główna zawartość strony

Witam dzieci i rodziców w kolejnym tygodniu pracy zdalnej.

W tym tygodniu zgłębimy wiedzę na temat zwierząt. Dowiecie się ,gdzie żyją różne zwierzęta na świecie. Poznacie ciekawostki dotyczące środowisk w jakich bytują: sawanna , ocean, lasy tropikalne czy zoo.

Poniedziałek:

- „Zwierzęta afrykańskie” – praca plastyczna. Dzieci dorysowują wydrukowanemu konturowi lwa grzywę (kreski), konturowi zebry paski (kreski), a żyrafy cętki (stemplowanie palcami).

Pytamy: Co łączy te zwierzęta? Jakie jeszcze inne zwierzę żyje we wskazanym środowisku? Dzieci z pomocą rodzica odszukują Afrykę na mapie świata.

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020
Zadania na 01 - 05 czerwca 2020
Zadania na 01 - 05 czerwca 2020
Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

-„Powitanie dzikich zwierząt”

– zabawa dźwiękonaśladowcza. Dzieci kolejno naśladują dźwięki wydawane przez wybrane dzikie zwierzęta.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=oRVBEKuIKh4

- „Mucholot” – zabawa ruchowa. Dzieci wykonują ruchy imitujące podróż samolotem w rytm piosenki Mucha w mucholocie:

– wsiadają do samolotu – podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają w kręgu,

– zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach,

– włączają silnik – wyciągają przed siebie i cofają raz prawą, raz lewą rękę,

– obserwują chmury za oknem – przykładają ręce do oczu, tworząc lornetkę, patrzą raz w prawo, raz w lewo,

– lecą – rozkładają ręce na boki i poruszają się swobodnie po sali.

„ Mucha w mucholocie”( (sł. i muz. Aida Kosojan-Przybysz )

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

Siedzi mucha w mucholocie, do Krakowa sobie leci.

Chce odwiedzić wujka, ciotki, brata z żoną i ich dzieci.

Ref.: Mucha, mucha w mucholocie, jak w prawdziwym samolocie.

Do Krakowa sobie leci, a za oknem słonko świeci.

W doskonałym jest humorze, już doczekać się nie może.

Kiedy w końcu wyląduje i rodzinę ucałuje.

Ref.: Mucha, mucha w mucholocie…

Mała mucha tak daleko jeszcze nigdy nie leciała.

Więc na tak daleką podróż wiele rzeczy spakowała.

Ref.: Mucha, mucha w mucholocie…

Ma walizkę kolorową, a na sobie suknię nową.

Okulary choć za duże wyśmienite do podróży.

Ref.: Mucha, mucha w mucholocie…

Ręce w górę i machamy, udajemy, że latamy.

Podskok w górę, startujemy, gdy siadamy, lądujemy.

- „Jakie to zwierzę?” – zabawa dydaktyczna. Dzieci kończą porównania podawane przez rodzica odpowiednią nazwą zwierzęcia, np.: Groźny jak… (lew) Głodny jak… (wilk) Uparty jak… (osioł) Mądry jak… (sowa) Łagodny jak… (baranek) Przebiegły jak… (lis) W wodzie czuję się jak… (ryba) Pracowity jak… (mrówka) Powolny jak… (żółw) Dumny jak… (paw) Łazi po płotach jak… (kot)

- Praca z KP4.29 – dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia.

Wtorek:

- „W zoo” – wysłuchanie wiersza Janusza Minkiewicza pod tym samym tytułem.

By kolibry przez wronę

Nie zostały zjedzone,

By przypadkiem też wrony

Nie zjadł lis wygłodzony,

Żeby lisa zaś przy tym

Nie zjadł wilk z apetytem,

By pantera w chwil kilka

Nie zdążyła zjeść wilka

I pantery, by tygrys

Na śniadanie nie przegryzł,

By tygrysa (zgadliście!)

Nie zjadł lew, oczywiście…

O to dbać musi stale,

Pilnie patrząc wokoło

Stary Michał Kawalec,

Co dozorcą jest w ZOO.

Musi dbać i o siebie,

Żeby sam przypadkiem

Lwią się nie stał kolacją

Lub tygrysim obiadkiem.

