główna zawartość strony

Witam wszystkie „Motylki” i zachęcam do dalszej zabawy.

W tym tygodniu będziemy zajmować się "Pracą rolnika".

Wtorek 06.04.2021r.

• Rozmowy zwierząt – dziecko, słucha recytacji wiersza i wykonują ćwiczenia logopedyczne – naśladuje odgłosy zwierząt.

„Rozmowy zwierząt” Barbara Kosowska

Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy

Kto Cię krowo tak nauczył?

Nikt nie uczył mnie muczenia

Mówię Mu od urodzenia,

A ponadto daję słowo

Jestem bardzo mleczną krową

Baran do owcy mówi: beee

Czego baran od niej chce?

Powiedz owco ma kochana

Ile mleka dałaś z rana?

Dałam dzisiaj dużo mleka

Teraz na mnie fryzjer czeka

Kukuryku, kukuryku

Co się dzieje w tym kurniku?

Kura jaja wysiaduje,

Kogut z dumą spaceruje,

Bo za chwilę już na świecie

Ma pojawić się ich dziecię.

Źrebię w stajni mamy szuka

Rży, kopytkiem w ziemię stuka

Gdzie ta mama się podziała?

Pewnie z tatą w świat pognała

Klacz i ogier wnet wrócili,

Na wyścigach konnych byli.

Tak zwierzęta rozmawiają

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

Rozmawiamy z dziećmi na temat wiersza: Jakie zwierzęta występowały w wierszu? O czym rozmawiały zwierzęta? Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Do czego służą wydawane przez nie odgłosy? Następnie prosimy, aby dziecko spróbowało naśladować odgłosy zwierząt, np. Spróbuj wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywołuje owcę. Spróbuj przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza.

• Praca z KP3.44a – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku.

• Praca z KP3.44b – przeliczanie figur, zabawy ruchowo-słuchowe, odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkiem.

• Oglądanie książek o zwierzętach. Dziecko przegląda książki o zwierzętach. Odszukuje zwierzęta, które mieszkają w gospodarstwie. Rodzic może kierować zabawą np.: Znajdź zwierzę, które mieszka w kurniku. Znajdź duże zwierzę, które mieszka w stodole . Rodzic skłania dziecko do refleksji i odpowiedzi na nietypowe pytania np.: Czy wiecie dlaczego krowa jest czarno-biała? Jak myślicie? Dlaczego koń ma kopyta, a nie łapy?

• Praca z KP3.48a – kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie. *Posłuchaj piosenki : „Stary Donald farmę miał” Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

Środa 07.04.2021r.

• Wspólna praca – Zapraszamy dziecko do uważnego wysłuchania wiersza: Zwróć uwagę na wszystkie trudne słowa, postaraj się je zapamiętać

„ Wspólna praca” Ludwik Wiszniewski

Kwaknął kaczor raz i drugi:

− Na podwórku widzę pługi…

Kwa, kwa! Wróbel siedzi na stodole:

− Już gospodarz jedzie w pole…

Ćwir, ćwir! Zając przysiadł na ugorze:

− Już gospodarz w polu orze…

Hop, hop! Na podwórku kogut pieje:

− Już gospodarz w polu sieje…

Ko, ko! Na topoli kraczą wrony:

− Już koniki ciągną brony…

Kra, kra! Teraz krzyczą wszyscy razem:

− Oraliśmy z gospodarzem!

Hej! hej!

Rozmawiamy z dzieckiem na temat wiersza: Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu? Wyjaśniamy, co to jest pług, ugór, orka, brona. Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i o czym opowiadały? Zachęcamy dziecko do tworzenia zdań z niektórymi słowami użytymi w wierszu.

• Praca z KP3.45a – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli.

• Praca z KP3.45b – rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców

Czwartek 07.04.2021r.

Dziecko śpiewa piosenkę „Rolnik sam w dolinie” sł. i muz. tradycyjne Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

Rolnik sam w dolinie, rolnik sam w dolinie.

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik sam w dolinie. × 2

Rolnik bierze żonę, rolnik bierze żonę,

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik bierze żonę. × 2

Żona bierze dziecko, żona bierze dziecko.

Hejże, hejże, hejże ha, żona bierze dziecko. × 2

Dziecko bierze nianię, dziecko bierze nianię.

Hejże, hejże, hejże ha, dziecko bierze nianię. × 2

Niania bierze kotka, niania bierze kotka.

Hejże, hejże, hejże ha, niania bierze kotka. × 2

Kotek bierze myszkę, kotek bierze myszkę.

Hejże, hejże, hejże ha, kotek bierze myszkę. × 2

Myszka bierze serek, myszka bierze serek.

Hejże, hejże, hejże ha, myszka bierze serek. × 2

Ser zostaje w kole, bo nie umiał w szkole.

Tabliczki mnożenia, ani podzielenia. × 2

• „Odgłosy zwierząt z podwórka” – zabawa słuchowa. Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Prosimy dziecko, by posłuchało odgłosów z wiejskiego podwórka i powiedziało: Jakie zwierzęta było słychać? A o jakich jeszcze nie mówiliśmy? (kura, kogut, kaczka) Do jakiej grupy zwierząt możemy zaliczyć kurę, kaczkę, koguta? Czym te ptaki się odżywiają? Jakie odgłosy wydaje kura, kogut, kaczka? Gdzie mieszkają? Po co ludzie hodują te ptaki?

• Praca z KP3.46a – zapisywanie i rozwiązywanie działań arytmetycznych, dodawanie w zakresie 10.

• Praca z KP3.46b – czytanie sylab i pisanie utworzonych z nich wyrazów.

Piątek 08.04.2021r.

*Dziecko wypowiada się skąd się biorą jajka? Co można z nich zrobić?, Jakie mają wartości odżywcze?

*Omawiają budowę jajka.

*Wyjaśniają znane przysłowia o jajku: - Jajko mądrzejsze od kury - Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci - Kura mądrzejsza od jajka.

*"Smakowita świnka"- stwarzanie dziecku możliwości do działania kulinarnego. Zwrócenie uwagi dzieci na higienę rąk, bezpieczeństwo w czasie pracy.

POTRZEBNE BĘDĄ : jajko ugotowane na twardo, ugotowana parówka (lub marchewka i rzodkiewka - co kto lubi i woli), odrobina majonezu lub chrzanu, natka pietruszki ,

DO DZIEŁA!

*Ugotowane jajko studzimy i obieramy ze skorupki, w każdym jajku można delikatnie ściąć odrobinę dolnej części - będzie stało stabilniej.

*parówkę kroimy na plasterki - przyklejamy do jajka plasterek jako nosek za pomocą majonezu lub chrzanu. Z dwóch plasterków parówki wycinamy trójkąty, następnie po obu stronach jajka robimy nacięcia i wkładamy w nie trójkątne uszka.

UWAGA! Zamiast parówki możemy użyć marchewki i rzodkiewki - z marchewki wówczas zrobić nosek, zaś z rzodkiewki uszka. Z ziarenek pieprzu robimy oczka, a z gałązki natki - ogonek świnki.

SMACZNEGO!

• Praca z KP3.47b – odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku, nalepianie nazwy pory roku.

• Praca z KP3.48b – kącik grafomotoryczny –– uzupełnianie tabeli symbolami według wzoru, kolorowanie sekwencji kwadratów

• Praca z KP3.47a – układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba, numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki.

Miłej zabawy i wspólnie spędzonego czasu z rodzicami. Życzę wszystkim dużo zdrowia i pozdrawiam cieplutko...ciocia Ala