główna zawartość strony

Piątek 17.04.2020

1) Zabawa w sklep. Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.

2) Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala. Bajka dostępna w zasobach e-podręczniki:

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://epodreczniki.pl/a/widziec-nie-tylko-siebie/D18q7xNQg

Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki: · Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko? · Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać tylko samego siebie? Uwaga! Pytania dostosowujemy do wieku dziecka.

3) Czy wszystko można kupić za pieniądze? Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest cenne/wartościowe dla naszej rodziny”.

Czwartek 16.04.2020

 „Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet. Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet! Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy? Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze.

Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka Zabawy matematyczne z monetami. · Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia. · Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie. · Segregują monety według nominału.

Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować. Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Felephantaday.blogspot.com%2F2012%2F02%2Felephant-no-126-frottage.html%3Ffbclid%3DIwAR2X3_ynwsOfbHgyzaqplq19U1BkgH_oOh5UJmSwmUuiYoYqrHtpwIbMmhI&h=AT2gzXYJw3cVpX2CMGwy-m7MFdcGgNjd2aeH4c8rku5uE1ULtPR0c9AS_Ck3Lkj3nRcNs091gtIwU8xKYs1WmXtWxfKV00BJHWhbOkuI-vbuHBqm9YefUg2JXcm1PIS_2nkmlsJ9KXxxGFuzk_WsGjJbeEWkWR2VDx17taGPUi0FLmP-I7yxcTXMlI4LSQ70WdvtpGLIcmEtuSMBOrSgpV5gAvqe4UN_osh0ZxyHnYpAAb43FChoGwVKPbPCSG3giwAnudEJp_1JTocJ-rjKphnQiY_MEEs_tqUGtloEkVjnfqmx3Q21g-ooAT2TXeJiYsiupWUHPEUDSUeKsRCc478dzYaECFjBlVNaFFHr7_D5lb5fiNu5Dl4JqztsB86aoI7so4VBlx_MtlwrUEgH41prPP0Il5VH_Qkne9Dn5o3E86ee3rx6MMwL6qvtwhoOwjG8AGsiJg6PClu44sITW2HGfbMkGfnm-j1xwI1Pyi2QYo5TflZGbLF8X-njGonojizJDLuUyBaFXuP9yat__oLn-MAdEuy5lK4ug_HKYJA8pc-MhqwoOBkO3N8khBtgKyKWLiFncxn99scO2rUDMXOQ5bzJA5m3_adn_Jb3dov4413NLvutwNYkw1plSi8c

Środa 15.04.2020

Zaprojektuj banknot.

Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!

Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry! Wyjaśniamy dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze”

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknie https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw

Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”. Rodzic tworzy „skarbonkę” z szala/apaszki na podłodze. Na hasło rodzica: „Hop do skarbonki!” dziecko wykonuje skok obunóż (monety wpadają do skarbonki).

„Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety. Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

Zestaw zabaw na wtorek (14.04.2020):

1) „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową.

Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem. Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć. Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Następnie dziecko pokazuje przedmiot, który wylosowało i sprawdza, czy odgadło.

Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?

2) Co wiesz o pieniądzach? – dziecko wciela się w role specjalisty do spraw pieniędzy.

Opowiada o tym, co wie o pieniądzach. Jeśli nie wypowiada się spontanicznie, rodzic pomaga mu, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?

Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci i przesyłanie ich wychowawcom.

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

 

Link do postu Misiowej Mamy:

www.facebook.com/231084100806608/posts/608013019780379/