Zadajemy dzieciom pytania na temat wysłuchanego wiersza: Czy byliście kiedyś w zoo? Jak wyjaśnić swoimi słowami, czym jest zoo? Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają w zoo? Jak należy się tam zachowywać? Czy wolno karmić zwierzęta w zoo?

- Praca z KP4.30 – umieszczanie nalepek ze zwierzętami w odpowiednich miejscach, rozpoznawanie zwierząt po fragmencie ciała.

- „Żyrafy” – praca plastyczna. Tworzenie cętkowanych żyraf. Dzieci zwijają żółtą kartkę (najlepiej z bloku technicznego) w rulonik i sklejają ją tak, by stworzyła stożek. Na czubku doklejają narysowane wcześniej głowy żyrafy. Stożek ozdabiają cętkami wydzieranymi z brązowego papieru.

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

Przekazujemy dzieciom ciekawostki na temat żyrafy: największe zwierzę lądowe, długa szyja umożliwia jej zrywanie pożywienia z wysokich gałęzi, ma taką samą liczbę kręgów szyjnych jak inne ssaki (tylko są one dłuższe), umaszczenie żyrafy to kamuflaż na sawannie, zagrożeniem dla żyraf są lwy.

Środa:

- „Parki narodowe” – rozmowa. Rozmawiamy z dziećmi na temat polskich parków narodowych i zwierząt znajdujących się pod ochroną. Pytamy o ich skojarzeniach ze słowem „park”: Czym jest park narodowy? Czy byliście w jakimś polskim parku narodowym? Po co tworzy się parki narodowe? Jakie zwierzęta w Polsce są pod ochroną? Dlaczego?

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=5rJFs-Osdhk

- Praca z KP4.31a – łączenie liniami symboli parków narodowych ze zdjęciami zwierząt pokazanych na tych symbolach.

-„Żubr” – odnalezienie Białowieży na mapie, poznanie ciekawostek na temat żubra. Dzieci z pomocą rodzica odnajdują Białowieżę na mapie Polski. Rodzic prezentuje ciekawostki na temat żubra: żyje w puszczy, jest największym dziko żyjącym ssakiem w Europie.

- Praca z KP4.31b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych

Czwartek:

- Wilki” – zajęcia dydaktyczne. Pytamy dzieci: Pamiętacie zwierzę, które wystąpiło w baśni „Czerwony Kapturek”? Czy wilk naprawdę mógłby połknąć człowieka? Co jada wilk? Jak zachowywać się w lesie? Co robić na wypadek kontaktu z nieznanym zwierzęciem? Jakie inne groźne zwierzęta oprócz wilka można spotkać w lesie?

- Praca z KP4.32a – poszerzanie wiedzy na temat tego, co jedzą zwierzęta

Piątek:

- „Zwierzęta aktywne nocą” – zajęcia dydaktyczne. Zadajemy dzieciom pytania: Czy wszystkie zwierzęta są aktywne nocą? Jakie znacie zwierzęta aktywne nocą ? Następnie pokazujemy zdjęcia: sowy, ćmy, nietoperza, lisa, dzięcioła, niedźwiedzia, motyla, wilka, zająca. Prosimy dzieci o wybranie zwierząt, które są: aktywne w nocy, aktywne w dzień, aktywne w dzień i w nocy.

- Praca z KP4.32b – poszerzanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych.

- Opaski” – praca plastyczna, stworzenie opasek nietoperzy. Wycinamy z czarnego papieru paski i rozdajemy je dzieciom. Dzieci nalepiają na pasek oczy, nos i zęby nietoperza wycięte z białego i czarnego papieru. Następnie zlepiają końce pasków tak, by stworzyć opaskę pasującą na ich głowę. Na koniec dolepiają z obu boków czarne skrzydełka.

Zadania na 01 - 05 czerwca 2020

Linki do stron:

- Piosenka: ”Idziemy do ZOO”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

- „Zwierzęta leśne”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oM

 

Życzę dobrej zabawy połączonej z nauką .Zachęcam do dzielenia się efektami swoich prac.

Pozdrawiam

ciocia Ala