główna zawartość strony

Witam Rodziców i dzieci grupy I „Motylki”.

Przed nami kolejny tydzień pracy zdalnej.

W tym tygodniu będziemy realizować temat „Wielkanoc”

Poniedziałek:

- „Wielkanoc za pasem”- rozmowa z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów zainspirowana wierszem pt.: „Wielkanoc” B. Forma

Święta za pasem, do pracy się bierzemy,

mazurki i baby smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy,

wszystkie kolorowe – bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie bazie i żonkile,

a na nich z papieru kurczątka przemiłe.

- „ Kartki dla rodziny”- praca plastyczna z wykorzystaniem kółek, tworzenie kartek dla rodziny. Dzieci na kolorowych kartkach odrysowują małe talerzyki, nakrętki (kółka różnej wielkość). Wycinają je i nacinają w jednym miejscu (promień koła). Zaginają skrzydełka kurek. Dorysowują nóżki, dzioby i oczy. Chętne dzieci w środku kartki piszą Wesołych Świąt.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=praca+plastyczna+z+k%C3%B3%C5%82ek+kurczak

Wtorek:

- „Ale jaja”- wyjaśnienie dzieciom powiedzeń i przysłów związanych z jajkami:

* Jajko mądrzejsze od kury.

* Czym skorupka za młodu nasiąknie , tym na starość trąci.

* Od jajka do jabłka.

* Jajko Kolumba.

* Kura znosząca złote jajka.

- eksperyment z jajkiem

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.wsip.pl/filmy-instruktazowe-wychowanie-przedszkolne/doswiadczenia/

- „Bajkowe pisanki” - nauka piosenki i zabawa dramowa inspirowana piosenką.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=UMl5kZ6DGas

» Bajkowe pisanki” (tekst piosenki)

Do zajączka przyszła kurka:

– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.

Z koszem jajek na pisanki

Mama – kwoka mnie przysłała.

Zając podparł się pod boki:

– A to ci dopiero jajka!

Namaluję na nich tęczę,

i na każdym będzie bajka.

Bajkowe pisanki, bajkowe.

Rozdamy je z dobrym słowem,

Świątecznym życzeniem,

Wiosennym marzeniem.

Bajkowe pisanki, bajkowe,

Wesołą wiodą rozmowę,

że wiosna za oknem,

że w dyngus ktoś zmoknie.

Rośnie żytko jak na drożdżach

I zieleni się rzeżucha,

Pisankowych opowieści

Zając słucha, kurka słucha.

Z bukiecikiem srebrnych bazi

W gości wybrał się baranek,

A dla niego mała kurka

Kosz bajkowych ma pisanek.

Po wysłuchaniu piosenki dzieci opowiadają, o czym była, następnie wybierają postać lub czynność, którą będą prezentować (np. skakanie zajączka, kurka/ gdakanie, baranek/ beczenie, oblewanie na dyngusa)

Środa:

-„Co się kryje w święconce?” - omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej soboty. Wyjaśnienie poszczególnych potraw w koszyczku:

*chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt

*jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi rodzinne

*wędlina – miała zapewniać płodność i zdrowie

*sól – to symbol oczyszczenia, miał ochronić przed złem

*ser – ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych

*chrzan – miał zapewnić siłę fizyczną

*ciasto (babka) symbolizuje umiejętności i doskonałości

W koszyczku wielkanocnym powinien znaleźć się także bukszpan. Choć jest tylko ozdobą, nawet on ma swoją symbolikę - oznacza radość i nadzieję na zmartwychwstanie.

Do pobrania znajdują się wielkanocne zwyczaje w formie obrazków i opisów.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.google.com/search?q=koszyczek+wielkanocny+rysunek&tbm=isch&chips=q:koszyczek+wielkanocny+rysunek,online_chips:kolorowanki&

- „Koszyk wielkanocny”- rysowanie kredkami koszyka, naklejanie gotowych elementów (praca plastyczna techniką kolażu)

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://tipy.interia.pl/artykul_4664,jak-zrobic-kolaz.html

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://naukarysowania.com/wielkanoc/koszyk-wielkanocny/

Czwartek:


-„Świąteczny stół”- wykonanie stroików na stół wielkanocny - praca plastyczna. Dzieci wykonują stroiki na stół wielkanocny. Ponacinaną zieloną bibułę przyklejają na rolki od papieru toaletowego. Do środka wstawiają tulipany i narcyzy wykonane z bibuły i drucików.

- Stół wielkanocny” – opisywanie zdjęć stołów nakrytych na różne okoliczności, poszerzanie słownika, podawanie nazw potraw widocznych na wielkanocnym stole. Dzieci mają za zadanie wybrać ten stół, który jest nakryty do śniadania wielkanocnego. Dzieci opisują produkty ze stołu wielkanocnego.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://beszamel.se.pl/dookola-stolu/Wielkanocne-sniadanie-co-wedlug-tradycji-podac-na-swiateczny-stol-wideo,16732/

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=zdj%C4%99cia+stol%C3%B3w+nakryte+na+r%C3%B3%C5%BCne+okoliczno%C5%9Bci

Piątek:

-„ Wielkanocne zwyczaje”- pogadanka na temat obchodzenia Wielkanocy: tradycje związane z Wielkanocą, dni wchodzące w skład Świąt Wielkanocnych – jak się nazywają? Jak obchodzą je dzieci?

-„ Pompowane jajko”- zabawa plastyczna, ozdobienie konturu jajka stemplami przygotowanymi z pomponów maczanych w farbie i trzymanych za pomocą klamerki od bielizny;

- wykonanie szlaczków (karty do pobrania poniżej).

Pozdrawiam Dzieci

Ciocia Ala