „Idziemy do Zoo”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo  Dźwięki i odgłosy muzyczne

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=Y5AsTcgJ7DQ  Jak narysować instrumenty muzyczne?

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo  1 Rytmiczna rozgrzewka w podskokach – gimnastyka przy dźwiękach. 2 Dźwięki wysokie i niskie .

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttp://boberkowy-world.blogspot.com/2015/04/w-krainie-muzyki-spotkanie-z-nutkami.html  „‘W KRAINIE MUZYKI - SPOTKANIE Z NUTKAMI.

https://www.youtube.com/watch?v=VwNfPnYNVoI  Zabawy rytmiczne

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk  Zabawy z gazetami, gazetowe zabawy rytmiczne.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=tDn-GQx2JIk  ZABAWY RYTMICZNE

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=sRN1LKFaSj0  ZABAWY MUZYCZNE Z WORECZKAMI

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM  PIOSENKA O FIGURACH GEOMETRYCZNYCH

UWAGA! WSZYSTKIE PRACE PLASTYCZNE ZBIERAMY , PO ZAKOŃCZZENIU KWARANTANY PRZYNOSIMY DO PRZEDSZKOLA.

POZDRAWIAM WSZYSTKICH CIOCIA RENATA!