główna zawartość strony

Witam grupę „Motylki” i Rodziców!!!

W tym tygodniu nasze spotkania będą się skupiać wokół tematu kompleksowego „Praca rolnika”. Na kolejne dni tygodnia proponuję:

Poniedziałek:

-„Wieś i miasto”- szukanie różnic i podobieństw na bazie zdjęć , wskazywanie na mapie terenów nizinnych.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk010Myuwfy3eksXnnGQkUCMRCO3Bbw:1585737692973&q=wie%C5%9B+i+miasto+w+polsce-+zdj%C4%99cia+dla+dzieci&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwiO6pWfhcfoAhULHcAKHZ7nCDIQsAR6BAgKEAE&biw=1600&bih=764

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.google.com/search?q=Mapa+Polski+ukszta%C5%82towanie+terenu&client=firefox-b-d&sa=X&biw=1600&bih=764&sxsrf=ALeKk014k

- „Od ziarenka do bochenka”- opowieść ruchowo – naśladowcza połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi.

* Pociąg : jedziemy do gospodarstwa rolnego pociągiem (ciuch ,ciuch, ciuch – naśladowanie odgłosów. Przekonamy się jak wygląda życie na wsi…

*Koniki : jedziemy na konikach do pana rolnika (odgłos kląskania)

*Praca rolnika: najpierw rolnik sieje zboże(sieje je, sieje je ,sieje je), deszcz pada na pole (kap, kap, kap)potem zboże rośnie i dojrzewa , a wietrzyk śpiewa (szszszszsz). Słonce grzeje całe lato (uf, uf, uf, uf), nastała pora zbiorów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrr, wrrrr). Kombajn przesypuje ziarno na przyczepy (szszszszsz), rolnik wiezie ziarno ciągnikiem do młynarza (wrrrr, wrrrr, wrrrr)

* Młyn : Młynarz w młynie zmiele ziarenka (szerokie otwieranie ust i kręcenie szczeką), z ziaren powstanie mąka. Aaaa psik ! wpadła do noskow! Mąka jest gotowa , do piekarni jedziemy samochodem (brum , brum, brum). Nocą, kiedy dzieci śpią ( sen – chrapanie), piekarz piecze z mąki chleb i bulki (naśladowanie ruchu wyrabiania ciasta).

* Piekarnia: Z samego rana samochody (brum, brum)z piekarni ruszają do sklepów, by dostarczyć pieczywo. Uwaga, jeszcze gorące ( parzy – dmuchanie) ale jak pięknie pachnie (wąchanie – głęboki wdech i wydech).

*Pociąg: wracamy pociągiem (ciuch, ciuch, ciuch) do przedszkola.

Wtorek:

- Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki ludowej „Zasiali górale”- osłuchanie z piosenką, interpretacja ruchowa:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=WV57FDY8tBs&list=RDWV57FDY8tBs&start_radio=1&t=0&t=0

Ilustracja ruchowa piosenki „Trojak” :

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=klVkvV0iPO0

(Trojak) Zasiali górale sł. i muz. tradycyjne

Zasiali górale owies, owies, (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)

Od końca do końca, tak jest, tak jest!

Zasiali górale żyto, żyto, (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)

Od końca do końca wszystko, wszystko!

A mom ci ja mendelicek, (rytmiczne uderzanie w kolana)

W domu dwa, w domu dwa! (rytmiczne klaskanie)

U sąsiada śwarnych dziewuch (rytmiczne uderzanie w kolana)

Gromada, gromada. (rytmiczne klaskanie) itd.

A mom ci ja trzy mendele,

W domu dwa, w domu dwa!

Żadna mi się nie podoba,

Tylko ta, tylko ta!

Zasiali górale owies, owies,

Od końca do końca,

tak jest, tak jest!

Pożęli górale żytko, żytko,

Od końca do końca

wszystko, wszystko.

A na polu góraleczek

Gromada, gromada,

Czemużeś się wydawała,

Kiejś młoda, kiejś młoda?

Czemużeś się wydawała,

Kiejś mała, kiejś mała?

Będzie z ciebie gospodyni

Niedbała, niedbała!

Ustawienie dzieci do tańca:

Zwrotki: naśladują rozrzucanie ziaren

- „Kukurydza” – praca plastyczna. Dzieci rysują kolbę kukurydzy żółtym flamastrem. Zielonym flamastrem dorysowują łodygę i liście. Maczają paluszek w żółtej farbie, robią odciski, tworząc miejsce na ziarna kukurydzy. Wypełniają żółte pola prawdziwymi ziarnami kukurydzy.

Środa:

- „Młyny” – Pokazanie dzieciom zdjęć młynów (wodny, elektryczny. Dzieci je porównują, szukają podobieństw i różnic.

- Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba

– usprawnianie aparatu mowy. Każde dziecko dostaje kawałek chleba ze skórką. Dzieci przeżuwają, mlaskają, gryzą skórkę, oblizują się itp.

Ciekawostka!!!: „Jak działał młyn?”

www.woda.edu.pl/artykuly/mlyn_wodny/

Zadania na 06 - 10 kwietnia 2020
Zadania na 06 - 10 kwietnia 2020

Czwartek:

- „Kosiarze” – zabawa fabularyzowana, ćwiczenia ruchów obu ramion. Przy włączonej dowolnej muzyce dziecko naśladuje ruchy kosiarzy (ruchy obu ramion jednocześnie). Gdy muzyka ustaje, kosiarze odpoczywa (dziecko siada ze skrzyżowanymi nogami). 

- „Traktor” – praca plastyczna. Dziecko tworzy traktor z dwóch patyczków logopedycznych przyklejonych do kartki. Dodaje kółka z papieru kolorowego oraz dorysowuje kierownicę i resztę rysunku.

Kolorowanki:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=kolorowanka+praca+rolnika

Piątek:

- Historyjka obrazkowa jak powstaje chleb:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie http://zanotowane.pl/726/3604/

Rozpoznawanie zawodów związanych z chlebem i jego produkcją .

-„Czym jest gospodarstwo ekologiczne” – porównywanie zdjęć warzyw i owoców z gospodarstw ekologicznego i tradycyjnego, poszukiwanie produktów ekologicznych w gazetach, czytanie cen, porównywanie.

Ilustracje gospodarstw ekologicznych:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.google.com/search?q=ilustracja+gospodarstwa+ekologicznego&tbm=isch&chips=q:ilustracja

Symbol żywności ekologicznej:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=symbol+%C5%BCywno%C5%9Bci+ekologicznej

Pozdrawiam serdecznie „Motylki”, życzę dużo zdrówka!!!

P.S. Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych składam Wam Kochane Dzieci i Waszym najbliższym najserdeczniejsze życzenia: dużo zdrowia, radości, smacznego jajka, mokrego dyngusa i mnóstwa wiosennego słońca.

Ciocia Ala

Zadania na 06 - 10 kwietnia 2020