główna zawartość strony

Drogie Dzieci i Rodzice!

W tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat: „W krainie muzyki”

Poniedziałek:

- „Mój pradawny instrument” – zajęcia techniczno-plastyczne z wykorzystaniem papierowych talerzy i makaronu.

Wycinamy środki papierowych talerzy tak, by zostały jedynie obręcze. Zadaniem dzieci jest oklejenie kolorowym papierem obręczy ,a następnie przywiązanie makaronu (rurki) do żyłek / sznurków i do obręczy. W ten sposób powstała jedna z afrykańskich ozdób, a jednocześnie instrument. Gdy dzieci poruszają instrumentem, rurki makaronu uderzają jedna o drugą i grzechoczą.

• makaron rurki, papierowe talerze, żyłki / sznurki, kolorowy papier

- Poznajemy instrumenty

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

 

 

Zadania na 4 - 8 maja 2020

Wtorek:

- „Taneczne rytmy disco” – wymyślanie układu tanecznego. Wyjaśniamy, że disco to muzyka taneczna. Zadaniem dzieci jest wymyślenie układu tanecznego do piosenki disco.

- „Gitara” – praca techniczna. Dzieci z pudełek po chusteczkach tworzą gitary. Prezentujemy duże zdjęcie gitary akustycznej, tak by dziecko mogło się jej przyjrzeć. Dzieci najpierw oklejają pudełka kolorowym papierem lub wydzieranką z gazety, następnie mocują żyłkę, tak by przechodziła nad otworem w pudełku (pudełko odgrywa rolę pudła rezonansowego). Na rantach pudełka możemy wykonać niewielkie nacięcia nożykiem, by struny się nie przesuwały. Następnie dzieci wycinają z kartonu gryf oraz główkę gitary i rysują na nich progi i struny.

Zadania na 4 - 8 maja 2020

Środa:

- „Orkiestra” – swobodne wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń.

Zadajemy pytania:

Czym jest orkiestra?

Kto gra w orkiestrze?

Kto oprócz muzyków jest potrzebny w orkiestrze?

Jak myślicie, na czym mogły grać dzieci w swojej orkiestrze?

Zadania na 4 - 8 maja 2020
Zadania na 4 - 8 maja 2020

- „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=llfg3T-0zUE

Jestem muzykantem, konszabelantem,

My muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać

Na skrzypcach, na skrzypcach.

Dylu dylu, dylu dylu,

Dylu dylu, dylu dylu,

Dylu dylu, dylu dylu,

Dylu dylu, dyl.

Dylu dylu, dylu dylu,

Dylu dylu, dylu dylu,

Dylu dylu, dylu dylu,

Dylu dylu, dyl.

Jestem muzykantem, konszabelantem,

My muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać

Na trąbie, na trąbie.

Trutu tutu, trutu tutu,

Trutu tutu, trutu tutu,

Trutu tutu, trutu tutu,

Trutu tutu, tut.

Trutu tutu, trutu tutu,

Trutu tutu, trutu tutu,

Trutu tutu, trutu tutu,

Trutu tutu, tut.

Jestem muzykantem, konszabelantem,

My muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać

Na flecie, na flecie.

Firli firli, firli firli,

Firli firli, firli firli,

Firli firli, firli firli,

Firli firli, firl.

Firli firli, firli firli,

Firli firli, firli firli,

Firli firli, firli firli,

Firli firli, firl.

Jestem muzykantem, konszabelantem,

My muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać

Na bębnie, na bębnie

Bum tarara, bum tarara,

Bum tarara, bum tarara,

Bum tarara, bum tarara,

Bum tarara, bum.

Bum tarara, bum tarara,

Bum tarara, bum tarara,

Bum tarara, bum tarara,

Bum tarara, bum.

Jestem muzykantem, konszabelantem,

My muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać

Na wszystkim, na wszystkim.

Dylu dylu, trutu tutu,

Firli firli, bum tarara,

Dylu dylu, trutu tutu,

Firli firli, bum.

Dylu dylu, trutu tutu,

Firli firli, bum tarara,

Dylu dylu, trutu tutu,

Firli firli, bum.

Czwartek:

- „Po co nam muzyka?” – burza mózgów, doskonalenie myślenia przyczynowo–skutkowego. Włączamy fragmenty różnej muzyki (z własnych zasobów), a dzieci decydują, do czego mogłaby być dobra (np. muzyka relaksacyjna, muzyka elektroniczna, rock&roll).

- „Namalujmy muzykę!” – malowanie dziesięcioma palcami do muzyki (muzyka z gatunku heavy metal).Rozkładamy na podłodze duży arkusz papieru (co najmniej A3). Dzieci swobodnie malują farbami, wykorzystując wszystkie palce i całe dłonie – ilustrują muzykę. Następnie powtarzamy ćwiczenie z muzyką relaksacyjną. Dzieci prezentują swoje prace. Wywieszamy je tak, by prace dziecka wisiały jedna pod drugą. Zadajemy dzieciom pytania: Czym różnią się te prace? Które są spokojne, a które nie? Czy łatwo rozpoznać, które były malowane, podczas którego utworu? Dlaczego?

Piątek:

- „Gdzie można usłyszeć muzykę?” – mapa myśli. Dzieci podają swoje propozycje (miejsc typowych i nietypowych). W razie potrzeby zadajemy dodatkowe pytania, np. Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej? (filharmonia) Gdzie odbywają się przedstawienia, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera) Podsuwamy również następujące propozycje: kościoły, szkoły muzyczne, internet, koncerty plenerowe itd.

- „Śpiewamy jak w operze” – naśladowanie mimiką, gestem i ruchem. Prezentujemy dzieciom na filmie dowolny utwór operowy, np. z opery Carmen. Zadaniem dzieci jest zabawa w mima i bezdźwięczne naśladowanie śpiewu operowego.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=XtAZfVP9g4Y

Pozdrawiam, życzę zdrówka.

Ciocia Ala